Film: omkullkörning

Status
Ej öppen för fler svar.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Ska du skita ner nästa tråd med ditt skitsnack!? Du förstår stämningen på forumet, va snäll och lägg ner.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Ska du skita ner nästa tråd med ditt skitsnack!? Du förstår stämningen på forumet, va snäll och lägg ner.

Det behövs fler som CS på detta forumet!!

Detta är ett tillhåll för människor som lever efter; Sköt dig själv och skit i andra! och det är ju precis det dom visar upp...att dom skiter i andra!

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
Tycker att Du ska besöka Stockholm och göra en liten utflykt på kvällen. Besök hjärna Tyresövägen, Nynäsvägen en bit..ja kör omkring lite. Det finns en tråd som riktar sig till svinen som kör som svin på 30 vägarna i Enskede tror jag att det var...:tummenupp

Sedan kan Du ju fråga dig vem det är som förstör för vem..... :klappar
Om Du tycker fortfarande att allt är ok, och att vi som inte längre ställer upp på den här skiten som ni sprider gör fel när vi skriver om detta här på forumet, ja då bör Du flytta till ett land som inte accepterar åsiktsfrihet och debatter. Förut så hade vi ju östeuropa. Nu rekommenderas Nordkorea.

För här i Sverige så har vi en lång tradition av demokrati, tolerans och yttrandefrihet. Det är tack vare vårat toleranta systemet och humana polisväsende som ni kan köra hoj på det sättet som ni gör. Tolerans går hand i hand med yttrandefriheten. Länder med demokrati har oftast en förlåtande attityd mot dem som hamnar utanför lagen och man vill ge dem en chans. Så bit inte den hand som föder dig.... :D

Ska vi "hjärna" besöka Tyresövägen ?

I en demokrati bryr man sig inte om rätt eller fel utan bara vad som ger mest röster.

Så vem startar en poll om att banna skändarn ?

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
TS - Otroligt klåpigt med det tempot, på den vägen om du hade slut bakdäck, stiligt bredhas' - men det slutade ju i diket...gött att det inte gick värre.

Customskändarn' - att du bara orkar, och jag lär hålla med föregående talare, snälla, sluta använda ditt hemknåpade uttryck (ja, jag pratar om "frigolithjon") - det är närapå värre än mr WRX och hans bajsprat.

Man.blir.förbannad.

Det är bara fruktansvärt tröttsamt att läsa det ordet i parti och minut i varannan tråd här på forumet.

Det räcker nu, allvarligt. Ok?

/J

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Jag förstår inte riktigt hur det kunde släppa där? låste du bakdäcket med bakbromsen? Ser helt sjukt klåparaktigt ut, ursäkta med det gör det!
Antar ABS är bra?!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Det behövs fler som CS på detta forumet!!

Detta är ett tillhåll för människor som lever efter; Sköt dig själv och skit i andra! och det är ju precis det dom visar upp...att dom skiter i andra!

Det är inga problem om det finns folk som tycker att "vi" borde skärpa oss och kanske sluta vara så barnsliga. Men det finns olika metoder och tillvägagångssätt för att nå fram till dessa människor.
Att kalla folk för idioter och predika en massa jävlar är inte rätt sätt. Speciellt inte på ett forum där majoritet av medlemarna leker med hojen på ett eller annat sätt.

Tror inte NÅGON medvetet försöker köra över en oskyldig åskådare, möjligvits en mopedist. Men oftast så är dom som råkar illa ut hojåkarna själva. Det är ett medvetet val för dom flesta hojare.

Om vi ska börja prata om vad folk har för åsikter om hojåkare så kan "ni" börja med alla kriminella MC gäng. Det är nog det första folk tänker på när dom hör ordet motorcykel och mc gäng, inte folk som kör för fort och riskerar andras liv.

Vet inte hur det är i andra delar av sverige, men att leka i stan på det sättet som ex potatisarna gör har jag inte sett här i malmö. Vi har många duktiga hojåkare och stuntare men oftast håller dom till på lite avsides ställen.
Så att det skulle vara ett generellt problem där det äventyras folk liv mitt i staden tror jag inte på.

Att folk kör för fort kommer alltid ske, skaffa en moppe om du vill köra sakt och följa lagarna. Att köra hoj innebär frihet för dom flesta.

Dom flesta banåkare har börjat på gata och brukar övergå till bana när dom inte tycker det är värt att riskera sina liv på gatan. Det förstår jag fullt ut, men alla har olika val i livet.

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Det är inga problem om det finns folk som tycker att "vi" borde skärpa oss och kanske sluta vara så barnsliga. Men det finns olika metoder och tillvägagångssätt för att nå fram till dessa människor.
Att kalla folk för idioter och predika en massa jävlar är inte rätt sätt. Speciellt inte på ett forum där majoritet av medlemarna leker med hojen på ett eller annat sätt. BLA BLA BLA.....

