Jag vänder mig emot alla som genomför systematiska vansinneskörningar. De vanliga hojåkare som råkar ut för olyckor har jag all respekt för.
Nu är det som så att jag kör hoj dagligen och nästan utan undantag så ser jag varje dag vansinneskörningar. Det har blivit populärt. Och den skiten sprider sig. Sporthoj är synonymt med bus.
--- MASSA TEXT ---
Till Er övriga som kör med det som finns innanför pannbenet och inte det som finns utanför (frigolit):
http://www.youtube.com/watch?v=KPFhV57Y668&feature=related
problemet är väl knappas en o annan vansinneskörning.
antalet mil som görs i vansinneskörnings tempo kan knappast vara ett större element än alla mil som körs av alla motorcyklar i annat än vansinnestempo.
problemet är väl snarare en hel myndighets totala avsaknad av förstående av att det finns fler fordon än bilar bussar och lastbilar.
men det är inte lika porrigt att prata om att folk dör av avåkningar mot ett träd än att de kraschar in i en bil.
Hur många mil bankörning hinner man med per dödsfall och hur många mil vanlig körning ?
Var består skillnaderna i ? inte är det hastigheten som är lägre på bana iaf. så mycket kan vi väl vara överens om.
skall vi då skippa skitsnacket om att farten dödar och gå på kärnan.
vägar som inte är planerade med hänsyn till motorcyklar dödar.
allt från stubbar och stenar eller stolpar vid sidan av vägen till medvetet utlagt grus PÅ vägen. inte av de boende utan av vägverket. vajer räcken eller vägstolpar vid sidan om vägen.
jag vet inte hur många gånger jag sett ett vrak parkerat i ett träd i en alldeles för smal allé.
Du snackade i en tråd om att boende lägger ut grus på vägen (bulten).
vad har du för bevis för det ?
däremot kan jag visa dig att vägverket som de genier de är lägger ut lösgrus på vägarna. det erkänner ju de själva.
sedan kan jag hålla med om att det inte är bra med de som gör idiotkörningar.
visst är det så, men att gnälla som du gör helatiden som en trasig skiva gör att folk inte lyssnar till dig oavsett hur vettigt eller inte det du har att säga är. du kanske kan lyssna lite på oss som faktiskt också kör hoj varje dag. din sanning är inte alenarående. kanske finns det andra element också.
sanningen är att vi har väldigt få dödsfall per körd kilometer i jämförelse mot resten av världen. vad kostar det att fixa till återstående dödsfall ?
vad kostar det att hjälpa mentalsjuka ? är en person som behöver vård och hjälp inte värd lika mycket som en bilist ?
hur mkt kan vi lägga ner på att rädda bilister och offra människor inom andra sektorer ?
ps det var ju inte ghostrider som åkte dit ju....... ds