Fighterblade evo 4

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
haha, nej ingen tyskröv please, kommer du ändra fronten nåt? Som det ser ut så har du lagt mycket arbete på bakdelen/stötdämparlänkaget. Hur som den blir grym

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
haha, nej ingen tyskröv please, kommer du ändra fronten nåt? Som det ser ut så har du lagt mycket arbete på bakdelen/stötdämparlänkaget. Hur som den blir grym

tack och japp, det blir nog lite ändringar framtill oxå. vill helst byta till en fin usd gaffel men jag har fan inte råd just nu, bebis och ny bostad dränerar kassan :näsblod

blir väl bättre snart men jag får snåla en stund verkar det som.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
mmmm.....

lägger in några fler bilder på eländet :rolleyes:

fan vad trött jag blir på att det inte går att ta vettiga foton i mitt garage, ljuset blir helskumt och får allt att se gammalt och skitigt ut :huvet

Bra jobbat mannen! Men jag är böjd att hålla med tidigare talare, bakdelen är alldeles för lång. Proportionerna blir lite "fel" (om det nu finns rätt och fel) tycker jag. Men smaken är som baken, hårig och delad.

:tummenupp

Flip

heart & cyberonics
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
GSXR-750 1985 (för tillfället på operationsbordet)
Tror att om du ska ha denna bakdel så skulle ett fatbar sitta mycket bättre. Kör du med clipon så är tidigare bakdelen snyggare. :va Tror jag...

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
men bara lite menar jag :rolleyes: ungefär som du hade med förra bakdelen, fast några centimeter högre bara
:yoparty

men den var ju lägre med gamla bakdelen :va

nya bakdelen är inte längre än gamla. det är bara sadeln som växt!
rätt bra faktiskt då det kändes lite trångt tidigare.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
1:a intrycket var att den gamla baken var bättre, men ju mer man kollar så ser man att de passar riktigt bra med cbr:n med de stuket (styre mm.) :tummenupp

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
ingen :(
men den var ju lägre med gamla bakdelen :va

nya bakdelen är inte längre än gamla. det är bara sadeln som växt!
rätt bra faktiskt då det kändes lite trångt tidigare.

kanske bara bilderna som är tagen i konstiga vinklar då :p satt mest och jämförde med din avatarbild som ser riktigt brutal ut

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
tack och japp, det blir nog lite ändringar framtill oxå. vill helst byta till en fin usd gaffel men jag har fan inte råd just nu, bebis och ny bostad dränerar kassan :näsblod

blir väl bättre snart men jag får snåla en stund verkar det som.
hehe det blir till o slava extra på firman så kulorna rullar åt rätt håll, bebis är väl prio nr 1 (pampers kostar) men sen måste ju bågen komma, bostaden möbleras på hösten när mörkret o kylan kommer: ):):)

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Börjar ju se bra ut detta :tummenupp
själv har man hunnit med en sväng idag, bifogar en bild om tillåtet :)
förstår att du har fullt upp, men måste fråga om de bleve nån framgång med bakramen? inte för att de är nån brådis men :)

Bifogat

• DSCI0006mindre.jpg
    DSCI0006mindre.jpg
    138.5 KB · Visningar: 167

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Börjar ju se bra ut detta :tummenupp
själv har man hunnit med en sväng idag, bifogar en bild om tillåtet :)
förstår att du har fullt upp, men måste fråga om de bleve nån framgång med bakramen? inte för att de är nån brådis men :)

men ditt as!!!!

tyvärr har jag stött på problem.
din bakram passade inte på min cykel, efter lite forskande visar det sig att Fireblade fick ny ram typ 95 så det övre fästet sitter ca 5 cm längre fram, det ska nog lösa sig iaf men jag tröttnade lite lätt och fortsatte med andra jobb. ska greja en liten jigg så går det fixa ändå.
dessutom har svetsjävulen inte varit riktigt i form så den har tagit lite tid, felsökning och pyssel.

i förrgår började jag flytta så har jag det tight nån vecka framöver, men efter det så ska det nog ordna sig :tummenupp

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
men ditt as!!!!

tyvärr har jag stött på problem.
din bakram passade inte på min cykel, efter lite forskande visar det sig att Fireblade fick ny ram typ 95 så det övre fästet sitter ca 5 cm längre fram, det ska nog lösa sig iaf men jag tröttnade lite lätt och fortsatte med andra jobb. ska greja en liten jigg så går det fixa ändå.
dessutom har svetsjävulen inte varit riktigt i form så den har tagit lite tid, felsökning och pyssel.

i förrgår började jag flytta så har jag det tight nån vecka framöver, men efter det så ska det nog ordna sig :tummenupp

Ja de är ju som sagt ingen broska =) behöver du hjälp är de bara att säga till, ja kanske kan hålla i nåt medans du gör nåt vettigt :D

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Update!

