Film: omkullkörning

Status
Ej öppen för fler svar.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Helt klart, en poll tycker jag vi ska dra igång så får folket tala.

jupps precis..

personligen kan jag tycka att många av åsikterna är vettiga. men framförandet och petandet i varenda tråd är åt helvete.. absolut botten nåddes i denna tråd med påhoppen mot lukaz.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
jupps precis..

personligen kan jag tycka att många av åsikterna är vettiga. men framförandet och petandet i varenda tråd är åt helvete.. absolut botten nåddes i denna tråd med påhoppen mot lukaz.

Det är väl ingen som tror att CS är en riktig person?

Konstiga är väl att det tillåts med trolleri i varenda tråd.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
jupps precis..

Åja, och så känns det som om hon ber att varje dödsolycka som sker är "frigolithjon" så att hon kan bevisa sin poäng.

Karlsen

Sporthojsnörd
Gick med
19 Apr 2009
Hoj
Gsxr 750 -08
Är alla här blinda???

Börjar fan likna en tävling i idioti här. Skitsnack och beskyllningar till höger och vänster på både svenska och engelska, polacker och könsbyten och gud vet vad...

Är det INGEN som ser att vår i högsta grad manlige skribent Customskändaren lyckas till 100% med det han vill uppnå??????????

I varenda tråd som skapas på SH går det nuförtiden att urskilja två åsikter och det blir två läger... Man tar ställning FÖR eller EMOT, och det finns nästan inget mellanting. Spelar ju ingen roll om tråden handlar om synlig cord, burna framför snuten, sladd på blöt väg, allt går till konflikt. De som tidigare stod och tvekade går antingen till "outlaw"sidan eller till "moraltants"sidan. Vem vinner då på detta?

Svar: Customskändarens sida.

Läs trådarna, folk som, innan CS började diskutera, inte brydde sig har nu läst hans åsikter tillräckligt mycket för att börja betrakta vissa företeelser på ett annat sätt. Kolla tråden om mercan som sladdar grus på bulten. För bara nån månad sen hade nog alla som skrev nåt varit överens att KeTTing skulle användas på föraren... Nu säger plötsligt folk att vafan, vi kör som galningar, klart bilförare gör det också, kasta inte sten i glashus osv. Denna tråd är ännu ett exempel. Tror trådskaparen är något förvånad över reaktionerna!? För nån månad sen hade han förmodligen mest fått "synd om dig"-kommentarer och sympati. Exemplen är otaliga men jag försöker hålla detta hmm kort.

CS kampanj har m.a.o knappast fått de som tidigare var tvekande "outlaws" att köra "galnare" eller bli mer outlaw, däremot har han fått de som var tvekande "moralkärringar" att bli mer bestämda i sin uppfattning och att nu också våga ge uttryck för sina åsikter vilket kommer påverka ytterligare andra osv...

Oavsett vad man tycker om CS och hans åsikter så blir det hatten av för lyckad taktik! :tummenupp

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Det är väl ingen som tror att CS är en riktig person?

Konstiga är väl att det tillåts med trolleri i varenda tråd.

nä ja kan hålla med dig där. CS är bara något påhittat. dock så förstör ju detta påhoittade en jävla massa trådar och får dem att spåra åt helvete.

Åja, och så känns det som om hon ber att varje dödsolycka som sker är "frigolithjon" så att hon kan bevisa sin poäng.
att en människa kan vara så obotat fjantigt stolt över ett eget påhittat ord, Det påminner mig lite om när jag var fem och lärde mig säga order bajs.. jag var jättestolt och sa det hela tiden. :D

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Börjar fan likna en tävling i idioti här. Skitsnack och beskyllningar till höger och vänster på både svenska och engelska, polacker och könsbyten och gud vet vad...

Är det INGEN som ser att vår i högsta grad manlige skribent Customskändaren lyckas till 100% med det han vill uppnå??????????

I varenda tråd som skapas på SH går det nuförtiden att urskilja två åsikter och det blir två läger... Man tar ställning FÖR eller EMOT, och det finns nästan inget mellanting. Spelar ju ingen roll om tråden handlar om synlig cord, burna framför snuten, sladd på blöt väg, allt går till konflikt. De som tidigare stod och tvekade går antingen till "outlaw"sidan eller till "moraltants"sidan. Vem vinner då på detta?

Svar: Customskändarens sida.

Läs trådarna, folk som, innan CS började diskutera, inte brydde sig har nu läst hans åsikter tillräckligt mycket för att börja betrakta vissa företeelser på ett annat sätt. Kolla tråden om mercan som sladdar grus på bulten. För bara nån månad sen hade nog alla som skrev nåt varit överens att KeTTing skulle användas på föraren... Nu säger plötsligt folk att vafan, vi kör som galningar, klart bilförare gör det också, kasta inte sten i glashus osv. Denna tråd är ännu ett exempel. Tror trådskaparen är något förvånad över reaktionerna!? För nån månad sen hade han förmodligen mest fått "synd om dig"-kommentarer och sympati. Exemplen är otaliga men jag försöker hålla detta hmm kort.

CS kampanj har m.a.o knappast fått de som tidigare var tvekande "outlaws" att köra "galnare" eller bli mer outlaw, däremot har han fått de som var tvekande "moralkärringar" att bli mer bestämda i sin uppfattning och att nu också våga ge uttryck för sina åsikter vilket kommer påverka ytterligare andra osv...

Oavsett vad man tycker om CS och hans åsikter så blir det hatten av för lyckad taktik! :tummenupp

tyvärr där har du fel..

på denna sidan har det länge länge funnits moralfolk. och det har påpekats om allt möjligt. dock så i normal samtalston. Jag är ledsen att säga detta , men du har nog inte hängt här tillräckligt länge för att förstå att CS faktiskt inte har åstakommit nånting mer än att kalla folk för idioter.

det enda som CS har åstakommit är att skapa irritation

När ska det gå in att vi påpekar för att slippa dödsolyckor, inte för att kunna hänvisa till dom.

nu blev du lite oresenlig där.. det är skillnad på att påpeka och att påpeka.
jag håller med er många många av gångerna . dom allra flesta .
men kan du med handen på hjärtat säga att det beteende som CS uppvisar är acceptabelt.. jag har sett dig och många andra ifrågasätta hur folk kör , men inte fasen har jag sett er göra det på samma oacceptabla nivå som CS .-
jag är mest trött på ett jäklande sabbande av trådar hela tiden

Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
När ska det gå in att vi påpekar för att slippa dödsolyckor, inte för att kunna hänvisa till dom.

Du tror det verkligen?

När en människa börjar undra om hur insidan av en annans huvud ser ut efter en krasch så är man störd. Minns du den posten? Sådana posts har inget att göra här.

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
du hur fort körde du på den där 30 vägen. Jag är inte guds bästa barn men det där är nått jag respekterar fullt ut. Anting lurar kameran mig eller så går det jäkligt fort där.

Skall man va busig får man räkna med nån klotning ibland speciellt om man kör med dåliga däck.
Jag har själv testat men jag tar det för vad det är och inte bråkar över nått jag själv står för.
Men det verkar inte du heller göra så glad du klarade dig fint men tänk på 30 vägarna

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
tyvärr där har du fel..

på denna sidan har det länge länge funnits moralfolk. och det har påpekats om allt möjligt. dock så i normal samtalston. Jag är ledsen att säga detta , men du har nog inte hängt här tillräckligt länge för att förstå att CS faktiskt inte har åstakommit nånting mer än att kalla folk för idioter.

det enda som CS har åstakommit är att skapa irritation

Då analyserar vi lite i ditt svar.

på denna sidan har det länge länge funnits moralfolk.och det har påpekats om allt möjligt.
Vad är moralfolk?
Någon som säger att det är fel att köra 120 på 50-väg, fel att köra mot rött, fel att köra vårdslöst eller att det är fel att stjäla motorcyklar?

Jag tycker alla fyra är fel, vad tycker du?

Jag är ledsen att säga detta , men du har nog inte hängt här tillräckligt länge för att förstå att CS faktiskt inte har åstakommit nånting mer än att kalla folk för idioter.

Vuxna människor som inte kan följa samhällets regler. Här på Sporthoj.com sprids och hyllas sådant beteende, samt uppmuntras till mer och värre. Det konstiga i detta beteendet, av människorna här på Sporthoj.com, är att det endast är motorcyklar som är accepterade att leka på det allmänna vägnätet. Vilka är människorna som har ett problem med att andra påpeka detta? Jo, killar mellan 20-25år som tycker att det är tufft, men inte klarar av att läsa andras åsikter som inte delar deras uppfattning...

Ser man ett barn snatta, så säger man ifrån.
Ser man någon stjäla en hoj, så säger man ifrån.
Ser man någon köra onykter, så säger man ifrån.
Ser man någon köra vårdslöst, så säger man ifrån.

Man behöver inte leka gud, eftersom man själv inte är perfekt. Men på ett allmänt forum dit yngre, nybörjare samt erfarna förare möts, måste det vara lite neutralt. Alla kan inte ge tummen upp för idioti. Kan man få en ny förare att vänta till andra säsongen innan det ska börja hävdas inför polarna så skriver jag gärna moralkakor här!

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
nu blev du lite oresenlig där.. det är skillnad på att påpeka och att påpeka.
jag håller med er många många av gångerna . dom allra flesta .
men kan du med handen på hjärtat säga att det beteende som CS uppvisar är acceptabelt.. jag har sett dig och många andra ifrågasätta hur folk kör , men inte fasen har jag sett er göra det på samma oacceptabla nivå som CS .-
jag är mest trött på ett jäklande sabbande av trådar hela tiden

Alla har olika sätt att skriva, samt attityd på den här sajten.
Vill man att ett budskap ska gå fram, gör det unikt. Svarar man på någons inlägg, rikta det till den personen, men skriv ändå så att en större massa reagerar på det.

Exakt vad gjorde CS nu som var så fel?
Han skrev en fråga, som tog hus i helvete. Troligen för att frågan träffad en öm punkt. Tillbaka fick han ett långt aggressivt svar. Tyvärr är 99% av svaren till CS mindre trevliga, av pojkar som inte förstår bättre. Någon gång måste man få svara mindre trevligt tillbaka i sin tur...eller?

Du tror det verkligen?

När en människa börjar undra om hur insidan av en annans huvud ser ut efter en krasch så är man störd. Minns du den posten? Sådana posts har inget att göra här.

Det nämnda känner jag inte till.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras