fighter gixxer

Ekerholm

Guest
ja jag får väl med starta en tråd då och vissa min hoj jag har... det är en gsxr 750 en 99 som är lite ombyggd... den såg ut så här när jag köpte den... men jag har lite planer på att bygga om den... det jag har tänkt att göra nu innan denna sesången är att bygga om avgassytemet och ljudämparen... och så ska det ävan kappas bort en bra bit av röven med.. då jag tycker den är för stor.. sen kommer hela cyklen att lackas om med... fast det blir inte nu utan den får gå denna sesången med dessa färger...

Bifogat

• sport hoj.JPG
    sport hoj.JPG
    136.7 KB · Visningar: 206
  • sport hoj 2.JPG
    sport hoj 2.JPG
    139.7 KB · Visningar: 133

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
En bakdel från gsxr 1000 skulle bli fint på den du!!!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
banta är okej, men inte sparka........tyskrövarna ser ju ut att blivit sparkade i röven ett antal ggr.

men men smaken är som baken.

Ekerholm

Guest
banta är okej, men inte sparka........tyskrövarna ser ju ut att blivit sparkade i röven ett antal ggr.

men men smaken är som baken.
haha... ja men min ska inte bli sparkad utan den ska bara kotars av... så den kommer inte sticka upp mer än vad den gör nu om du fattar vad jag menar?... jag kan försöka ge mig på att försöka rita lite i paint och lägga ut en bild sen på hur ungefär det kommer att se ut

ja det skulle nog vara skit snyggt... men jag vill testa på att bygga något eget i stället...

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
jo förstår hur du menar, kortare är jäkligt snyggt, men när de vinklas och hojen linjer inte längre går ihop med baken så undrar man vad fan de tänker med (tyskarna alltså)

men en kort bak är jävligt snyggt, so go for it!!!

Ekerholm

Guest
ja nu har jag testat mina färdigheter på paint.. det var ju några årsen man rörde det programmet sist.. och resultatet blev ungefär som jag har tänkt mig att det ska se ut sen... fast det kommer bli snyggare sen i verkligheten... den kommer inte bli platt som den är in mot ryggen om ni fattar vad jag menar...? det kommer komma fler bilder sen när jag väl skaffat grejer som jag kan sätta kappen i... vill inte kappa i dom som sitter på nu... kan ju alltid vara bra att ha.. om nu någon skulle vilja åka med någon gång...

Bifogat

• sport hoj.4.JPG
    sport hoj.4.JPG
    138.8 KB · Visningar: 156

Ekerholm

Guest
nu har jag hittat ett baklyse jag ska köpa till hojen... tror ni om det?

Bifogat

• 70-180.gif
    70-180.gif
    29.8 KB · Visningar: 66

Ekerholm

Guest
Snygg
Fick hem min idag!!!!
Danmobility.se 229:- + frakt

ofan... då var det ju billigare än vad jag hittade det... på bikeline vill dom ha 370kr för det.. får köpa ett där sen då om jag inte hinner ändra mig och hittar något annat... men du ska ha tack för tipset...

Last edited:

Ekerholm

Guest
Jo, det är E märkt. E11 om det säger nåt till dig.
Har för mig att värje EU land har varsin number

okej... jag vet inte alls vad det E 11 står för... men då är ju frågan om nu varje land har varsit nr... är det godkänd här i sverige? eller i bara det landet som har 11?`men så dumt kan det väl inte vara utan är det E märkt så måste det ju gälla i alla länder tycker man ju iaf...

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Hoj
R1
okej... jag vet inte alls vad det E 11 står för... men då är ju frågan om nu varje land har varsit nr... är det godkänd här i sverige? eller i bara det landet som har 11?`men så dumt kan det väl inte vara utan är det E märkt så måste det ju gälla i alla länder tycker man ju iaf...
Ja precis,
är det E märkt så är det E märkt.

Ekerholm

Guest
Ja precis,
är det E märkt så är det E märkt.

ja det tycker man ju... men vad kan man kolla upp sånt igentligen? fast vad skulle dom säga på bilprovningen? det är ju ett E på lyktan.. och skulle det bli tjurigt så får man väl byta så dom blir glada...

Ekerholm

Guest
fick ett roligt telefon samtal nu med... mina grejer jag har köpt har skickat idag så det borde komma imorn eller på torsdag... så när det kommer så kan jag börja bygga lite på hojen..

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Är inte 100% men har för mig att E-märkta saker är godkända i EU, därför även Sverige men har en lägre krav än CE-godkända saker. I t.ex. Tyskland har man inte lika höga krav på grejerna som här så därför får de bara märkningen E, men de är fortfarande godkända i Sverige. Alla Lidl's MC-prylar är E-märkta medan den Svenska marknaden bara tar in CE.

Edit: Svårt att förklara men säg bara till om jag ska försöka utveckla mig mer. :D

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...