Film: Hakar på en H-busa på Bulten 22/7 -09

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha R1 -07 PCIII,KN,Mivv decat,A&R buffle kit,Kevlar lameller,Snabbgas, mm
Var nyss och tog en sväng på Bulten med en polare! VARNING!!! VARNING!!! Det grus och jord på hela vägen i vissa partier!..:huvet Polaren gick av efter att ha kört över en kurva med grus och jord... Bröt ett nyckelben men klarsde sig i övrigt bra och hojen oxå!:Bugar
 

Riders

Guest
Var nyss och tog en sväng på Bulten med en polare! VARNING!!! VARNING!!! Det grus och jord på hela vägen i vissa partier!..:huvet Polaren gick av efter att ha kört över en kurva med grus och jord... Bröt ett nyckelben men klarsde sig i övrigt bra och hojen oxå!:Bugar

jävla bönder och lägger saker i vägen, hoppas han är i sadeln snart igen!

i övrigt, nice film! Vi har precis köpt in nya kameror till våra hojar. Kan klart rekommendera dom! contour hd, kostar ca 4000 men bilden är grym och funkar även i mörker på belysta vägar! Klart värt varenda krona!
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
jävla bönder och lägger saker i vägen, hoppas han är i sadeln snart igen!

i övrigt, nice film! Vi har precis köpt in nya kameror till våra hojar. Kan klart rekommendera dom! contour hd, kostar ca 4000 men bilden är grym och funkar även i mörker på belysta vägar! Klart värt varenda krona!

Och vart finns dessa kameror??
 

Pasi #11

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2009
Ort
Landet
Hoj
-97 Honda Fireblade
Kom åkande strax efter det hade hänt.Kände igen hojen som stod i diket.
Blev orolig att det hade gått illa med polaren,vände för att se hur det gått.
Tur i oturen så gick det relativt bra,den här gången.
Krya på dig mannen...
 

jetson

Guest
Farligt på bulten idag, dom bärgade bort en kraschad 740 i en kurva,
fullt med jord o sten i kurvan före fotokurvan (förstod att nån åkt av när ni tog upp hojen på släpet)

Sen mötte jag nån som kom från Rosenhillhållet som hade polisen efter sig..
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Nja..jag haka på polisen , men han verkade mest ha bråttom till fikat :)
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Farligt på bulten idag, dom bärgade bort en kraschad 740 i en kurva,
fullt med jord o sten i kurvan före fotokurvan (förstod att nån åkt av när ni tog upp hojen på släpet)

Sen mötte jag nån som kom från Rosenhillhållet som hade polisen efter sig..

Var det du som höll på åka ifrån plånboken efter du tankat idag? :D Va inte bara en person som skrek och tutade när personen i fråga tuffade iväg från pumpen (tur det finns snälla och ärliga människor då och då :krama )
 

jetson

Guest
Var det du som höll på åka ifrån plånboken efter du tankat idag? :D Va inte bara en person som skrek och tutade när personen i fråga tuffade iväg från pumpen (tur det finns snälla och ärliga människor då och då :krama )

Hehe ja det var jag :va

Vet inte varför men jag bröt min tanka-rutin, la plånboken på tanken istället för att direkt lägga den under sadeln så då gick det som det gick

Tur att dom flesta därute är ärliga :tummenupp:tummenupp
 

ckrusell

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
98 Honda CBR 900 RR
Det tyder ju bara på att det enda som kommer att ske i framtiden är att man inför tvångsåtgärder som kommer att drabba alla oss andra som kör lugnt.



Det är inte frågan om det. Det farliga är att samhällsattityden håller på att förändras mot oss motorcyklister. Och Du vet väl vem/vilka som slickar opinionens röv........ :va



Vad är det du kör för hoj? du gnäller på allt o alla från riskokare till amerikanska och .... det står Honda hos dig,,, jag får inte ihop det.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Missförstå mig rätt...jag gillar att köra både "bulten" & framförallt Bogesund.
Men jag filmar det inte, jag hetsar INGEN, jag gör det för att JAG gillar det, & när trafiken tillåter det.

Denna hets med filmining, & "jaga" "haka på" kan jag inte förstå....hur fan kan ni försöka slå varandras tider på dessa vägar? det leder för eller senare till en olycka, marginalerna är åt helvete för små, vilket jag själv fått smaka på vid ett par tillfällen.
Efter att ha besökt "Svartens" olycksplats förra sommaren på Bogesund förändrades hela mitt synsätt på att köra hoj, jag blir så jävla störd av att se att hetsen fortsätter.....vi kommer bara läsa om fler olyckor, & det kanske inte är er själva ni skadar, utan en annan människa...kanske en tanke som borde finnas innanför visiret när ni blåser i 180 på dessa 70 vägar...

Fan ta det lugnt, livet ska man ta vara på.....:tummenupp
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Det är inte frågan om det. Det farliga är att samhällsattityden håller på att förändras mot oss motorcyklister. Och Du vet väl vem/vilka som slickar opinionens röv........ :va

ööhh de är ingen skillnad idag som för 20 årsedan. fråga dem som vart med sen 80talet osv. samma hat mot MC nu som då.
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Det finns even performens bilar som gasar på denna väg ratt saftigt :rolleyes:

men men så kommer den nog alltid o vara mm på denna väg samma med mc

sen som msn sager där man inte bor så e det full trottel sen hemma gnäller man att alla kör fort mm där man bor mm, i detta land SWE :D:D:D:D bit i hopp :gnissla :krama



//Robin
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Duktig du är! :krama

Nej, det är vi som förpestar ditt liv .. det är vi som är finnen i din röv, kewken i örat .. oss är det ingen som tycker om.

Var vill du komma? Med den här attityden har du kört in i väggen, diskussionen har varit uppe 100ggr och samtliga har varit resultatlösa.

kolla in hans profil,han är ju inte direkt blygsam:D
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Finns på dustinhome.se (beräknad leverans 7 aug)

Är man student så får man den för 2300:- inkl frakt istället för 3600:- :tummenupp

http://www.dustinhome.se/pd_5010315382.aspx

hur funkar det där? kan inte se något om studentpriser.

ööhh de är ingen skillnad idag som för 20 årsedan. fråga dem som vart med sen 80talet osv. samma hat mot MC nu som då.

ja ett jäkla tjat, bilförare är inte bättre

Vi Svenssons är de riktiga trafikdårarna

http://www.aftonbladet.se/bil/collin/article5456072.ab
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top