Film: Polisinsats, Skogis STHLM

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Lite pinsamt är det ju, men det tycker nog en och annan polis med.
Dom brukar göra ett par räder i Stockholm per år, förra året var det bogan å bulten i maj/juni.
Inte mycket att höja ögonbrynen för.

/M
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Några dylika punktmarkeringar mot streetracen* (??) och beslutsfattarna blir glada.
"Titta, nu har vi satt dit dem så hårt att de aldrig mera gör om det igen."

*=Blockets nyhetstjänst kallade det hela för streetrace.




Jag tycker vi kör igång en serie ordentliga träffar/race nu istället.
:banana
 

EvilBiker

Bla bla bla
Gick med
17 Apr 2010
Ort
På sofflocket
Hoj
2006 HayaBusa Turbo Street Fighter
som det brukar,va skönt att jag är för packad för att ta ut turbo hojen så snutens gräddvisp skulle få jobba lite.:tummenupp
 

Thomas_34

4 Q
Gick med
28 May 2004
Ort
långtbortistan
Hoj
Ridley!?
Sen gäller det att förbättra statistik. Troligtvis är det vad detta handlar om, nu får de en jäkla massa på en gång, kanske. Det är som man kastar skit på väggen och sen tar man de som fastnar. Polisen är oförmögna av att klara av rinkeby syndrom etc då är en aktion som denna ett bra komplement till statistiken. :krama
 
  • Gilla
Reaktioner: tcg

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
*=Blockets nyhetstjänst kallade det hela för streetrace.

Från Blocket:

Polisen stoppade stree race
Stockholm 14 jul 21:42

Polisen lyckades på onsdagskvällen stoppa ett så kallat street race i Tallkrogen.

Ett stort antal motorcyklar hade samlats på Bogårdsvägen för att köra ikapp. Flera höll hastigheter på upp till 200 kilometer i timmen. Men trafikpolisen var förberedd och hade flera patruller på plats samt en helikopter i luften.

- Vi stängde av vägen. Flera personer fastnade i nätet och kan räkna med påföljder, säger Stephan Nordenmark på polisen ledningscentral till Sveriges Nyheter.

Vårdlöshet i trafik och fortkörning är några av de aktuella brottsrubriceringarna.

Polisen är såå duktiga som lyckas stoppa ett streetrace, för visst hade alla samlats där för att köra ikapp? Vilken nöt som skrivit detta.
 
  • Gilla
Reaktioner: tcg

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Skärgården?
Hoj
675 Track, cbr250
När du uppnått ålder mogen nog att bedöma värden och strategiska beslut kommer du nog inse vikten av t.ex. detta. Mc-kollektivet tycker kanske att det är skoj/jobbigt/frustrerande. Men vi representarer en piss i havet också.

Den dagen pojkar med små snoppar slutar att peka finger och köra ifrån polisens familjebilar (som för övrigt är en prestation i sig :rolleyes:) kanske resurser kan omfördelas.

Så du menar alvarligt att detta är lika viktigt som att ta fast våldtäktsmän, rånare och mördare? De flesta som åkte fast gjorde ju inte något olagligt heller. De hade bara moddade hojar.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Gratulerar svenska folket, hit går våra skattepengar istället för att klara upp mord och våldtäkter, bankrån samt pedofili. Starkt jobbat polisväsendet.

Inget ont mot just dig, men det där argumentet är så genomfailat som det bara kan bli. För det första, det är knappast trafikpolisen som klarar upp mord, våldtäkter, bankrån samt pedofili.

Och om det nu är så att insatser som denna drar ekonomiska resurser från ovanstående polisiära verksamheter så är det ju knappast vare sig polisens fel eller vilja att stå där en hel kväll.

Ska man gå på det argumentet så vore det mer korrekt att skriva: "Gratulerar Svenska folket, vi har tyvärr inte råd att lösa mord osv osv.. pg a det behöver hållas koll på MC-förares lekstugor."

Sen kan jag passa på att nämna att även jag tycker att det är kul med de här "hojträffarna".. jag bor själv ett stenkast från Tyresörakan och brukar knata ner dit (eller köra ner) för att kolla när det körs.. Och det händer att man "busar" själv..

Men just detta ramaskri varje gång som polisen faktiskt gör nåt... vad handlar det om?

Ingen kan väl bli förvånad? Och alla måste ju inse att det även till viss del också är för att visa den övriga allmänheten att man "gör nåt".. poliserna rent individuellt bryr sig nog inte så jättemkt om detta, men de har ett jobb att sköta som alla (ok, de flesta) av oss andra..
 
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Hade ni rånat en bank eller? Själv fick jag 900 i P-böter för att jag parkerade i skogen av de bastarderna. Tack som fan.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
E det inte Kjecop som står i mitten av vägen i början??

Som sagts innan, patetiskt att dom ö.h lägger sådana resurser på sånt här.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Några dylika punktmarkeringar mot streetracen* (??) och beslutsfattarna blir glada.
"Titta, nu har vi satt dit dem så hårt att de aldrig mera gör om det igen."

*=Blockets nyhetstjänst kallade det hela för streetrace.




Jag tycker vi kör igång en serie ordentliga träffar/race nu istället.
:banana

Jaa något i stil med Sthlm open/ Birka cup kanske :D
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top