Fighterblade evo 4

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag känner ungefär likadant själv, ville igentligen ha en kortare bakdel men alternativen föll mig inte i smaken.
fördelen med cbr1000 baken är att den harmoniserar riktigt bra med övriga cykelns linjer. ska ta lite bättre bilder utomhus senare så får ni se.

jag kommer bygga för både passagerarsadel och cutslock i år. kan ju vara bra att kunna skjutsa ibland med.

lågt styre o riktig bakända.. jahapp när komma kåporna på :D

ser bra ut :tummenupp
valde ju oså o bygga för passagerare..
roligt ibland.
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
lågt styre o riktig bakända.. jahapp när komma kåporna på :D

ser bra ut :tummenupp
valde ju oså o bygga för passagerare..
roligt ibland.

såååja...... man måste ju få laborera lite med formerna :näsblod

orginalplast går före glasfiber alla dagar i veckan.

om jag bara hade kunnat dra ett 2,5" avgasrör bredvid dämparen genom svingen hade jag varit tvingen bygga ett seatpipe som Ducatis moto-GP hoj hade -06.
två grova avgasrör som slutar halvvägs under cutsen :yoparty
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Du är på rätt väg. :tummenupp
Receptet är det rätta.
(fortfarande partisk)

Svart hoj, Wave-skivor & CBR1000RR bakdel. :yoparty

mmmm.....

lägger in några fler bilder på eländet :rolleyes:

fan vad trött jag blir på att det inte går att ta vettiga foton i mitt garage, ljuset blir helskumt och får allt att se gammalt och skitigt ut :huvet
 

Bifogat

  • bakdel 010 small.JPG
    bakdel 010 small.JPG
    127.2 KB · Visningar: 158
  • bakdel 012 small.JPG
    bakdel 012 small.JPG
    91.7 KB · Visningar: 89
  • bakdel 018 small.JPG
    bakdel 018 small.JPG
    123.2 KB · Visningar: 306
  • bakdel 019 small.JPG
    bakdel 019 small.JPG
    132.3 KB · Visningar: 299

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
nu ska det helsvetsas och byggas fästen till sadlar och batteri mm....
 

Bifogat

  • bakdel 030 small.JPG
    bakdel 030 small.JPG
    104.2 KB · Visningar: 126
  • bakdel 031 small.JPG
    bakdel 031 small.JPG
    115.1 KB · Visningar: 124

Flip

heart & cyberonics
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR-750 1985 (för tillfället på operationsbordet)
nu ska det helsvetsas och byggas fästen till sadlar och batteri mm....

Kommer det där verkligen hålla för en passagerare? :confused: Tycker det
ser lite klent ut, men kanske bara är jag som är rädd om mina medpassagerare ;)
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Kommer det där verkligen hålla för en passagerare? :confused: Tycker det
ser lite klent ut, men kanske bara är jag som är rädd om mina medpassagerare ;)

Tig-svetsade sömlösa stålrör i fackverk är inte att förakta!

håller nog betydligt bättre än en orginalram i alu.
 

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Bollstabruk
Hoj
ingen :(
Enda felet på den nya sadeln är att den är ~ 10cm för lång och ~5 för lågt vinklad tycker jag, annars var det inget fel på den, riktig fräck hoj den där :)
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Tja. Hojen blir riktigt fin, men jag är ledsen att behöva säga att jag tyckte den gamla baken var mycket uppkäftigare... Men samtidigt, förnying förnöjer...:tummenupp

Håller med MV bakdelen var mycket coolare, nu ser den ju ut som en Honda
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
verkar vara en svårflörtad publik :va förhoppningsvis kanske mina andra modifieringar duger?

blir det värre får jag montera ett acerbis diamond framlyse för att fiska röster :D

Enda felet på den nya sadeln är att den är ~ 10cm för lång och ~5 för lågt vinklad tycker jag, annars var det inget fel på den, riktig fräck hoj den där :)


komfort är något jag inte prioriterat tidigare men som med facit i hand inte känns helt oviktigt. viktigt som fan att sitta skönt på hojen.

förresten! tycker du att översidan av sadeln sitter för högt eller är det glappet under sadelns framkant som du inte gillar?

om det är det senare så behöver du inte oroa dig, det skall åtgärdas!
tanken kommer förlängas i nederkant in under sadeln.
 
Last edited:

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
verkar vara en svårflörtad publik :va förhoppningsvis kanske mina andra modifieringar duger?

blir det värre får jag montera ett acerbis diamond framlyse för att fiska röster :D


.

Nej! inget acerbis lyse.
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Har tidigare funderat på att fråga vad du har för planer för belysningen fram och nu när ni börjat prata om det så får jag väl fråga då! Själv tycker jag det är många som förstör sina klockrena byggen med sånnadär moppe-replikalampor. Mitt förslag är en enkel rund reflektor, typ monster... det är brutalt tycker jag. men men...


mina 2 cent, kriiimt bygge hur som helst!
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12

fan vad trött jag blir på att det inte går att ta vettiga foton i mitt garage, ljuset blir helskumt och får allt att se gammalt och skitigt ut :huvet

Testa att fota utan blixt nästa gång!
Kräver stadigare hand men slutresultatet blir ofta snyggare än med blixten som letar upp varenda litet dammkorn som det vanliga ögast inte ser irl...
 

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Bollstabruk
Hoj
ingen :(

förresten! tycker du att översidan av sadeln sitter för högt eller är det glappet under sadelns framkant som du inte gillar?

om det är det senare så behöver du inte oroa dig, det skall åtgärdas!
tanken kommer förlängas i nederkant in under sadeln.

det senare, plus menade jag mer tyskröv uppåt men inte mycket max 7 cm fast då kanske "paketet hamnar i kläm mellan sadeln tanken":rolleyes:
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top