westerbrand skrev:fan va grymt bygge va kostar det att få sina grejer pulverlackade??
sist! kostade det 500:- för ram, sving, bakram och fälgar!
småbitarna jag lackade nu kostade en köttbullemacka och en butterkaka (landade på 69 spänn)
westerbrand skrev:fan va grymt bygge va kostar det att få sina grejer pulverlackade??
madmagnus skrev:sist! kostade det 500:- för ram, sving, bakram och fälgar!
småbitarna jag lackade nu kostade en köttbullemacka och en butterkaka (landade på 69 spänn)
madmagnus skrev:sist! kostade det 500:- för ram, sving, bakram och fälgar!
rallyfisken skrev:2040006den e fan inte dum den där. lycka till med resten, vill se mer av detta.
Mikey skrev:2055306Fan va grym den blir
Förbehandlade du gaffelbenen på något vis innan pulverlacken? Tänkte nämligen lacka mina osså...
OK, så det räcker med att blästra infäsningarna för hjul och bromsok....?madmagnus skrev:2055399blästrade noggrant som helvete! det måste va ren yta för att pulverlacken ska fästa. eloxeringen kanske kan vara kvar men nedersta biten är ju lackad orginal så den måste blästras.
Mikey skrev:2056971OK, så det räcker med att blästra infäsningarna för hjul och bromsok....?
Vad blästrade du med? Sand/glas...
madmagnus skrev:2071181det har gått lite trögt en stund nu pga sjukdom men är iaf nästan klar med nya vattenkylaren! saknar bara påfyllningslock, anslutning för tempgivaren och lilla kylarslangen till toppen. å lite finish förståss tyvärr så tog svetsgasen slut så jag fick ta en paus tills det är fixat! i veckan dyker det förhoppningsvis upp mer delar så jag kan fortsätta bygga
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|