FILM: 700hp/ton på tre hjul

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
mrabarth skrev:
Har inte tordats köra snabbare än 225km/h eftersom jag saknar kaross-

Hör med de nedan om du kan få köpa deras kaross, den borde passa rakt av.

Shoe-motorcycle-Manila.jpg

mrabarth

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
GSXr 1000-01 turbo motoriserad sportbil
Tackar för alla högst trevliga svar!!

Lite uppdateringar är gjorda på t42 bygget. .
133-3388_IMG.JPG

133-3389_IMG.JPG

Smakprov på lite trevliga matrealval som jag och Mattias J pysslade med i höstas.

Kolla gärna in på min egen hemsida för fler bilder och uppdateringar.
http://www.mride.se

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Snyggt! hur har ni gjort när ni måttat ut hur karossen ska se ut?
Byggskum eller styrofoam eller hur har ni gjort?

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
Rktigt grymt bygge!!!! :tummenupp
Måste säga att jag är grymt imponerad av hur proffsigt allt ser ut!!
Ser framemot att se den färdig!
/Olle

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
COOOLT :tummenupp :tummenupp :banana :fyllisar

Ser roligt ut i med nåt fetare däck kanske
men ja antar att vikten e låg över bakhjulet

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
åh herrejävlar! extremballt bygge! :Bugar
hoppas vi får mer film framåt sommaren, kanske tillochmed får se den IRL?

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Brutalt, hur fan reggar man en sån? Amatöbygge lr?

mrabarth

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Halloj igen! :)
Först måste jag säga- Tackar för alla trevliga inlägg!
Kul att ni gillar bygget! :tummenupp

sEiKo:
Jag har använt mig av hård frigolit (vit cellplast) i stommen som jag har sågat ut med en motorsåg. Eftersom allt ska vara liksidigt så har jag använt mig av stora fyrkantiga block av frigolit som jag har mallat med pappmallar. Sen när all frigolit var färdigkapad så spaclade jag på massvis med naturgips (gypsum) ca 50kg. När det var klart ock grovslipat med 60:s papper spacklade jag upp ytan med med Breplasta RS väggspackel. Till sist blandade jag ut Breplastat med ca 30%vatten och sprutade det med en vanlig bodyspruta X antal ggr. för att fylla igen porer och ogämnheter. Slipa, slipa osv. Enda bekymret är egentligen att alla moment MÅSTE torka minst 20timmar innan man kan göra nästa grej- Vilket gör att det tar en förbaskat massa tid.

[Mr.Schufemtii]:
Proffsigt.... hehe kul att du tycker det :tummenupp Jag ser det inte riktigt på det viset eftersom jag känner till alla skavanker som kanske inte syns på bilderna.. Känns mkt. skönt att det börjar närma sig avgjutning. Att måla den inför polering är en riktig milstolpe i projektet.

andersson turbo:
Tackar!! Hehe, jo nog är det greppbekymmer alltid. Hoppas att det blir bättre med ett bildäck, men jag tvivlar på att det kommer att lösa problemet helt. Ang vikt på bakhjulet- Är det ca 40% som ligger på bakhjulet när man kör endast med förare. Ca 55% med en fullvuxen passagerare vilket borde ge strax över 300kg på bakhjulet med passagerare/förare (utan att räkna på viktförflyttning vid acc). Så det blir ju ungefär som en hoj som åker på bakslangen under acc :) . Jag har skaffat en Laminova C43-330 oljekylare från en EVO6 rallybil. Du som har testat att köra med laminovapå MC- har du fått några problem med förhöjd vattentemp under körning?

koop:
Tackar!! Viss kommer det att filmas mer till sommaren- lita på det! Jag har börjat lite smått att höra mig för om det finns någon firma som skulle vilja ha triken i sin monter på någon mässa typ elmia el.dyl... Har inte fått något napp än tyvärr. Om det skulle kunna gå ilås eller fara på någon annan utställning ty en dag på racebanan el. dyl. finns det nog ju möjlighet att du kommer att se t42:an IRL. I.s.f. kom gärna fram och snacka bort en stund!

An3Azz:
Hur man reggar en farkost som min T42? I dagsläget är första byggbesiktning genomförd av SFRO. Den kommer att bli ett amatörbyggt fordon och klassas som "trehjulig mc med karosseri". Kommer att bli ruggigt kul att fara ut på gatan för fösta ggn!!. :tummenupp

Den tänkta lackeringen blir ungefär som denna GULF-racing porsche 917. Bara SÅÅ läcker! Vad tycker ni?

917i.jpg

Last edited:

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
mrabarth skrev:
Den tänkta lackeringen blir ungefär som denna GULF-racing porsche 917. Bara SÅÅ läcker! Vad tycker ni?

917i.jpg

De där gamla bilarna är fina, en sån skulle man bygga.
Eller T70 eller gt40
Helt OT nu, lycka till med den trehjuliga missilen, den ser ut att gå riktigt hårt.

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Ljusblått/ orange...Jag tycker du ska satsa på nogot mera modernt....kolla us stylade hojar tex...

mrabarth

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Halloj!! Nu var det ett tag sedan jag skrev i denna tråd :) .
Nu händer det faktiskt saker i garaget. Jag kan säga att detta "GULF" färgade förslag är inte aktuellt längre. När jag skissade upp det i P.S. så var det bara att konstatera att de färgerna tillhör en passerad era. Är inne på kolfiber igen. Så jag tänkte att större delar kommer endast att klarlackas med synlig kolfiberväv.. Vad tycker ni om detta?

Så här ser den färdiga karosspluggen ut!!
134-3474_IMG.JPG

134-3479_IMG.JPG

Råkad hitta en rulle med kolfiber twill väv i hyllan som legat där och skräpat ett halvår. Var bara tvungen att plocka fram den för att se hur flexibel den är mot mina kaross former- Förvånadsvärt :tummenupp lätt skulpterad!!
Detta kan ju bli riktigt bra! Eller?
PICT0029L.jpg

PICT0025L.jpg
PICT0028L.jpg

Här finns det flera olika förslag på färgsättning:
MRIDE .se "Färger"

Här är ett exempel.
kaross19.gif

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...