Gratulerar svenska folket, hit går våra skattepengar istället för att klara upp mord och våldtäkter, bankrån samt pedofili. Starkt jobbat polisväsendet.
Inget ont mot just dig, men det där argumentet är så genomfailat som det bara kan bli. För det första, det är knappast trafikpolisen som klarar upp mord, våldtäkter, bankrån samt pedofili.
Och om det nu är så att insatser som denna drar ekonomiska resurser från ovanstående polisiära verksamheter så är det ju knappast vare sig polisens fel eller vilja att stå där en hel kväll.
Ska man gå på det argumentet så vore det mer korrekt att skriva: "Gratulerar Svenska folket, vi har tyvärr inte råd att lösa mord osv osv.. pg a det behöver hållas koll på MC-förares lekstugor."
Sen kan jag passa på att nämna att även jag tycker att det är kul med de här "hojträffarna".. jag bor själv ett stenkast från Tyresörakan och brukar knata ner dit (eller köra ner) för att kolla när det körs.. Och det händer att man "busar" själv..
Men just detta ramaskri varje gång som polisen faktiskt gör nåt... vad handlar det om?
Ingen kan väl bli förvånad? Och alla måste ju inse att det även till viss del också är för att visa den övriga allmänheten att man "gör nåt".. poliserna rent individuellt bryr sig nog inte så jättemkt om detta, men de har ett jobb att sköta som alla (ok, de flesta) av oss andra..