Film: Längta du efter att plocka fram korvmojshojen, jag kör så länge...

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Varje gång man ser än sån här film blir man ju jäkligt sugen. Tyvärr körde jag ju knappt alls de sista 10åren jag ägde geggmoppe:rolleyes:

Fast man vill ju köpa en cr500:a och sätta bakdrevet fram o regera på isarna i vinter:banana:banana

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Fantastisk film! väger mer och mer mot att det blir en enduro/cross nästa säsong.

Rätt bra dubb på en av hojjarna :tummenupp

Det är nog samma typ av dubb på alla tre. Det finns inga säsonger. Man kör bara. Handla!

Ja, när snön är framme ... Vad fan ska man ha om man vill ha något billigt, pålitligt, OCH roligt ?

Pålitligt? Varför ska du ha det? Köp i så fall XR600 en det tar sig inte fram så här bra i snö.

Härlig gaydisco!:tummenupp:Rockbanan

Menar det!

Det är precis därför jag bara åkt motocross i sommar. :) Jobbigt helvit, och massor med påslag. :yoparty

Vi hade tänkt åka till Uringen fast snöstormen gjorde att vi blev kvar i stan. Och det var en jävla tur det. Ska försöka komma ut lite på crossbanor eller hitta snabba endurospår.

Jag rekommenderar nog snart CBR 600 f4i.
Dock har den gått/går som stunthoj, men tanken är att den skall börja går som VINTERstunthoj nu bara jag monterat handtagsvärmare och får till det med att hitta dom rätt däcken och dubben vilket jag tror jag lyckats med nu.

Sen blir det gasa :yoparty
Ska jag också göra en film och göra er avsi:D

Tror folk kommer kolla snett på en om man drar en repa i stan på bakhjulet i snö och 5 minus med gamla bettan men vem vet, funkar det bra kanske vi blir många som trotsar kylan om vintrarna här fram över

Det kommer bli apballt. Tror dock att däcken får ett relativt kort liv. Mina däck har knappt gått någon asfalt (håller mig i väggrenen) och lite mot stenar i spåret och jag ser redan avrundning på dubben. Satta dit dom innan helgen.

Hojta till om du inte har en egen kamera.

Tack för underhållning:tummenupp
Grymt tempo du håller :Bugar

Tackar.

fy fan va gött det ser ut, uuuh, måste skaffa mig en enduro tror jag :huvet

helt sjukt dålig musik dock, den måste du verkligen grävt upp från botten av spellistan?

Köp!
Jag är innerligt trött på all töntig hårdrock. Musiken är tänkt att ha driv och vara lite rolig i förhållande till klippet. Första låten är ju kanske världshistoriens bästa disco låt och den andra är en stigande sol på house himlen.

Varje gång man ser än sån här film blir man ju jäkligt sugen. Tyvärr körde jag ju knappt alls de sista 10åren jag ägde geggmoppe:rolleyes:

Fast man vill ju köpa en cr500:a och sätta bakdrevet fram o regera på isarna i vinter:banana:banana

Det ska ju inte vara ekonomiskt försvarbart att ha en extra hoj. Det har man bara.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det ska ju inte vara ekonomiskt försvarbart att ha en extra hoj. Det har man bara.

Don't you wörry. Av mina 3 hojar är endast en av praktisk karaktär. Den kommer givetvis säljas så fort vårsolen tittar fram.
Sen har jag bara "extra" hojarna kvar:banana

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Don't you wörry. Av mina 3 hojar är endast en av praktisk karaktär. Den kommer givetvis säljas så fort vårsolen tittar fram.
Sen har jag bara "extra" hojarna kvar:banana

Perfekt!

Aprilian får stå kvar i garaget eftersom den är en 2001 WSBK champion edition. Men det är ju ett alldeles för tunt argument.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fan, jag har länge funderat på att skaffa mig en vinterbushoj, någon gammal xt eller så... Man blev ju inte mindre sugen om man säger så...:D Grym film, gillar:tummenupp

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ja, när snön är framme ... Vad fan ska man ha om man vill ha något billigt, pålitligt, OCH roligt ?

Så dyr lv-reggad tvåtaktsenduro du har råd med. Driftsäkert och kul.

Tunga stånkor är driftsäkra, men inte så kul (allt är relativt, vill man åka grusväg funkar sådana med).

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
För att jag inte kan mecka, och för att jag inte har tid. Vill bara köra, och grejerna ska inte rasa mitt i det roliga. Vill inte ställa några jävla ventiler heller.

Förstår inte riktigt meningsbyggnaden.

Du kan köpa min 450, den har gått 14 timmar sen helrenovering så den kan du busa runt med hela vintern utan annat än oljebyten sen kan du sälja vidare :D

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
det tyder på att man måste mecka .. hur många timmar får det gå emellan de här ingreppen man gör ?

Ptja, de lite olika mellan 80-120 timmar så lär man väl öppna upp o kika lite iaf.
Ventilkoll lär man väl ska göra iaf var 15de timma men de borde inte röra sig utom toleranserna på ett tag.

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
För att jag inte kan mecka, och för att jag inte har tid. Vill bara köra, och grejerna ska inte rasa mitt i det roliga. Vill inte ställa några jävla ventiler heller.

Förstår inte riktigt meningsbyggnaden.

Ja det var inte lätt såg jag nu. Köp en XR600. Billig och pålitlig men den tar sig inte fram i snö lika lätt som en riktig enduro. Den är för stor och tung och slö.

det tyder på att man måste mecka .. hur många timmar får det gå emellan de här ingreppen man gör ?

Olja 5-10 timmar beroende på hur hårt den går. Tugga sig fram i snö på fullvarv är elakt mot oljan. Tuffa runt på grus är snällt. Ventiler kanske 20 timmar men som sagt brukar det inte fucka upp sig så mycket på den tiden.

Värt att nämna är väl kanske att timräknaren går ganska sakta. Var ute i flera timmar i söndags men motorn gick bara 1,5 timme max.

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Sötgöte vilken myspysig film mitt i allt frysboxhelvete! Lagom lång och dansant musik!

Blir själv ännu mera sugen på att komplettera plasttanten med nån jättemoppe att köra sig själv olycklig på. Tyvärr är det ju så jädra mycket man vill ha...

/perris

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Såg jävligt mysigt ut!

Nu ska jag fan skaffa hjälmkamera också :fakta

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Sötgöte vilken myspysig film mitt i allt frysboxhelvete! Lagom lång och dansant musik!

Blir själv ännu mera sugen på att komplettera plasttanten med nån jättemoppe att köra sig själv olycklig på. Tyvärr är det ju så jädra mycket man vill ha...

/perris

Vilken fin recension! Nästa film ska bli ännu mer mjuktuff!

Såg jävligt mysigt ut!

Nu ska jag fan skaffa hjälmkamera också :fakta

Gjört!

Fett!!!
Diggade den första låten! Earth Wind & Fire är ALDRIG fel!!!!

Den är ju bra på riktigt och inte töntbra som YMCA eller staying alive.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jäklar så skönt det är att sitta inne o mysa med en kaffe och 22+, brasan sprakar whiskyn står inom räckhåll och titta på tokerierna... Nä snö och kallt frågar jag inte efter....

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC