Fikarådet

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
bagerah skrev:
inte helt normalt det heller...

fast det kanske var mookie som var vilsen?

:lol
Hmmm, nä. Jag brukar köra max 3 varv så det var nog inte jag.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Kör vi i morgon eller?

Nån mer som kan tänka sig en svindyr kopp latte på Fröken fisförnämbohem ohlsson ? :)

Eller nåt nytt kanske? Bowling? :)

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Får se om jag hinner titta till er mellan träningspassen. Är ju inte så dumt att få i sig en macka och en kaffe.

Coola Ola

Guest
Hultan skrev:
Kör vi i morgon eller?

Nån mer som kan tänka sig en svindyr kopp latte på Fröken fisförnämbohem ohlsson ? :)

Eller nåt nytt kanske? Bowling? :)

Alltså, Fröken Olsson är ändå ett ställe med hyfsat normala besökare. Extrempunkterna åt vardera hållet är väl Java på Vasa Place (inrökt, sunkigt vänsterställe) eller det superstajlade i NK-husets entréplan (drygt, snobbigt och dyrt bratshak). OM alternativ behövs så kan jag rekommendera Vanilj på Kyrkogatan, bara "vanliga" människor som dig o mig där, Kim.

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Coola Ola skrev:
Alltså, Fröken Olsson är ändå ett ställe med hyfsat normala besökare. Extrempunkterna åt vardera hållet är väl Java på Vasa Place (inrökt, sunkigt vänsterställe) eller det superstajlade i NK-husets entréplan (drygt, snobbigt och dyrt bratshak). OM alternativ behövs så kan jag rekommendera Vanilj på Kyrkogatan, bara "vanliga" människor som dig o mig där, Kim.

Vanselius!!! :tummenupp :fakta :mattias

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Coola Ola skrev:
Har för mig att vanilj är ett bra fik... Vallgatan finns ju annars eller ett annat fik lite längre bort från vallgatan på en tvärgata(kommer inte ihåg namnet, 2 våningar hade det iaf med massa soffor på andra våningen).

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Coola Ola skrev:
Det är ett mysigt cafe, men tror du att de ryms säg 12 pers en bra dag där? jag har för mig att de är ett ganska litet, därmed mysigt cafe?

min lilla kaffeslant bara

För att inte bara kritisera, kan jag väl komma med ett eget förslag. Evas Paley, stora lokaler, blandade gäster, spirträttigheter, allt är gratis på julafton [helt sant!] (dock inte alkohol, får inte delas ut gratis), väldigt goda muffins och ett annars brett sortiment av det mesta.

aaah, klå det då? :)

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
sharpedge skrev:
Har för mig att vanilj är ett bra fik... Vallgatan finns ju annars eller ett annat fik lite längre bort från vallgatan på en tvärgata(kommer inte ihåg namnet, 2 våningar hade det iaf med massa soffor på andra våningen).

Petersons (stavning?)

:fakta

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Rent generellt så är det ont om fik som har plats för många fikare...

Evas Parley är väl ett
Vallgatan
Peterssons (stavning)
Fröken Olsson
Nedanför Tintin finns ett café med massa platser der det ut som iaf
Condecco på avenyn är väl rätt stort?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
sharpedge skrev:
Fröken Olsson
Nedanför Tintin finns ett café med massa platser der det ut som iaf
QUOTE]

Cafe Engelen, på just Engelbrektsgatan :tungan
Öppet dygnet runt och hade förr ritkigt bra priser för yrkeschaufförer :huvet

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Coola Ola skrev:
Kungligt ola! :tummenupp
Men visst Ohlssons är ju inte så hemskt, jag bara fånar mig lite, men vi kan ju byta för omväxlings skull?

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Ja vad säger vi då? Den som vet bestäm plats så tar vi det!

Last edited:

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Nå! Skall vi byta eller skall vi köra på Ohlssons?

Kanske bäst att köra på Ohlssons, kanske vissa som bara går dit utan att kolla så noga i forumet..

Jaja...

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Ohlssons blir väl bra! som sagt...kanske inte är några som inte kollar så noga. Kan ju diskuteras under fikan annars, inför kommande vecka? Inte många kaféer som har gratis påtår på kaffet:)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO