Film: omkullkörning

Status
Ej öppen för fler svar.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag vet inte riktigt men om man inte kan få att 1 + 1 = 2 då ska man inte bege sig ut på väg.

Kassa / blankslitna däck + regn och för hög fart = vurpa.

A och O är väl att anpassa fart och körstil efter underlaget. Såg inte ut att vara speciellt varmt ute och ingen sol = kallt underlag och på detta regn = halt underlag. Lägg då till lite inspirerad körning så har du recept för klotning.

Jäkligt fin väg annars. Såg riktigt trevligt ut... tills du gick omkull.

Last edited:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Vem pratar om rallybanor?

Du! läs ditt egna inlägg #62. Då du skriver i en tråd om motorcyklar, och nämner RB i inlägget som är hänvisat till trådstartaren med mfl. Då är den enda logiska förklaringen att du inte vet ngt om bankörning med sport motorcyklar, eller är totalt oinsatt i ämnet.

Du borde ha skrivet; "Proffsen gör det på Rodracing bana, amatörerna på allmänväg!!"

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Damn, fattar inte hur du pallar tjaffsa med alla CustomSkändaren. Det hjälper bevisligen inte. Är det inte slöseri med tid?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Exakt så är det, det är helt ok att skrota cykeln till molekyler bara den har krashpuckar för det är beviset på att man är en mogen människa och bara hade otur.

Men om man eldar telefonkiosker så är man white trash, inget att göra åt det.

Jag syftar snarare på den stadigt krympande dånaldssveav, bulten, tyresö, skogisklungan som ständigt viftar med armarna och gormar om hur dyrt det blir för dem i försäkringskostnader när jag, mfl kör i jeans nån gång eller/och luftar framhjulet och sedan postar i kapp i minneslunden. Tuffa ord, jag vet men kom inte och säg att det inte ligger något i det.

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
Jag syftar snarare på den stadigt krympande dånaldssveav, bulten, tyresö, skogisklungan som ständigt viftar med armarna och gormar om hur dyrt det blir för dem i försäkringskostnader när jag, mfl kör i jeans nån gång eller/och luftar framhjulet och sedan postar i kapp i minneslunden. Tuffa ord, jag vet men kom inte och säg att det inte ligger något i det.

Jag höll med dig om du inte märkte det och jag kan hålla med dig igen om ovan.

Dock verkar det hända andra saker i Järna utan Hjärna.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag höll med dig om du inte märkte det och jag kan hålla med dig igen om ovan.

Dock verkar det hända andra saker i Järna utan Hjärna.

Ahhh. jag läste det som ironiskt vilket funkade ganska bra det med.:huvet

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Sorry! Skummade igenom tråden men såg inte att nån annan hade hunnit före och frågat redan, my bad:tummenupp
Svar fick jag också även om jag inte förstod vitsen..:confused: men jag e väl dum?

Jag också dum! för jag fattar inte heller, men man kanske måste va stuntare för att fatta :D .
Få ett så högt styre som möjligt kanske?
Fast jag hade nog valt ett tjockt fatbarstyre med styrhöjare isf, ter sig klokare?

--------------------------------------------------------------------

Btw; vad fan gör du? vadå pga slitet bakdäck, ser ju ut som du bromsar omkull dig? e väl snarare skit bakom spakarna? :rolleyes:

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
Superduke -08
Bara det att Du reagerar på det här sättet visar ju att jag når fram till dig. Snart börjar Du tänka lite till. Det kommer med åren. Sedan så kanske Du upplever själv eller via ngn annan något som får dig att minnas det som jag mfl har skrivit. Då kommer nog polen... ehh..poletten att trilla ner. :krama

Ja, mitt intellekt är en mogen mans. Min kropp åtrår halva Sverige... min autograf vill alla ha... :D :banana

Proffs gör det proffsigt. Amatörer råkar illa ut.
Proffs kör rally på bana. Amatörer gör det på allmän väg. Wannabeeesss.

Kolla för övrigt tråden jag startade ang mc-olyckor och titta lite i statistiken.
Hur kör man en hoj som man ska och vilka är det som inte gör det?

