Fick ni Ducati-ägare i Skåne ett brev idag?

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Det gäller nu för oss Ducati ägare i södra Skåne att göra oss hörda, annars kommer vi snart att förlora vår enda möjlighet till professionell service och reparation i vår del av Skåne.

Vi och många andra har skrivit brev till Ducati som sedan har skickats till alla nedanstående mail adresser och hoppas genom detta att sätta lite press på dem att lösa detta problem innan det är för sent.

info@ducati.nl - Ducati North Europe

micha.vries@ducati.nl - Ducati North Europe’s Chief Operating Officer

pam.vries@ducati.com - Director of Global Corporate Affairs

mats.holmberg@ducati.se - Ducati Sverige

press@ducati.com - Ducati press ansvarig

elena.gaz@ducati.com -
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Stämplar ni er servicebok åt någon annan som ska ta över hojen efter er eller duger det inte med en annan duktig mekaniker?
Nu är ju Olle känd för att vara just en duktig sådan och jag vet inte om det finns andra i södra Skåne men jag vet att jag hade lämnat min Ducce till Johan i Påarpeller Mats i Billesholm om jag hade haft någon - kommer göra när jag har min 1098R iaf.
 

The Wasp

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2009
Ort
Sundets Pärla
Hoj
BMW K1200S
Hej,

Har förvisso ingen Ducati (än) men för Er i Malmö med omnejd, finns det ingen auktoriserad Ducati verkstad i Köpenhamn som kan funka? Eller möjligheten faller på valutan?
 

Ducatista

Varför åka när man kan köra själv
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
Husqvarna 30Lyx -53
Jag tackar för adresserna, *Superlight*.
Nu återstår att se om man får något annat än ett 'standardsvar' från Ducati.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Jag tackar för adresserna, *Superlight*.
Nu återstår att se om man får något annat än ett 'standardsvar' från Ducati.

Även om man bara får ett standardsvar så är det viktigt att man hör av sig.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati

Skickade mitt brev till Elena där jag skrev att jag kontaktat info@ducati.nl, pam.vires@ducati.com, micha.vries@ducati.nl utan att ha fått någon respons att någon av dem läst innehållet. Tog bara ett par minuter att få ett svar. Hon skrev så här:

"Sorry but I am not in charge of countries where we do have subsidiaries.

If you do not manage to get a reply from the subsidiary, I suggest you forward your email to contact_us@ducati.com . That is the address where general complaints can be addressed to"
 

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
Skanör
Hoj
Ducati SS1000 DS
Man kan också göra som jag gjorde när allt detta var uppe förra gången, ringa till representanten för Ducati Sverige och påtala det fullständigt vansinniga i att ha en väldigt duktig Ducatimekaniker som hindras i sitt arbete på grund av byråkrati och regler.

Jo tack , jag har också pratat med honom men det gav ju inte så mycket . Han beklagade och beklagade men det löser ju inga problem .
Nu har jag skrivit till honom också :


Till Mats Holmberg Ducati Sverige.

Hej Mats !
Tack för brevet du skickade till mig och andra Ducati-ägare i södra Sverige.

Du skrev lite hänsynsfullt att Ducati Malmö "avslutat sin verksamhet " och det kan man väl säga men det faktum att de kursade har ju lite betydelse. Inte minst när det gäller de faktiska möjligheterna att inom det närmaste året ( åren ? ) ordna en ny återförsäljare i Malmö .

Du beklagar det inträffade och det är ju fint så , men för oss i Malmö-området som har
Ducatimotorcyklar är det av avgörande betydelse om det finns en ordentlig service här .
Ska man köpa nytt är det inte hela världen att ta sig till Halmstad eller Bromölla men att vara tvungen att avdela en arbetsdag för att få hojen servad 10 -15 mil bort är bara inte OK !
I synnerhet inte när man bor i landets tredje stad .

Nu vet jag att många påpekar att Olle på Mc.service finns i Malmö men både du och jag vet ju att han inte får köpa reservdelar direkt från Ducati så om inte detta ändras inom kort så lär Olle syssla med annat i fortsättningen .

Det ser väl tjusigt ut i skrift med att " arbeta långsiktigt" men det hjälper ju inte oss idag som vill fortsätta att köra Ducati i Malmö-området .

Jag hade hoppats på att du skulle se det brådskande i vår situation men ditt brev
känns snarare som att "ni får klara er bäst ni kan tills vi hittar någon som vågar satsa på en ny butik med verkstad och utbildade mekaniker ".

Det bästa just nu , för att lösa den akuta krisen , vore väl att ge Olle möjlighet att beställa direkt från Ducati Italien .

Så hur är det ? Är man på ert kontor uppe i Stockholm intresserade av att folk kör Ducati här nere
eller måste man byta märke ?

Bästa hälsningar
Gunnar Nydrén
Malmö
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Halmstad-Gustav är INTE i konkurs såvitt jag vet iallafall. Däremot har Lasses Garage i Halmstad kursat för ett litet tag sen. Han sålde Yamaha. Vet inte riktigt hur ekonomin ser ut för Halmstad-Gustav, men den handlaren har funnits i en herrans massa år.
 

