Film: Hakar på en H-busa på Bulten 22/7 -09

jetson

Guest
http://www.dustinhome.se/pd_5010315382.aspx

hur funkar det där? kan inte se något om studentpriser.

Rabatten dras i "kassan" när en student gör en beställning, man måste ha nåt csn-kort och registrera sig som student http://www.dustinhome.se/DynamicPage.aspx?groupSet=3&group=5374&pageID=262

Vid registreringen kollas personnumret automatiskt för att verifiera att personen i fråga verkligen är student och ska få rabatt.

Gäller att passa på, när för många studenter beställt kameran går förmodligen priset upp :banana

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Så länge "alla andra" kör som idioter får vi oxå göra det. Och eftersom det var bättre förr och alla va ligister då, så måste vi vara det nu oxå! Heja heja heja...

...eller inte?

"pappa pappa, martin fick ju en glass, då vill jag oxå ha det!"
"farbror bosse, farbror bosse, martin körde ju i 200 knyck, då vill jag oxå göra det!"

haha... skönt och se att inget förändras :)

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Rabatten dras i "kassan" när en student gör en beställning, man måste ha nåt csn-kort och registrera sig som student http://www.dustinhome.se/DynamicPage.aspx?groupSet=3&group=5374&pageID=262

Vid registreringen kollas personnumret automatiskt för att verifiera att personen i fråga verkligen är student och ska få rabatt.

Gäller att passa på, när för många studenter beställt kameran går förmodligen priset upp :banana

ok, gäller det alla prylar eller bara vissa, hur kommer man i så fall fram till vilka som det är studentpriser på?

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Du kör både snabbt & med omdömme Adrenaline, jag vet ju det då jag åker mycket med dig :klappar Alla andra är bara avundsjuka :blah

:tummenupp

Classic80

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Hoj
Ja
Kan nån förklara det "balla" med att köra för fort på allmän väg? eller rent av "race:a"
Eller för den delen, det "balla" med att gena i skymda kurvor...
Förr eller senare kommer det en billist som är så jävla trött på er och således skiter fullständigt i om ni genar, han/hon kommer inte väja...

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Synd att det inte finns någon bana där uppe, i stockholm inom 6 mils radie. För ingen vågar ju ligga på gränsen av sin förmåga på en kurvig väg. Många som kör på bulten skulle nog kunna vara ruggiga på bana tror jag.
Be safe, and ride faster and faster.... and faster... and faster.

schizophrana

Guest
Du kan ju fråga de som smällde på Bulten idag... Synd Du inte hann fråga INNAN de smällde. Den här AHA-upplevelsen är tydligen för abstrakt för vissa. Går ej att tänka sig för. Man måste tydligen stoppa tungan i vägguttaget för att förstå det här med spänning... :)

Men snälla sluta nu, alla dina inlägg handlar om vad du tycker om fortkörningar och frigolithjon och allmänt gottande i andras olyckor. Dom flesta har förstått din poäng nu på forumet eftersom du varit relativt aktiv överallt med dina åsikter. Ta och stoppa in din e-penis nu och skriv en bok eller något...helst till någon som bryr sig.

schizophrana

Guest
Jag gottar mig INTE i andras olyckor. Tvärtom. Jag har förlorat vänner.

Vi kan vända på steken. Varför är det så få som inte reagerar kraftigare bland oss motorcyklister och som inte tar dialogen med Er? Det är ju här ni håller till.

Jag, med många fler, har skrivit och skriver till folk som bryr sig. Lita på det :tummenupp

Du använder ju andras olyckor för att propagera för dig själv.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Synd att det inte finns någon bana där uppe, i stockholm inom 6 mils radie. För ingen vågar ju ligga på gränsen av sin förmåga på en kurvig väg. Många som kör på bulten skulle nog kunna vara ruggiga på bana tror jag.
Be safe, and ride faster and faster.... and faster... and faster.

Det intressanta är att de sällan är det.. förstår inte riktigt varför men under alla SMC-kurser och andra bandagar jag har varit på så har jag stött på massor av personer som jag vet kör som galningar i trafiken men sen av ngn anledning inte fixar att köra bana speciellt fort:confused:

Skumt egentligen?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Det intressanta är att de sällan är det.. förstår inte riktigt varför men under alla SMC-kurser och andra bandagar jag har varit på så har jag stött på massor av personer som jag vet kör som galningar i trafiken men sen av ngn anledning inte fixar att köra bana speciellt fort:confused:

Skumt egentligen?

Prestationsångest? Dom vet att det inte finns något annat att skylla på än sig själva och klarar inte pressen? :)

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D

Skumt egentligen?

Egentligen inte det minsta skulle jag tro. :rolleyes:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Men snälla sluta nu, alla dina inlägg handlar om vad du tycker om fortkörningar och frigolithjon och allmänt gottande i andras olyckor. Dom flesta har förstått din poäng nu på forumet eftersom du varit relativt aktiv överallt med dina åsikter. Ta och stoppa in din e-penis nu och skriv en bok eller något...helst till någon som bryr sig.

