madmagnus skrev:2694169satan så skönt det blir att ha en egen.
nu kan man höja nivån på byggandet ytterligare
Silverryggen skrev:2694206Har inte du ett radhus att sköta om...???
Wiseguy skrev:2694794Så det är dig man skall vända sig till när man behöver en distanshylsa till den nya enkelsvingen....
testkörde litegrann i dag!
tänkte börja med något enkelt så jag svarvade till ett par bobiner.
gjorde dom något större än normalt för att dom även ska fungera lite som krashpuck. blev hyfsat iaf med tanke på att jag har väldigt begränsad erfarenhet vid svarven.
nästa grej blir lite mer avancerat.
ska svarva distanser och en ny axel till bakhjulet, mer om detta senare.
Ser bra ut det där, men skall du svarva så långt från chucken, skall du
använda dubben, så slipper du vibbarna, tittar man på dom ytorna
som du svarvat i 45 grader så ser man att det har vibbrerat
använde dubben i princip hela tiden, förutom kanske när jag fasade av kanterna. problemet är att jag inte haft perfekt justerat svarvstål.
sen var jag lat och använde långsidan på stålet ibland.
men vafan jag lär mig eftersom, det blir nog bättre!
Fin verkstad, själv blir jag nöjd om jag lyckas fixa en svets i min.
OT: du använder tig när du svetsar va? hur svårt är detta att lära sig?
tänkte jag kolla om det möjligtvis finns utrymme under oljetråget för en aluminiumbränsletank? det skulle generera en massa utrymme där orginaltanken sitter för en laddluftkylare täckt av en tankdummy från cbr1000rr. tror det skulle göra underverk för viktfördelningen oxå!
synpunkter på detta? over and out /// mad
Tanken är god men jag tror att idén med tanken under tråget kommer att bli tight om man vill kunna ha någon form av frigång vid nedlägg, lägg ner cykeln stillastående och kolla hur mycket space det finns att leka med....
Tankvolymen torde bli ca 4-5 liter..
Men visst hade det varit grymmt att ha en monster-vattenkyld IC á la Anderssonturbo under en kolfiber-dummy...
ska göra ett litet test med en pappmodell för att se hur stor den kan bli! tänkte att den ska få samma form som en magkåpa för att utnyttja maximalt med utrymme.
ska göra ett litet test med en pappmodell för att se hur stor den kan bli! tänkte att den ska få samma form som en magkåpa för att utnyttja maximalt med utrymme.
Inte göra någonting i stil med den där quaden som har kylaren monterad fram där lyktan egentligen skall sitta. Kommer inte ihåg vad den heter.generera en massa utrymme där orginaltanken sitter för en laddluftkylare täckt av en tankdummy från cbr1000rr.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|