Nu är det sisådär 139 årsedan jag senast uppdaterade min byggtråd så jag tänkte att det var dags nu. trots det halvrisiga vädret i umeå fick gammelhondan vistas en stund utomhus och ställde utan protest upp på lite fotografering.

ganska bra ibland att få betrakta arbetet på lite avstånd för att känna efter lite om man gillar stuket innan allt är klart.

som ni ser har även jag handlat mig ett mt03 framlyse som så många andra gjort.... dålig fantasi kanske men jävligt snyggt och passar bladen som en handske.

håller just nu på med att bygga sadelfästen och diverse annat småfix till bakramen innan den ska pulverlackas.

som ni ser saknar jag fortfarande bromsok både fram och bak..... flera olika modeller har testats men antingen går det inte att montera eller så ser det förjävligt ut.
nu lutar det mest åt att Acke på ISR kommer få ett telefonsamtal, suck!!!

Bifogat

• mc 001 small.JPG
    mc 001 small.JPG
    134.1 KB · Visningar: 287
  • mc 002 small.JPG
    mc 002 small.JPG
    131.1 KB · Visningar: 184
  • mc 004 small.JPG
    mc 004 small.JPG
    131.1 KB · Visningar: 297
  • mc 006 small.JPG
    mc 006 small.JPG
    125.9 KB · Visningar: 285
  • mc 008 small.JPG
    mc 008 small.JPG
    120.6 KB · Visningar: 403
  • mc 015.jpg
    mc 015.jpg
    137.2 KB · Visningar: 284

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Jodå fin är den fortfarande!
Har du inte kört någonting i år? Eller har sesongen kanske inte har börjat än i norrland:D
Är din plan att svetsa fästen för nya bromsok? Själv tycker jag att orginalen är tillräckligt vassa. Har du testat orginalen med wawe skivorna?

Edit: Körde min fighter blade ett lite tag med clip-ons, men efter byte till fatbar så är det mkt roligare att åka hoj! Bladen är ju underbar med cross styre.

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Nu är det sisådär 139 årsedan jag senast uppdaterade min byggtråd så jag tänkte att det var dags nu. trots det halvrisiga vädret i umeå fick gammelhondan vistas en stund utomhus och ställde utan protest upp på lite fotografering.

ganska bra ibland att få betrakta arbetet på lite avstånd för att känna efter lite om man gillar stuket innan allt är klart.

som ni ser har även jag handlat mig ett mt03 framlyse som så många andra gjort.... dålig fantasi kanske men jävligt snyggt och passar bladen som en handske.

håller just nu på med att bygga sadelfästen och diverse annat småfix till bakramen innan den ska pulverlackas.

som ni ser saknar jag fortfarande bromsok både fram och bak..... flera olika modeller har testats men antingen går det inte att montera eller så ser det förjävligt ut.
nu lutar det mest åt att Acke på ISR kommer få ett telefonsamtal, suck!!!

en cool ide.. kanske inte såååå lagligt..
kanske lacka insatsen lite tonad :)

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Får man fråga vad du pröjsade för lyset? :)

Snygg hoj förresten! :tummenupp

1660 kr för lykta och fästen!

Jodå fin är den fortfarande!
Har du inte kört någonting i år? Eller har sesongen kanske inte har börjat än i norrland:D
Är din plan att svetsa fästen för nya bromsok? Själv tycker jag att orginalen är tillräckligt vassa. Har du testat orginalen med wawe skivorna?

Edit: Körde min fighter blade ett lite tag med clip-ons, men efter byte till fatbar så är det mkt roligare att åka hoj! Bladen är ju underbar med cross styre.

jag har inte kört en meter i år pga barn och bostadsbyte! kanske hinner åka lite senare i sommar / höst.

nope! har inte testat skivorna med orginaloken ännu!
fram använder jag nog orginaloken till att börja med, har ett par tokico 6-kolvsok på hyllan som jag vill använda senare men har inte hittat något vettigt sätt att montera dom än.....
bak har jag inget val annat än att köpa nytt ISR ok. orginaloket ser förjävligt fel ut med svingen och suzuki oket till svingen fungerar inte med fälgen :va
dessutom vill jag ha undermonterad bakbroms och då har ISR ett jävligt fint ok, litet, effektivt och snyggt!

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
tjusigt! helt klart annorlunda stuk du fått fram jämfört med tidigare, riktigt snygg bak, sköna linjer! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept