Fighterblade evo 3

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
RND skrev:
2100438 Klart att den ska bli grå !! :tummenupp Misstänkte att det var de faktorerna som fick dig att vilja byta sving, har du fixat det än ?? :confused:

Lycka till !! :tummenupp

får den i morrn (fre) hoppas jag. ska lägga upp bilder så fort det är monterat! fick ett packet från tyskland i går oxå :) sen ligger det ett på posten å väntar tills jag får lön. mer bilder kommer under helgen :tummenupp
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
fick ingen sving i dag! :( förhoppningsvis på måndag.... började med nytt tryne istället. blir rätt likt förra årets men med några förändringar. vindavvisaren fick sig en liten knöl. skaffade nya fästen till framlampan med, tyvärr var dom alldeles för långa! kortade säkert bort 10 cm.... på en av bilderna skymtar även min nya styrkrona, äntligen en riktig :tummenupp
 

Bifogat

  • frontkåpa 001.jpg
    frontkåpa 001.jpg
    81.3 KB · Visningar: 107
  • frontkåpa 002.jpg
    frontkåpa 002.jpg
    76.8 KB · Visningar: 92
  • frontkåpa 004.jpg
    frontkåpa 004.jpg
    72.8 KB · Visningar: 102
  • frontkåpa 006.jpg
    frontkåpa 006.jpg
    66.9 KB · Visningar: 175
  • frontkåpa 007.jpg
    frontkåpa 007.jpg
    62.9 KB · Visningar: 206
  • frontkåpa 003.jpg
    frontkåpa 003.jpg
    73.4 KB · Visningar: 95

RND

Blygsam
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX7R -98
Alltid lika kul att kolla på byggbilder från dig, är en fröjd att skåda hantverket. Synd på svingen bara, trynet blir shysst ! :tummenupp Nu ska jag snart ut och åka, ska byta olja och montera blinkers först bara. :D

/RND
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
RND skrev:
2105007 Alltid lika kul att kolla på byggbilder från dig, är en fröjd att skåda hantverket. Synd på svingen bara, trynet blir shysst ! :tummenupp Nu ska jag snart ut och åka, ska byta olja och montera blinkers först bara. :D

/RND

tackar tackar! här kommer några fler från i dag.....

frontkåpan är slipad och grundmålad! borrade lite hål i den när jag ändå var på g :rolleyes: kapade bort lite mer av bakdelsplasten oxå! snart bara lacken kvar.... ursäkta den dåliga kvaliteten på bilderna, min kamera suger fett.... soligt som fan är det oxå å det är ju iofs bra men inte för fotografering.
 

Bifogat

  • a 001.jpg
    a 001.jpg
    77.6 KB · Visningar: 110
  • a 002.jpg
    a 002.jpg
    75.7 KB · Visningar: 109
  • a 003.jpg
    a 003.jpg
    52.3 KB · Visningar: 133
  • a 004.jpg
    a 004.jpg
    117.1 KB · Visningar: 206
  • a 006.jpg
    a 006.jpg
    83.9 KB · Visningar: 214
  • a 005.jpg
    a 005.jpg
    94 KB · Visningar: 239
Last edited:

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
en bild på baken :arsele .....
 

Bifogat

  • a 007.jpg
    a 007.jpg
    122.9 KB · Visningar: 216
  • a 009.jpg
    a 009.jpg
    110 KB · Visningar: 224
Last edited:

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
tramp
929 sving

Måste börja med att säga skitcoolt bygge!

Ang. CBR929 svingen så kan jag tänka mig att det kan bli lite knepigt då 929:an var den första årsmodellen utan rullande chassie, där fästningen istället sitter i motorn. Medans 919 och äldre alla hade rullande chassie.
Jag är inte världens vassaste på dessa prylar så jag kan inte säga att det kommer bli svårt, men jag kan tänka mig det med tanke på grundlayouten för chassiena är helt annorlunda.

Men det finns bara ett sätt att ta reda på det, testa!


Mvh Nicklas.
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
platniklas skrev:
2105342 Måste börja med att säga skitcoolt bygge!

Ang. CBR929 svingen så kan jag tänka mig att det kan bli lite knepigt då 929:an var den första årsmodellen utan rullande chassie, där fästningen istället sitter i motorn. Medans 919 och äldre alla hade rullande chassie.
Jag är inte världens vassaste på dessa prylar så jag kan inte säga att det kommer bli svårt, men jag kan tänka mig det med tanke på grundlayouten för chassiena är helt annorlunda.

Men det finns bara ett sätt att ta reda på det, testa!


Mvh Nicklas.

det är helt riktigt! men om man studerar upplägget så skiljer det inte alls så mycket bortsett från ett "gap" i ramen och ett modernare utseende, det ser åtminstonde ut som att det ska gå bra att montera 929 svingen på min cykel utan större modifikationer, men det kan vara fel.... jag räknar iaf med att bli tvungen att svarva nya distanser till bakhjul och svingaxel men det är ju ett lindrigt bekymmer! synd att ingen verkar ha testat detta tidigare men jag ska rapportera hur det går för mig, svingen ligger på bussgods och väntar på att dom ska öppna, så måndag kväll vet vi hur det går
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
fick precis hjälp med att photoshopa ny färg på cykeln.... vad tror ni om matt-grå? jag tycker det blev kanon... ser jävligt rått ut :yoparty
 

Bifogat

  • gratt.JPG
    gratt.JPG
    135.9 KB · Visningar: 328

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
madmagnus skrev:
2108038 fick precis hjälp med att photoshopa ny färg på cykeln.... vad tror ni om matt-grå? jag tycker det blev kanon... ser jävligt rått ut :yoparty

Fy fan va nice mange, kör på den..

