FILM: 700hp/ton på tre hjul

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
SISU skrev:

videolan e grymt o spelar allt.. men e satans osmidigt.. jag säger wm player classic.. ffdshow.. samt vobsub från tsunamis filterpack.. o det klarar allt..
:död
Vad är dåligt då? det kan inte vara så att man är mest van vid något annat, och när det inte ser likadant ut så känns det snurrigare?
Så ser jag det i alla fall!

sandstream

Guest
SISU skrev:
videolan e grymt o spelar allt.. men e satans osmidigt.. jag säger wm player classic.. ffdshow.. samt vobsub från tsunamis filterpack.. o det klarar allt.. :död
Tillhör du någon lobbygrupp för optiker? Skriv så man kan läsa! :4skrika :pannkyss

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
10 pers sitter och snackar codecs. 10 pers skriver vilken hastighet de laddade hem med..

Grymt bygge! :) Men som någon sa.. är det verkligen effektivt med ett MC-däck bak?
Har du testat att köra i 300 eller var det en uppskattning bara? Känns farligt med en hemmabyggd 3-hjuling i 300. :näsblod :D

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Mago skrev:
10 pers sitter och snackar codecs. 10 pers skriver vilken hastighet de laddade hem med..

Grymt bygge! :) Men som någon sa.. är det verkligen effektivt med ett MC-däck bak?
Har du testat att köra i 300 eller var det en uppskattning bara? Känns farligt med en hemmabyggd 3-hjuling i 300. :näsblod :D

MMmm, lite som att sätta vanliga 15" bilhjul i bak på en Topfule bil. Bredare macka i bak skulle nog inte skada :tummenupp

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
jaosa! Gud så roligt dedt kommer att bli att se nästa... Kan ni inte kränga på ett bildäck bak också? Sen vill man ju se den svänga lite också!

mrabarth

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
GSXr 1000-01 turbo motoriserad sportbil
Hallå allesammans!! KUL att ni gillade filmen! den har funnits i en annan tappning tidigare utan text och vissa klipp. Jag måste ursäkta texten i filmen- jag har tyvärr inte noterat dessa stavfel :huvet . Det var en kompis som redigerade filmen :fatta! .
Men, men. Hoppas filmen gick att se iaf. En av uppdragen under denna provkörning var just att "nöta" upp MC däcket (som INTE går att svänga med iht. p.g.a. den dåliga sidostabiliteten- viker sig), så jag har en anledning att byta till ett BILdäck till sommaren. Tyvärr kommer bredden endast att bli 205-215mm, men det gör ju nästan 50% mer anläggningsyta- vilket verkligen behövs.. :D
Har inte tordats köra snabbare än 225km/h eftersom jag saknar kaross- vilket medförde att turbulensen runt rörramen skakade hjälmen så mkt att det inte gick att se vägen längre.. :gnissla :4skrika
Vingen bak kommer att ge ca 186kg i downforce i 300km/h vilket kan vara finfint att veta när man ställer in chassie "rake" så man inte tappar groundeffekten vid högre hastigheter :kryckor :)

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
mrabarth skrev:
Vingen bak kommer att ge ca 186kg i downforce i 300km/h vilket kan vara finfint att veta när man ställer in chassie "rake" så man inte tappar groundeffekten vid högre hastigheter
Hur blir det med marktrycksfördelningen när du bara har en vinge bak?
Eller har du vingen där för att kompensera för att du har ett bakhjul och två framhjul?
Coolt bygge iaf. :tummenupp

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
MikkE skrev:
ballt. men stackars bakdäck. rena cykelhjulet för 700kusar
Nu är det ju iofs inte 700 kusar på den.. Omräknad vikt/effekt till ett ton.. Om den nu skulle vägt det..

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Den e frän den triken! Sett nån tråd om den på zatzy!

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Weeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!! en sådan ska man bygga............. :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...