QUOTE]

I inlägg 63 kallar du ju CustomSkändaren idiot.

Det är lite väl lätt att sitta hemma o slänga skit bakom ett tangentbord, eller vad tycker du själv?

brutalissimo

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Första till höger, sen vänster efter rondellen
Hoj
-10 Aprilia RSV4 Factory
Fjolligaste vurpan jag sett.
Förutom när jag själv skrotade min förra mv.
CS har såklart en kraftig poäng, men skriv i GP istället, eller formulera dig roligare/smartare, kanske mindre antagonistiskt?
Less som satan på moralpredikningar på mitt favvoforum.

Jag själv kör uteslutande bana nu, tycker det är så jävla ultimat och personligt utmanande.
Ingen utsvängande traktor sätter punkt för din säsong, bara dina skills. ja nästan så iaf.

Dosen

Numera motardpilot
Gick med
26 Mar 2007
Hoj
Speed4=R.I.P Eldstorm=såld, KTM 690 SMR
Jag förstår inte riktigt hur det kunde släppa där? låste du bakdäcket med bakbromsen? Ser helt sjukt klåparaktigt ut, ursäkta med det gör det!
Antar ABS är bra?!

Han skulle ju bara krydda filmen med fetingställ för att sen bakslanga men
vägen var blöt och däcket var dåligt....:rolleyes:

Annars uberfett....:öga...öhhhhh

Utmärkt bedömning av förhållanden och tydligen skicket på hojen....

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Att kalla folk för idioter och predika en massa jävlar är inte rätt sätt. Speciellt inte på ett forum där majoritet av medlemarna leker med hojen på ett eller annat sätt. BLA BLA BLA.....

QUOTE]

I inlägg 63 kallar du ju CustomSkändaren idiot.

Det är lite väl lätt att sitta hemma o slänga skit bakom ett tangentbord, eller vad tycker du själv?

ja efter att han har kallat större delen av forumsmedlemarna för samma sak. från dag ett som han blev medlem på forumet. har skrivit massa innan dess utan att kalla någon idiot men ibland så rinner bägaren över och man blir förbannad. till skillnad från CS som använder det till titt som tätt. ;)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
På sätt och vis är det ju bra att sådana här filmer med dårar som kör fortare än vad dom behärskar läggs ut, det kanske ger en vink till andra odödliga att du faktiskt kan klota även om du tror att du är duktigare på att köra än du faktiskt är.

Dom flesta skulle nog inte vilja skylta med film att dom klantat sig och bowlat ner i diket pga övermod, jag skulle iaf inte göra det.

Två landsvägsvurpor och ett antal banvurpor har jag hunnit med på 25 år, dock har jag haft tur och endast skadat mig själv, kör man för fort så vurpar man till sist, väljer numera omsorgsfullt var jag gasar och var jag håller igen.

Ingen annan trafikant ska behöva drabbas av mitt adrenalinbehov.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ja, man lär sig av misstagen. Just nu så lyssnar jag på hur våra (here comes the ''F word™ '' almost again :D) gasar här ute. Ibland blir det plötsligt dödstyst och ibland hör man polisen strax efter. Rätt spännande att köra bil dessutom när de brakar förbi :gnissla
Ordspråket "det är mindre smärtsamt att lära sig av andras misstag" existerar knappast bland adrenalinknarkarna på SH, att berätta för pöbeln hur dom ska bete sig i trafiken är inte lönt.

Frihet för många är att sköta sig själv och skita i vad andra gör, detta innebär att i deras värld så ska fan ingen komma med pekpinnar, helt ok kan tyckas förutom den dagen då någon stackars oskyldig trafikant drabbas av den egotrippades adrenalinbehov i en trafikolycka.

Det kommer alltid att finnas empatibefriade idioter i trafiken, både på hoj och bakom ratten, har man tur slipper man att drabbas av dessa.

Hagberg

Fuckhead!
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Ktm especiale 450/620/660
Shit, hade inte en aning om att du blåst av!?
Jag blåste av ganska duktigt igår i länna på väg till en skön hoj kväll. ;)

Nu sitter man med asfalts-exem på arm och ben och kan knappt röra mig ;) haha.
Shit happens. Allt lugnt med dig nu då?

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Att kalla folk för idioter och predika en massa jävlar är inte rätt sätt. Speciellt inte på ett forum där majoritet av medlemmarna leker med hojen på ett eller annat sätt.

Nu är just sporthoj.com ett väldigt bra ställe att påpeka en viss typ av körning. Väldigt många kör med reklam på tröjor etc för just den här sajten, vilket medför att nya förare hittar hit, både nyblivna förare samt människor med lite mer vana.
Välkomnar man dessa, framför allt nyblivna förare med en mentalitet där det är helt okej att bete sig hur man vill i trafiken, samt att allt det dom nyligen har lärt sig i trafikskolan inte behöver tillämpas efter som man kör sporthoj, för då kör man som man vill...

Tror inte NÅGON medvetet försöker köra över en oskyldig åskådare, möjligvits en mopedist. Men oftast så är dom som råkar illa ut hojåkarna själva. Det är ett medvetet val för dom flesta hojare.

Jag tror inte heller att någon medvetet försöker att köra på någon annan, men ändå händer det olyckor. Frågan är hur många av dessa olyckor som verkligen är olyckor, då jag inte ser en idiotkörning med kollision som utgång för en olycka, eftersom det är MEDVETET utfört.

Ser man till den statistiska delen från CS tråd, så dödas 2½ människa i snitt per år av just påkörning av mc, samt lika många passagerare. Vem som var vållande till kollisionen står dock ej!

Dödade påkörda av mc 2000-2003:
  • Gående 5
  • Bilister 3
  • Cyklister 2
  • Passagerare 11
Så det är inte enbart motorcyklisterna som skadar sig själva!!

Om vi ska börja prata om vad folk har för åsikter om hojåkare så kan "ni" börja med alla kriminella MC gäng. Det är nog det första folk tänker på när dom hör ordet motorcykel och mc gäng, inte folk som kör för fort och riskerar andras liv.

Detta stämmer inte.
Om du syftar på HA samt Bandidos så kör dom inte speciellt vårdslöst. Normalsvensson lägger inte märke till någon av dessa i trafiken, om det inte skulle vara så att dom ser loggan på västen. Men pratas det om organiserade motorcyklegäng så faller tankarna mot en viss typ av motorcyklister. Påtalas det endast motorcyklist så är det antingen en glidare eller fartdårar som speglas i tankarna.

Vet inte hur det är i andra delar av sverige, men att leka i stan på det sättet som ex potatisarna gör har jag inte sett här i malmö. Vi har många duktiga hojåkare och stuntare men oftast håller dom till på lite avsides ställen.
Så att det skulle vara ett generellt problem där det äventyras folk liv mitt i staden tror jag inte på.

Det är något väldigt positivt att det sköts avsides, då chansen att skada någon annan minimeras. Att det busas i stan förekommer även här i Gbg, och säker överallt där det körs motorcykel. Att tex wheela är inte olagligt, men att göra det vårdslöst är det. När vårdslös körning filmas, sprids och sen hyllas...då är det inte okej i mina ögon.

Att folk kör för fort kommer alltid ske, skaffa en moppe om du vill köra sakt och följa lagarna. Att köra hoj innebär frihet för dom flesta.

Nu går ju inte ens moppar lagligt nya från affär...

Frihet kommer med ansvar, det är något som de flesta motorcyklister inte inser eller vill ta till sig. Något som kommer med ålder, dvs livserfarenhet.

Ta TS film tex. Han vet att däcket är slut, han vet att det är blött ute, men ändå kör han vårdslöst. Nu var det som tur en liten avåkning i diket, där endast stoltheten fick sig en törn. Men det kunde lika väl slutat i en katastrof...om tex en cyklist etc befunnit sig där.

Dom flesta banåkare har börjat på gata och brukar övergå till bana när dom inte tycker det är värt att riskera sina liv på gatan. Det förstår jag fullt ut, men alla har olika val i livet.

Detta är väldigt sant!
Men det är just valen som görs, beror på att vi har kommit olika långt i livserfarenheten. Har man inte sett nackdelarna så är det väldigt lätt blunda för vad andra påpekar. Kan man påverka en nybliven hojåkare att ta det lugnt i början, att inte försöka hänga på erfarna förare eller börja wheela innan denne kan hantera sin hoj så har man vunnit mycket.
Men när människor laddar upp filmer med ett beteende som lockar "till största delen unga killar" som precis har klarat bromsprovet i 90km/h... till att gasa satan och vill lära sig wheela innan dom har någon större trafikvana eller erfarenhet på sin nyinköpta sporthoj, som absolut inte är lika lättkörd som körskolehojen denne har tuffat omkring med...då är man farligt ute!

Varje handling grundar sig i en tanke. Vi väljer själva vad vi vill tänka, MEN yttre påverkan påverkar vårat tankesätt. Eftersom inte alla kan tänka själva skapades lagar. Individer som ser lagarna som något andra ska följa, är oftast dom som lagarna skapades för...

Last edited:

shush

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2006
Hoj
zx6r
Tack CustomSkändaren, för att du, genom en serie repetitiva inlägg där du beskriver ditt bottenlösa hat mot sådana som mig på ett onlineforum, har hjälpt mig att ändra min åskådning utav hela hojkollektivet!

Plastraketen ska numera enbart användas för körning som behagar både djur och natur. Jag ska inte längre vara en skamfläck på motorcykelfenomenets ljusa sol.

Köra över hastighetsgränsen - nej tack!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...