fighter gixxer

Ekerholm

Guest
Är inte 100% men har för mig att E-märkta saker är godkända i EU, därför även Sverige men har en lägre krav än CE-godkända saker. I t.ex. Tyskland har man inte lika höga krav på grejerna som här så därför får de bara märkningen E, men de är fortfarande godkända i Sverige. Alla Lidl's MC-prylar är E-märkta medan den Svenska marknaden bara tar in CE.

jaha.. är det så det är... att vi här i sverige har så höga krav på allt.... ja men då vet jag... får tacka så mycket för hjälpen...

Ekerholm

Guest
jag fick hem mitt paket idag med grejer jag har köpt till hojen... ja det är inga nya grejer... men grejer man vgar sätta kapp skivan i... kommer lägga ut bilder på grejerna snart...

Ekerholm

Guest
här kommer en bild på grejerna jag har köpt... som jag modda lite...

Bifogat

• sporthoj 5.JPG
    sporthoj 5.JPG
    59.5 KB · Visningar: 157

Ekerholm

Guest
men nu fick jag ett problem när grejerna har kommit hem... jag även en orginal ljuddämpare till så nu har jag 2 st såna... och det är här problemet börjar... jag hade redan klart för mig innan hur jag ville bygga avgassytemet... alltså så här: tänkte kappa grenröret där det blir 4 till1 och sen kappa den dämparen som är på hojen nu och det skulle sluta precis efter första fot pinnen.. men nu då när jag fick en lika dan dämpare till så började fundera på om man skulle bygga med bägge dom istället.. och då har jag 2 planer på hur man skulle bygga det... alt 1: bygga ett på varje sida av hojen... alt 2: att ha bägge under röven och vikla dom rätt högt upp bakåt.. om ni fattar hur jag menar?? men det kanske inte är så häftigt att ha 2 orginal dämapare på? hjälp mig är ni snälla... sen har jag en fråga till någon som vet vad man kan köpa billiga fälgband? jag vill ha röda såna..

Mr.BIG

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2008
Hoj
Suzuki GSXR 750 -96
Hej där igen....!!

Nu är jag tillbaka..!! Har beställt lite prylar ifrån bikersneed.se.....bland annat har jag också köpt röda fälgstripes...!! 199:- kostade de...fast då är det 3M,,,och det är faktiskt bra grejer...! Har även köpt lite andra roliga saker: kromade kraschpuckar, andra handtag, ledblinkers, höjningssats. funderar på vad jag skall skaffa för lysen till min..!!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
men nu fick jag ett problem när grejerna har kommit hem... jag även en orginal ljuddämpare till så nu har jag 2 st såna... och det är här problemet börjar... jag hade redan klart för mig innan hur jag ville bygga avgassytemet... alltså så här: tänkte kappa grenröret där det blir 4 till1 och sen kappa den dämparen som är på hojen nu och det skulle sluta precis efter första fot pinnen.. men nu då när jag fick en lika dan dämpare till så började fundera på om man skulle bygga med bägge dom istället.. och då har jag 2 planer på hur man skulle bygga det... alt 1: bygga ett på varje sida av hojen... alt 2: att ha bägge under röven och vikla dom rätt högt upp bakåt.. om ni fattar hur jag menar?? men det kanske inte är så häftigt att ha 2 orginal dämapare på? hjälp mig är ni snälla... sen har jag en fråga till någon som vet vad man kan köpa billiga fälgband? jag vill ha röda såna..
Hhhmmmm.... Det var lite svårt det där med dämparna.
Ok, för två små snygga i kolfiber som syns.
Men två orginal... Jag skulle nog gömma undan dom lite diskret.

Ekerholm

Guest
Hej där igen....!!

Nu är jag tillbaka..!! Har beställt lite prylar ifrån bikersneed.se.....bland annat har jag också köpt röda fälgstripes...!! 199:- kostade de...fast då är det 3M,,,och det är faktiskt bra grejer...! Har även köpt lite andra roliga saker: kromade kraschpuckar, andra handtag, ledblinkers, höjningssats. funderar på vad jag skall skaffa för lysen till min..!!

tjena på dig... ja jag får kolla den sidan.. men fälgstripersen är det bara ett klistermärke eller? måste man typp lägga ett lagger klar lack över det sen med..? ska du höja hojen? runt om? jagtycker att du ska köra med buells framlykta den med 2st runta lyssen... den är jag rätt sugen på att bytta till sen....

Hhhmmmm.... Det var lite svårt det där med dämparna.
Ok, för två små snygga i kolfiber som syns.
Men två orginal... Jag skulle nog gömma undan dom lite diskret.

ja det hade ju varit skit snyggt med 2st små i kolfiber... men dom är ju svindyra såna ju... fast jag skulle ju kunna göra 2 st små sj i stället ju... så får jag ju dom precis hur jag vill.. sen kan man ju välja vilket matriall man vill ha med ju.. ja det är ju just det orginal det klingar ju inte så högt precis... ja jag får tänka på det här en stund till..

Kapa båda på längde och svetsa ihop dom å sätt under sadeln

ja men jag vill inte helst kapa i dom... måste ju ha en orginal när man ska in till besiktningen ju... det var därför jag köpte ett nytt avgassytem.. så det är smidigt att bytta när det är dax för det..

Last edited:

Ekerholm

Guest
tyvärr så kan jag inte vissa några bygg bilder än pga av att hojen står i ett garage där jag inte kommer in i och kan meka.... men om någon månad så kanske man kan hämta hem hojen så man kan börja bygga lite på den.. så det är därför det inte kommer några bilder... men jag tänkte börja förbereda snart med att börja gjuta av plasten som jag ska kapa i.. i fall det inte skulle bli bra så har man ju en omgång till man kan kapa i..

Ekerholm

Guest
nu har jag bestämt mig hur avgassystemet kommer att se ut... det blir 2st små ljuddämpare under sadlen... som kommer att peka uppåt... tror det kommer blir snyggt när det är klart.. men nu är ju bara frågan vilket matrial jag ska bygga dom i alu eller rostfritt? och ska det poleras eller ska det vara matt? tycker ni? kom gärna med förslag..

Ekerholm

Guest
var och hämtade hem hojen idag...den startade direkt och gick så himla fint.. så man är ju sugen på att få börja köra snart... fast nu åkte den in i ett annat garage och börjades plockas ner lite.. jag stötte även på ett problem nu med... min hastighetsmätare funkar inte.. och när jag monterat bort den från hojen så hörde jag att det låg något löst inne mätaren.. och jag tror det är ett såkallat batteri som har gått av vid lödningen.. så den ska jag lämna in nu på måndag och få fixad.. här kommer även några bilder på det som har hänt idag..

Bifogat

• sporthoj 7.JPG
    sporthoj 7.JPG
    189.4 KB · Visningar: 90
  • sporthoj8.JPG
    sporthoj8.JPG
    142.3 KB · Visningar: 61

Ekerholm

Guest
hej hej.. ja uppdateringarna tar ju en stund mellan varje.. men på andra sidan så verkar ju inte bygget vara så intressant heller från eran sida... jaja här kommer lite info om vad som hände idag... jag köpte ju en bakram som jag skulle ha till bygget.. och han jag köpte den av sa att den kunde vara lite sne men inte så farligt tyckte han... men den var rätt sne ska jag säga.. det slutade med idag att jag nästan kapade sönder hela ramen men det går inte att rikta den.. är för sne på för många ställen för att den ska gå att använda till bygget... ännu ett bakslag.. jag är så trött på skiten nu så det finns inte.. så nu får jag se hur jag ska göra. som det känns nu sätter jag bara på den stora röven igen och kör så.. men jag gjorde en fixtur idag på jobbet med som jag kan använda till att göra en helt ny bakram i stället.. ja jag får se.. har lite att tänka på nu känner jag... är är en bild på hur ramen såg ut innan jag började kapa...

Bifogat

• sh2.JPG
    sh2.JPG
    232.2 KB · Visningar: 71

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
hej hej.. ja uppdateringarna tar ju en stund mellan varje.. men på andra sidan så verkar ju inte bygget vara så intressant heller från eran sida... jaja här kommer lite info om vad som hände idag... jag köpte ju en bakram som jag skulle ha till bygget.. och han jag köpte den av sa att den kunde vara lite sne men inte så farligt tyckte han... men den var rätt sne ska jag säga.. det slutade med idag att jag nästan kapade sönder hela ramen men det går inte att rikta den.. är för sne på för många ställen för att den ska gå att använda till bygget... ännu ett bakslag.. jag är så trött på skiten nu så det finns inte.. så nu får jag se hur jag ska göra. som det känns nu sätter jag bara på den stora röven igen och kör så.. men jag gjorde en fixtur idag på jobbet med som jag kan använda till att göra en helt ny bakram i stället.. ja jag får se.. har lite att tänka på nu känner jag... är är en bild på hur ramen såg ut innan jag började kapa...

Sorry har inte sett din tråd.
Fan ramen ser inte såååå jävla sne ut. FIXA
Med tanke på hur bakramen ser ut och om du inte ska fylla hela röven med eldoningar så tycker jag idén med att kapa två orginaldämpare kan funka.
Förövrigt snygg färgkombinstion på hojen :tummenupp