Håller fullständigt med.

Detta är ju inte olyckshoj.com. Visst förstår jag dig customskändaren, det är helt rätt att folk åker för fort idag. Men ditt snack tröttnar man på, och det kommer alltid att finnas folk som åker snabbt. Vi i Sverige har det bra ändå, vi kör relativt säkert jämfört med de som kör i Polen, Tjeckien och i Balkan. Jag åker ner varje år till Bosnien, och där dör det hojfolk som flugor. Nollvision kan ni glömma. Det är upp till var en att bedöma hur man ska köra, kör man extra snabbt får man ta risken osv. Så funkar det. Det enda som är synd är när svensson med sin V70 med fru och barn blir påkörd. Resten av folket som kör ihjäl sig själva - väldigt synd också, men den risken finns alltid när man kör fort så i princip väljer man själv att riskera sitt eget liv... vilket man iofs gör varje gång man sätter sig på en hoj. Inget nytt under solen.

Du verkar bara ha reggat dig på forumet för att snacka säkerhetsfrågor. Mc folket gillar inte att du skriver om det på det viset som du gör. Brist på respekt för folk som avlidit/skadat sig i olyckan.

Jag tycker att olyckstråden räcker, och minneslund. Där får man definitivt en känsla av att man är dödlig och att turen idag kan vara sista turen.

Ditt snack tycker jag hör hemma på ett forum för 50 åriga klimakteriekärringar.

schizophrana

Guest
Prestationsångest? Dom vet att det inte finns något annat att skylla på än sig själva och klarar inte pressen? :)

...eller så kanske det är så, speciellt på SMC kurserna, att folk är där för att lära sig och inte gasa helvetet? Helt oinvigd vad det gäller bana men det känns som det mest logiska svaret?

Last edited:

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Jag gottar mig INTE i andras olyckor. Tvärtom. Jag har förlorat vänner.

Vi kan vända på steken. Varför är det så få som inte reagerar kraftigare bland oss motorcyklister och som inte tar dialogen med Er? Det är ju här ni håller till.

Jag, med många fler, har skrivit och skriver till folk som bryr sig. Lita på det :tummenupp

Ok då tar vi det som du snackar om.
att bry sig.

Fakta !

vi har ett statligt verk som skall sköta om våra vägar, där personalen inte vet hur en motorcykel fungerar eller hur den används.

vi har ett statligt verk (samma) som vid ett flertal tillfällen uttryckt sin önskan att INTE behövt ta ansvar när det gäller Motorcyklister på väg (ex nollvisionen) för att motorcyklarna inte hjälper föraren i händelse av olycka.

Detta statliga verk (vägverket för den som är lite långsam och inte har fattat det ännu) är samma som har ansvar för att vägarna blir så säkra som de bara kan bli för ALLA som vistas på dem.

ok om vi är överens om det så kan vi ju gå vidare.
Samma statliga verk genomför ett antal åtgärder som vilken motorcyklist som helst snabbt kan inse att de är rent vansinne.

exempel på åtgärder som är så jävla urbota korkade att man bara baxnar.

I rondell placeras "konstverk" i form av stålskulpter av granar osv.
Det krävs väl inte ett geni för att inse vad som händer om man som motorcyklist halkar omkull under ingång i den rondellen och far in i det där.

Vajerräcken, som mitträcke och som om inte den idiotin räckte så sätter man det även som räcke på utsidan.
behöver det kommenteras mer ? Nej.

"snabeldraken", man väljer att laga asfalt genom att slänga på en gegga och sedan lägga på en massa lös lagningsmassa i form av grus detta grus skall då köras in i sprickorna av bilarna och det som blir över skall då helt enkelt blåsa av vägbanan.
Ofta saknas skyltar om att det är löst grus liggandes överallt på vägbanan.
Stockholms stad gör just nu likadana lagningar även de utan ordentlig skyltning.

Laga HALVA vägbanan:
man lägger långa asfaltsremsor över den yttre delen av vägbanan och lämnar därmed motorcykelföraren med valet att antingen ligga och köra på yttersidan innersidan eller ligga och köra på en kant inte sällan med en ganska stor höjdskillnad. Detta gör att om man som mc förare väljer att köra i mitten och får möte tvingas man inte sällan att gå över en kant med vingel då däcket biter på två olika ställen och sedan ha en halv vägbana att manövrera på.

Göra markeringar mitt i filerna.
tja vad säger man, inser man inte att ränder mitt i filen inte direkt hjälper en motorcykelförare då vet man inte mycket om motorcyklar och hur de fungerar.

vi kan fortsätta ganska länge med exempel som inte direkt är smickrande för vägverket. verket som är där för oss alla som använder våra vägar.

Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
>(vägverket för den som är lite långsam och inte har fattat det ännu)

App app, TRANSPORTSTYRELSEN heter det numera, dom har även hand om sjötrafik och lufttrafik. (så snart komemr väl planen att börja trilla ner och båtarna att gå på grund då...)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati