Jag gottar mig INTE i andras olyckor. Tvärtom. Jag har förlorat vänner.
Vi kan vända på steken. Varför är det så få som inte reagerar kraftigare bland oss motorcyklister och som inte tar dialogen med Er? Det är ju här ni håller till.
Jag, med många fler, har skrivit och skriver till folk som bryr sig. Lita på det
Ok då tar vi det som du snackar om.
att bry sig.
Fakta !
vi har ett statligt verk som skall sköta om våra vägar, där personalen inte vet hur en motorcykel fungerar eller hur den används.
vi har ett statligt verk (samma) som vid ett flertal tillfällen uttryckt sin önskan att INTE behövt ta ansvar när det gäller Motorcyklister på väg (ex nollvisionen) för att motorcyklarna inte hjälper föraren i händelse av olycka.
Detta statliga verk (vägverket för den som är lite långsam och inte har fattat det ännu) är samma som har ansvar för att vägarna blir så säkra som de bara kan bli för
ALLA som vistas på dem.
ok om vi är överens om det så kan vi ju gå vidare.
Samma statliga verk genomför ett antal åtgärder som vilken motorcyklist som helst snabbt kan inse att de är rent vansinne.
exempel på åtgärder som är så jävla urbota korkade att man bara baxnar.
I rondell placeras "konstverk" i form av stålskulpter av granar osv.
Det krävs väl inte ett geni för att inse vad som händer om man som motorcyklist halkar omkull under ingång i den rondellen och far in i det där.
Vajerräcken, som mitträcke och som om inte den idiotin räckte så sätter man det även som räcke på utsidan.
behöver det kommenteras mer ? Nej.
"snabeldraken", man väljer att laga asfalt genom att slänga på en gegga och sedan lägga på en massa lös lagningsmassa i form av grus detta grus skall då köras in i sprickorna av bilarna och det som blir över skall då helt enkelt blåsa av vägbanan.
Ofta saknas skyltar om att det är löst grus liggandes överallt på vägbanan.
Stockholms stad gör just nu likadana lagningar även de utan ordentlig skyltning.
Laga HALVA vägbanan:
man lägger långa asfaltsremsor över den yttre delen av vägbanan och lämnar därmed motorcykelföraren med valet att antingen ligga och köra på yttersidan innersidan eller ligga och köra på en kant inte sällan med en ganska stor höjdskillnad. Detta gör att om man som mc förare väljer att köra i mitten och får möte tvingas man inte sällan att gå över en kant med vingel då däcket biter på två olika ställen och sedan ha en halv vägbana att manövrera på.
Göra markeringar mitt i filerna.
tja vad säger man, inser man inte att ränder mitt i filen inte direkt hjälper en motorcykelförare då vet man inte mycket om motorcyklar och hur de fungerar.
vi kan fortsätta ganska länge med exempel som inte direkt är smickrande för vägverket. verket som är där för oss alla som använder våra vägar.