Duck

SDK Socio #714
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
S4 FOGGY
Hej,

Har förvisso ingen Ducati (än) men för Er i Malmö med omnejd, finns det ingen auktoriserad Ducati verkstad i Köpenhamn som kan funka? Eller möjligheten faller på valutan?

Det är inte bara valutan det faller på, Danmark är o har varit generelt dyrare i alla år
Danskarna har åkt till Sverige i många år för att serva både bilar o motorcycklar

Har även jag skickat mail men inga svar ännu
Har fått kvitto på att 3 mail blev lästa i går söndag
Ducati´s representanter skall väl prata ihop sig så att dom inte ger olika svar till alla misstänker jag
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Gyllene tillfälle för någon företagsam handlare i omnejd att starta hämt / lämna service som Italia Bike har ! Det är rätt coolt att få sin bike hämtat / servat och sedan lämnat, speciellt under vintern när man just vill serva biken men inte orkar fixa med släp. Det är att få hela Malmö kundkretsen serverat på ett fat !
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Gyllene tillfälle för någon företagsam handlare i omnejd att starta hämt / lämna service som Italia Bike har ! Det är rätt coolt att få sin bike hämtat / servat och sedan lämnat, speciellt under vintern när man just vill serva biken men inte orkar fixa med släp. Det är att få hela Malmö kundkretsen serverat på ett fat !

Olle, Mc-Service i Malmö har både hämtat och lämnat våra hojar flera gånger så den servicen är påtänkt.
 

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
Ducati 998s FE
Jag har också skickat mail, dock bara till Ducati Sverige.

Har däremot inte fått svar trots att det var ett par veckor sedan...:huvet

Det vore ju droppen om Olle lägger ner verksamheten. Då säljer jag nog ST3:an. Skippar troligen planerna att skaffa ett Monster till sambon också. 998:an kör jag inte så mycket med men det lär inte bli mer kört i så fall..
 
Last edited:

Ducatista

Varför åka när man kan köra själv
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
Husqvarna 30Lyx -53
Gyllene tillfälle för någon företagsam handlare i omnejd att starta hämt / lämna service som Italia Bike har ! ...
Som elwe skriver finns den servicen redan sedan länge.
Lösningen på Ducatis serviceproblem finns färdig och klar men Ducati verkar inte få tummarna loss.

:hördu Mats, det är dax att vakna!!!
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
De skiter nog i oss ganska rejält. Bara ur garantiärenden hanteras (finns ett par trådar på SDK) visar det så jag skulle inte hålla andan liksom.

Jag kan bara skatta mig lycklig att jag har Ital Bike center som tycks leverera hela konceptet. Förut var det Biscaya och ja åkte ner alla de milen för att handla hojarna eller göra moddar och bänka. Biscaya var javligt bra, men i längden för jobbig logistik. Duc Sthlm räknar jag inte med och inte heller AVA så man kan säga att Stockholmare som sätter krav på service kvliten och attityden hos handlare har inte heller någon i sin stora hemstad (givetvis inget ont om teknikerna på Duc Sthlm, där har jag alltid fått mycket bra bemötande och kvalitet på jobbet höll verkligen).

Jag vet inte egentligen varför det får vara på det viset...Kan vem som helst bli Ducati handlare ? Kan JAG det bara jag har pengarna för att starta (jag har ju redan 3 hojar och en fjärde på väg in *asg*) ? Kollar ingen ägarens affärsmässiga och tekniska kompetens ?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Kan vem som helst bli Ducati handlare ? Kan JAG det bara jag har pengarna för att starta (jag har ju redan 3 hojar och en fjärde på väg in *asg*) ? Kollar ingen ägarens affärsmässiga och tekniska kompetens ?

Mats Holmberg kan säkert svara på dina frågor om du skulle visa honom ett seriöst intresse. Elena Gaz som jag tog kontakt med ovan kan det med all säkerhet då det verkar vara hennes expertisområde.

Under punkt 1.7 på länken under den citerade texten står det följande:

"Would you like to open a Ducati Store?

In order to open a DUCATI Store you must possess certain characteristics which are very important to us:
A passion for motorcycles. Only those poeple who live and breathe motorcycles can sell a Ducati.
Good communication and interpersonal skills. The DUCATI Store is not just a sales point. It is a place of discovery where people come to talk about motorcycles, trips and races. The proprietor of a DUCATI Store must have an outgoing personality and a love of being with other people.
An entrepreneurial spirit. Selling Ducati motorcycles is a fun business, but managing it requires a lot of ability.

If you believe you've got what it takes, send us an e-mail with your C. V. and details regarding possible premises for the store.
IMPORTANT: don't forget to indicate the city and country you are writing from, otherwise we won't be able to evaluate your candidacy."

Källa: http://www.ducati.com/contact_us/index.jhtml?body=page1.html
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top