Ser lite tomt ut framför turbon iom att du inte har nåt vanligt grenrör.. bellypant? Ta det som konstruktiv kritik, annans e del helfet :yoparty
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Silverryggen skrev:
2108238 Fy fan va nice mange, kör på den..

Ser lite tomt ut framför turbon iom att du inte har nåt vanligt grenrör.. bellypant? Ta det som konstruktiv kritik, annans e del helfet :yoparty

funderar på något sådant! kanske liknande superdukens lilla bellypan! ska knäcka till en i aluminium under veckan om jag hinner!

så här typ!
 

Bifogat

  • magkåpa.JPG
    magkåpa.JPG
    62.4 KB · Visningar: 193
Last edited:

Badbowtie

Good enough is not good enough
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Piteå
Hoj
Cbr Turbo (SÅLD), HMS Chopper, 65´ Chevelle
madmagnus skrev:
2108268 funderar på något sådant! kanske liknande superdukens lilla bellypan! ska knäcka till en i aluminium under veckan om jag hinner!

så här typ!

du skullle ju kunna montera en ic och ha luftfiltret på samma sätt som det jag hade på min gamla, blir genast mer prylar i fronten.
Valet av färg kommer nog att göra succé, har samma tankar på färg till min chevelle, kanske aningen mörkare för min del.
 

Bifogat

  • Bild 007_edited.jpg
    Bild 007_edited.jpg
    138.3 KB · Visningar: 269
  • Bild 015.jpg
    Bild 015.jpg
    132.3 KB · Visningar: 152
  • Bild 010.jpg
    Bild 010.jpg
    140.8 KB · Visningar: 235

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
fick svingen i dag! passade inte alls :3freak bakhjulsaxeln passar men framtill mot ramen blev den 3 cm för bred åt ena hållet... jaja, skam den som ger sig. satte kapen i den direkt så det blev gjort. i morrn ska jag börja svetsa ihop den igen, om jag lyckas hitta en 25 mm axel att bygga en jigg av först. sen måste jag svarva distanshylsor till svingaxel lagren, flytta stötdämpar infästningen 1-2 cm i sidled och flytta styrspåret till bromsoksfästet. vem har sagt att det ska vara lätt..... ser fett ut med en grövre sving iaf! bilder i morgon :tummenupp
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
madmagnus skrev:
2111079 fick svingen i dag! passade inte alls :3freak bakhjulsaxeln passar men framtill mot ramen blev den 3 cm för bred åt ena hållet... jaja, skam den som ger sig. satte kapen i den direkt så det blev gjort. i morrn ska jag börja svetsa ihop den igen, om jag lyckas hitta en 25 mm axel att bygga en jigg av först. sen måste jag svarva distanshylsor till svingaxel lagren, flytta stötdämpar infästningen 1-2 cm i sidled och flytta styrspåret till bromsoksfästet. vem har sagt att det ska vara lätt..... ser fett ut med en grövre sving iaf! bilder i morgon :tummenupp


Önska att jag hade samma skills och tillgång till så fina saker :(

Riktig Übergrymt bygge, det enda jag saknar är en mustig öhlinare i fronten och ev. lite fetare bromsskivor av wawetyp el nåt sånt.
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
matte_mannen skrev:
2113505 Önska att jag hade samma skills och tillgång till så fina saker :(

Riktig Übergrymt bygge, det enda jag saknar är en mustig öhlinare i fronten och ev. lite fetare bromsskivor av wawetyp el nåt sånt.

tackar! men jag har inte så mycket grejor att leka med, det mesta är bondmeck med hammare å vinkelslip :hihi tig-svetsen är jobbets å den har jag precis lärt mig använda, den kan jag bara smyganvända på kvällar å helger då ingen ser mig... någon sorts usd gaffel blir det till nästa år iaf, wave skivor åker på så fort ekonomin tillåter....

svingprojektet har gått in i väggen i dag! svetsade fast det flyttade fästet men jag har svårt att bestämma mig om jag ska fortsätta... det känns lite jobbigt att behöva kapa loss stötdämpar infästningen. funderar just nu på om det inte blir bäst att modda orginal svingen ist? ska fundera till i morrn på det.

här är iaf några bilder på hur det ser ut med 929 sving på gammelbladen!
 

Bifogat

  • a 014.jpg
    a 014.jpg
    107.8 KB · Visningar: 240
  • a 015.jpg
    a 015.jpg
    92.7 KB · Visningar: 226
  • a 016.jpg
    a 016.jpg
    81.4 KB · Visningar: 215

MikkE

Guest
Har nu läst och tittat på bilderna i tråden.
Verkligen kul att se sådant engagemang med bygget. Gillar verkligen det jag ser!
Roligt också att du delar med dig så mkt till oss andra :)

Lycka till i fortsättningen!!
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top