fighter gixxer

luci-guard

ja varför inte?
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
R1 -02 och -05
var inne och kollade där på din hoj... den röda färgen du har är snygg... ska du behålla den?

Japp kommer att ha kvar den röda färgen som grund.
och över det så kommer det att bli mo......(hemlighetsfull).......ja du får se när den är klar :D

Ekerholm

Guest
Japp kommer att ha kvar den röda färgen som grund.
och över det så kommer det att bli mo......(hemlighetsfull).......ja du får se när den är klar :D

haha... ja det ser jag fram imot att få se lite bilder på sen.. har du gjort något mer på den då än att tagit bort massa plast?

Ekerholm

Guest
Vet inte, jag har väldigt lite tid över nu. Jobb jobb ARBETE å jobb:mad:

haha.. ja som här då.. man är ju helt slut enfter dag på jobbet så man orkar ju inte bry sig om något annat.. man vill ju bara hem till soffan... ja men du får ju uppdatera lite sen när du börjar bli klar med den... ska du vara med i tävlingen årets fighter?

Ekerholm

Guest
japp tänkte det. tror inte att jag har så mycket att göra där, men det är ju kul om det är många som är med. ställ upp du också :yoparty

okej... ja det är ju kul att många ställer upp.. blir ju mer kamp då om vem som vinner.. nä jag är inte så mycket för tävlingar.. och mitt bygge blir ju inte så specielt heller.. sen kommer ju inte hela bygget bli klart detta året ändå... för om lacken blir nästa vinter..

Ekerholm

Guest
började med att bygga upp bakdelen nu igen för att få rätt kurva på den.. så imorn blir det att lägga några lager med glasfiber över det hela.. är lite surt arbete efter som det inte kommer vara så mycket kvar av det sen när jag kapar det som jag vill ha det.. men men det måste ju göras så allt sitter ihop..

Bifogat

• SH7.JPG
    SH7.JPG
    238.2 KB · Visningar: 78

Ekerholm

Guest
det har luggit på is nu ett tag bygget pga av många saker som tex att jag hjälpt syrran hitta ny bil och att jag har hittat nytt jobb och sakt upp mig.. men förjoppningsvis nu under påsk helgen blir det lite byggande.. för jag måste iaf sätta ihop den så jag kan starta den.. för den ska in på service nästa vecka.. här en en bild på var jag stannade sist jag höll på med den.. ser inte mycket till världen ut men det är ju en början iaf.. komentera gärna..

Bifogat

• SH9.JPG
    SH9.JPG
    220.9 KB · Visningar: 168

daneel

Rostig...
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
Benelli 1130 TNT
Jag tycker att det ser ut som att en bil glömt bromsa vid rödljus..
Men alla kan ju inte gilla allt. Lycka till iaf :tummenupp

Ekerholm

Guest
Kraftig vinkel på baken :tummenupp

ja det blev rätt kraftig vinkel på det.. det var ite menigen men det blev så.. ja jag gillar tysk stuket mer än det här svenska stuket alla bygger nu...

Jag tycker att det ser ut som att en bil glömt bromsa vid rödljus..
Men alla kan ju inte gilla allt. Lycka till iaf :tummenupp

tackar.. haha.. ja det ser väl ut som det.. men det kommer kapas mer på den så den inte ser så stor ut.. ja smaken är ju som baken som man säger... och det är väl tur det.. hur skulle världen se ut om alla hade gillat allt????

Last edited:

Ekerholm

Guest
skulle behöva lite hjälp.. jag vet inte vad jag ska ha för bakspeglar.. så kom gärna med förslag.. jag vill ha små bakspeglar det är nog det ända kravet jag har.. skicka gärna länkar eller bilder på dom med så man får se hur dom ser ut...

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
det har luggit på is nu ett tag bygget pga av många saker som tex att jag hjälpt syrran hitta ny bil och att jag har hittat nytt jobb och sakt upp mig.. men förjoppningsvis nu under påsk helgen blir det lite byggande.. för jag måste iaf sätta ihop den så jag kan starta den.. för den ska in på service nästa vecka.. här en en bild på var jag stannade sist jag höll på med den.. ser inte mycket till världen ut men det är ju en början iaf.. komentera gärna..

en liten egengjord knubbig caferäser bakdel skulle sitta fint där :tummenupp

Ekerholm

Guest
en liten egengjord knubbig caferäser bakdel skulle sitta fint där :tummenupp

jag vet inte riktigt om det passar på hojen.. men jag bygger så här nu.. sen får vi se till nästa vinter vad som händer...

Två små styrändsspeglar skulle passa fint.

http://www.mc-online.se har några små snygga. Lite dyra men va fan..

ja det typ såna speglar jag vill ha... snygga var dom med.. billiga var dom ju inte kan man ju säga men tåls att tänka på.. mycket trevlig sida fanns mycket grejer...

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Eller så gör du som jag och kommer undan med under 50-lappen.
Biltema har cykelspeglar, en vidvinkel och en vanlig.
Ta bort fästet på dessa och på med lite eltejp på skaftet. Sen kör du in dom i styret på var sin sida.
:tummenupp

Det finns en hyffsad beskrivning över hur jag gjorde någonstans här på SH. Bara leta lite.

Edit: Här var inlägget jag syftade till. Dock har bilderna gått och dött.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1509196&postcount=42

Edit 2: La in lite blandade bilder jag hade kvar på det hela.

Bifogat

• DSCF0017.jpg
    DSCF0017.jpg
    56 KB · Visningar: 52
  • DSCF0027.jpg
    DSCF0027.jpg
    35.2 KB · Visningar: 59
  • DSCF0029.jpg
    DSCF0029.jpg
    22.8 KB · Visningar: 59
  • DSCF0031.jpg
    DSCF0031.jpg
    25.6 KB · Visningar: 49
  • DSCF0038.jpg
    DSCF0038.jpg
    23.2 KB · Visningar: 51
Last edited:

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Den där röven var aningen för TYSK för mig...

Ekerholm

Guest
Eller så gör du som jag och kommer undan med under 50-lappen.
Biltema har cykelspeglar, en vidvinkel och en vanlig.
Ta bort fästet på dessa och på med lite eltejp på skaftet. Sen kör du in dom i styret på var sin sida.
:tummenupp

Det finns en hyffsad beskrivning över hur jag gjorde någonstans här på SH. Bara leta lite.

Edit: Här var inlägget jag syftade till. Dock har bilderna gått och dött.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1509196&postcount=42

Edit 2: La in lite blandade bilder jag hade kvar på det hela.

fan vad smart:tummenupp har jag inte tänkt på att man kan göra egna så lätt.. då får det bli en biltema resa nästa vecka då och inhandla lite speglar... får tacka så mycket för tipset... det uppskattas mycket :tummenupp

Den där röven var aningen för TYSK för mig...

smaken är ju som baken som man säger... men det är bara kul när folk komenterar både på gott och ont...

Majestät!
Ich denke, dass Ihr Hinterteil! schön ist!
Deutsche Neigung ist es nur korrekt!
Ich sehe vorwärts gegen das Resultat von Ihrem Lux.
Erfolg zu.
Atlas

Dvs.
SNYGGT!
Allt är bara sååå snyggt på din hoj..
Tyskstil äger!

man tackar man tackar... det var himla bra att du översate vad du skrev annars hade jag inte fattat någonting alls... ja jag håller med dig tysk stuket är så snygg..

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...