Jag har inte klankat ner på dem som sköter det snyggt och ansvarsfullt. Däremot har vi ju mycket riktigt våra kära frigolithjon som vill vara som proffsen och ställer till det.

Hur fan orkar du skriva alla inlägg av denna typ? Detta är ett sporthojsforum och alla kör inte lagligt.
Det kan ju knappast vara någon njutning för dig att åka hoj när du retar dig på 99,9% av alla sporthojarna som kör lite för fort överallt.
Ring Tingvall på vägverket å gråt ut eller börja med detta i stället: http://biblioteket.stockholm.se/default.asp?id=8227&extras=298328/ID

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Minns att CustomSkändaren skrev i tråden "onsdagskörning": "Skaffa ett liv" till de som brassa lite.

Frågan är om han har ett liv, all fritid verkar gå åt att skriva aptråkiga inlägg som ingen läser fullt ut ändå... och det ändrar ingenting heller.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag är säker på att sådana kurser får deltagarna att köra fortare på allmän väg.

Ja, det kan kanske få den effekten.

Det jag menade var att man iaf (förhoppningsvis) blir en bättre förare och inte gör de där idiotmisstagen. Dessutom så lär de ju ut, iaf teorin bakom hur man klarar t ex grus eller andra konstigheter.

Sen är nog bra för de flesta att de gör sina nybörjarmisstag på en bana utan mötande trafik, stolpar, träd och annat som är i vägen när man klotar.

Jag personligen tycker att kurserna är bra, och övning ger som bekant färdighet.

Det största "felet" med en sporthoj (om du frågar mig) är att de är alldeles för enkla att köra. Framförallt alldeles för enkla att köra väldigt fort med.

Därför tycker jag att det kan vara bra att ha gått en kurs för att lära sig hantera eventuella konstiga/ovana situationer så slipper det få så trista konsekvenser när nybörjaren får sitt första lilla släpp, eller inte riktigt vet hur mkt han behöver lägga ner i 200kmh+

Trafikskolorna lär dig, och vägverket kollar att du kan hantera hojen i de hastigheter som står på skyltarna. SMC lär dig att hantera hojen lite mer "allmänt", även i högre hastigheter, och då många kör fortare än tillåtet så kan det ju vara bra att faktiskt ha lite koll. Lite så jag menade :)

Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Onsdagskörning var det ja. Har för mig att Nynäsvägen är populärt. En vild gissning bara:

http://www.polisen.se/Stockholms_la...lms-lan/2009-08-19-1818-Trafikolycka-Haninge/

Jag kanske borde uttrycka mig istället: Försök behålla det liv Du redan har. :tummenupp

Nej, all min fritid går inte åt att borra i era träskallar. kanske en sisådär 2-3 min då och då..under kvällen. :D

Ta det inte för givet att det var en helvetes brassa körning. Man vet ju aldrig hur kraschen gick till.

Hoppas det gick bra med inblandade.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Nej jag tar det inte för givet och jag hoppas att personen klarade sig utan skador. Men faktum kvarstår att det körs så in i H-E på onsdagarna på nynäsvägen och augusti brukar toppa vad gäller olyckor. Folk har fått in vanan och nybörjarna börjar känna sig säkra i sadeln.... Vi får väl hoppas att det ivarjefall inte är ngn bekant...:gnissla

Varför just onsdagar och inte fredagar eller lördagar?

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Onsdagskörning var det ja. Har för mig att Nynäsvägen är populärt. En vild gissning bara:

http://www.polisen.se/Stockholms_la...lms-lan/2009-08-19-1818-Trafikolycka-Haninge/

Jag kanske borde uttrycka mig istället: Försök behålla det liv Du redan har. :tummenupp

Nej, all min fritid går inte åt att borra i era träskallar. kanske en sisådär 2-3 min då och då..under kvällen. :D

Tyckte att det var fler olyckor med bilar inblandade. Typ denna: http://www.polisen.se/Stockholms_la...s-lan/2009-08-19-1607-Trafikolycka-Stockholm/

Kanske dags att spamma ett forum för bilförare med dina synpunkter istället ?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag