Update!
Då jag inte har så mycket fritid över numera att spendera i garaget får man ta med sig lite bitar på jobbet!
det börjar vara en stund sedan jag gjorde något nytt på min egen cykel men i veckan fick jag äntligen tummen ur arslet och fortsatte där jag slutade sist.
alltså åter till svingbytet...... ett inte helt enkelt projekt har det visat sig.
infästningen i ramen var ju fixad sedan tidigare med en svarvad distanshylsa genom svinglagren så nu var det dags att åtgärda stötdämparinfästningen, för er som inte vet är det inget som stämmer.
då fästörat på svingen är nästan 3 ggr så bred som firebladens tänkte jag att det kunde gå att kapa bort delen som inte skulle användas, detta visade sig funka skitdåligt då suzukifabriken snålat på aluminium vid gjutningen....
efter att jag svurit en stund insåg jag att den enda lösningen skulle bli att kapa loss bägge infästningarna och flytta orginalet till suzukisvingen.
sagt och gjort, en stunds kapande och eldande med svetsen var det klart!
och tro det eller ej men det blev skitbra, jag hade definitivt trott att det skulle skita sig men i bland ska man tydligen ha tur oxå!
började lite smått med ett nytt triangelstag till stötdämpar länkaget, blev 3mm rostfri plåt denna gång med och genomgående förstärkningsrör. tyvärr han jag bara svetsa ena sidan innan svetsen la av.
god natt /// mad