Ekerholm

Guest
Sorry har inte sett din tråd.
Fan ramen ser inte såååå jävla sne ut. FIXA
Med tanke på hur bakramen ser ut och om du inte ska fylla hela röven med eldoningar så tycker jag idén med att kapa två orginaldämpare kan funka.
Förövrigt snygg färgkombinstion på hojen :tummenupp

tackar ja den är rätt snygg den färg kombinationen ska köra med det den här sesången iaf.. ja det där med ljuddämparna håller jag på att ändra mig om hela tiden jag vet inte hur jag ska ha det faktiskt.. får se sen när röven är klar... den ser inte så sne ut på bilden men när man har den i handen och kollar på den så är det många mm snett.. när jag skulle prov montera den så kunde jag inte skruva åt den dom 4 skruvarna.. så jag gjorde ju gäng paj på 2 av dom.. så den är sne på alla hål... men nu när man har lugnat ner sig lite efter att ha slängt grejer på jobbet för att det inte villegå som jag ville så har jag kommit fram till att jag gör en ny bakram i stället... jag ska kapa plasten tills jag är nöjd sen bygger jag en egen som passar till den istället... tror det blir smidigast.. ja det är rätt mycket som ska få plats där i med.. nästan all el ligger ju där i sen har jag ju även haft (står still i huvudet men vad heter den lila behållaren med vatten till kylaren??) så det är mycket som ska in där..

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
tackar ja den är rätt snygg den färg kombinationen ska köra med det den här sesången iaf.. ja det där med ljuddämparna håller jag på att ändra mig om hela tiden jag vet inte hur jag ska ha det faktiskt.. får se sen när röven är klar den ser inte så sne ut på bilden men när man har den i handen och kollar på den så är det många mm snett.. när jag skulle prov montera den så kunde jag inte skruva åt den dom 4 skruvarna.. så jag gjorde ju gäng paj på 2 av dom.. så den är sne på alla hål... men nu när man har lugnat ner sig lite efter att ha slängt grejer på jobbet för att det inte villegå som jag ville så har jag kommit fram till att jag gör en ny bakram i stället... jag ska kapa plasten tills jag är nöjd sen bygger jag en egen som passar till den istället... tror det blir smidigast.. ja det är rätt mycket som ska få plats där i med.. nästan all el ligger ju där i sen har jag ju även haft (står still i huvudet men vad heter den lila behållaren med vatten till kylaren??) så det är mycket som ska in där..

Expantionskäl:D
Jag gjorde som du nu beskrev.
Måttade in röven med hjälp av trästavar så jag fick den där jag ville.
Sen kopierade jag vinklarna till fyrkantsprofilen ramen nu är gjord i.
Skitlätt:D

Ekerholm

Guest
Expantionskäl:D
Jag gjorde som du nu beskrev.
Måttade in röven med hjälp av trästavar så jag fick den där jag ville.
Sen kopierade jag vinklarna till fyrkantsprofilen ramen nu är gjord i.
Skitlätt:D

haha.. ja det är så det heter ja... stog helt still i huvudet när jag skulle skriva det... ja precis så ja... jag han svetsa en fixtur till alla hål till bakramen allstså där den skruvas in i den stora ramen eller hur man ska säga.. det är ju det bästa att göra så för då blir ju alla hål rätt iaf.. så på måndag blir det att beställa lite 20*20 fyrkatsrör på jobbet fast då blir det inget alu utan jag gör med vanligt svart matrial är lättre att jobba med tycker jag...

Ekerholm

Guest
fick ta den andra ramen idag som är rak och fin.. så nu kunde jag sätta på plasten jag ska kapa sönder lite sen.. och det är ju tur att man har små bröder som man kan sätta på massa arbete... dom fick sitta och rensa plasten på alla dekaler som satt på....:tummenupp

Bifogat

• SH3.JPG
    SH3.JPG
    217.6 KB · Visningar: 93

luci-guard

ja varför inte?
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
R1 -02 och -05
fick ta den andra ramen idag som är rak och fin.. så nu kunde jag sätta på plasten jag ska kapa sönder lite sen.. och det är ju tur att man har små bröder som man kan sätta på massa arbete... dom fick sitta och rensa plasten på alla dekaler som satt på....:tummenupp

Ser bra ut mannen :tummenupp Jobba på bara snart är det sommar å då ska det gasas utav helvete:yoparty

Är snart klar med min fighter r1-05.a. väntar bara på att få tillbaka mina pryttlar från lacken.

Ekerholm

Guest
Ser bra ut mannen :tummenupp Jobba på bara snart är det sommar å då ska det gasas utav helvete:yoparty

Är snart klar med min fighter r1-05.a. väntar bara på att få tillbaka mina pryttlar från lacken.

man tackar man tackar... ja jag måste lägga på ett kål nu känner jag så den blir klar snart... men nakdelen är ju att jag är i et kall garage och håller på att mekar.. så kvällarna blir ju inte så långa där ute nu när minus fraderna har kommit tillbaka... jaså så ny fighter trevligt... har du ingen tråd eller bilder på den så man får se lite...?

Ekerholm

Guest
Kommer att lägga ut bilder på den när den är klar.
I dagsläget finns det bara tre bilder i Ssotya tråden (som inte visar särskilt mycket)

var inne och kollade där på din hoj... den röda färgen du har är snygg... ska du behålla den?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!