Film: Polisinsats, Skogis STHLM

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Man är nog efterbliven ifall man valt att bli polis och ska pyssla med sånthär, jippi de räddar världen.....eller inte!

Vet inte ens hur de klarar av att vara polis när det bara skriker efter deras resurser i så många andra brottsområden, eller de kanske inte vågar. De vart nog polis för att deras lilla kuk ska bli hårda när de tänker på hur rädd svenssons blir när de dyker upp.

Vanliga svenssons ger de sig på, men att röja upp i Rosengård, Rinkeby, Tensta m.m. är som att ofrivilligt gå ut i krig för dem verkar det som. Några bekanta vart misshandlade i tensta av 10-20 pers när de åkte dit med sina hojar för att hälsa på en kompis. Kom ett par bilar samt piketbuss. När stakarna blivit sönderslagna medans polisen kollat på och idioterna avlägsnat kliver de ut ur bilarna med anteckningsblocket i högsta hugg.

Polarn som håller på att bli snut har berättat en hel del som försiggår inom den kåren med mobbning och rasism. Speciellt norrorts delen, spottar på dem för deras falska säkerhet.

Har 3st inom min bekantskaps krets som är poliser med invandrar bakgrund, och ju mer de berättar bygger man bara ett större hat mot dem, och sådant gör det inte mitt hat svalare.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hade de häng på folk som var på väg dit, eller hur kan de annars i en stillastående punktinsats utdela bot för "vårdlöshet i trafik och fortkörning"?

Jag hajar inte heller det.. så jäkla svårt är det ju inte att lista ut att det kan vara någon sorts kontroll där en Onsdagkväll.. likadant på Tyresörakan..

Kommer man blåsande i 200 eller på slangen när det t om är sannolikt att de står där så får man ju skylla sig själv..

Det är ju inte så att de är osynliga direkt.. När de står i Tyresö så ser jag det ända från vardagsrumsfönstret typ..
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
http://www.svd.se/stockholm/nyheter/polisen-stoppade-stree-race_4994137.svd

I media omskrivs detta handla om mer än bara böter för kosmetiska saker som ljud/däck/blinkers/nummerplåtar?

Hade de häng på folk som var på väg dit, eller hur kan de annars i en stillastående punktinsats utdela bot för "vårdlöshet i trafik och fortkörning"?

När polisen kom dit, så stod alla hojar stilla. Vet inte om det varit buskörning innan. Men något race var det inte tal om. Det är nog någonting som tidningarna fått till, för att få lite häftiga rubriker
 

Danne980

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Luthagen
Hoj
KTM
Verkar finnas många på SH som har full koll på Polisens prioriteringar... Är det kanske ett sammanträffande att man tycker att just det brottet man själv bryter mot är det som polisen inte bör lägga ner så mycket tid/pengar på?

Kontokortsbedragarna på flashback tänker: Va fan lägger polisen ner så mycket pengar på att lösa kontokortsbedrägerier, det skulle vara bättre om de la ner lite mer energi på att ta fast motorcyklisterna som riskerar folks liv".

Jag tror knappast polisen är ett så stort problem för de som kör lagligt och spar stuntandet till lite bättre platser. Jag kör för fort i bland men jag skulle aldrig få för mig att gnälla på någon annan om jag blev tagen på bar gärning. Ska man vara "outlaw" så får man räkna med konsekvenserna vare sig det är böter eller skador.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
När du uppnått ålder mogen nog att bedöma värden och strategiska beslut kommer du nog inse vikten av t.ex. detta. Mc-kollektivet tycker kanske att det är skoj/jobbigt/frustrerande. Men vi representarer en piss i havet också.

Den dagen pojkar med små snoppar slutar att peka finger och köra ifrån polisens familjebilar (som för övrigt är en prestation i sig :rolleyes:) kanske resurser kan omfördelas.
Det här klassar nog in som ett av det mest ogenomtänkta inläggen i sporthojs historia.

En stor eloge!

Vad grundar du din egen ståndpunkt på om man får fråga ?

Våldsbrott i Sverige har en väldigt kraftigt negativ utveckling sedan decennier tillbaka. I Västeuropa ligger Sverige högt i mordstatistik och enl många bedömare klart högst i våldtäktsstatistik. Vi ligger däremot bäst i världen gällande trafikolycksstatistik.

Är det då en så vansinnigt OMOGEN & OGENOMTÄNKT synpunkt att ha, ...att det skulle finnas en felprioritering för poliskårens insatser ? Detta speciellt som att poliserna själva delar den uppfattningen.

Men jag antar att du besitter någon sorts fantastisk förmåga att bedöma värden & strategiska beslut bra mycket bättre än t.o.m. polisen själv, ...vilken &så berättigar att benämna dom som gör andra bedömningar på ett så nedtryckande (omoget ?) sätt som du gör.
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Krävs lite för att genomföra en sån grej.

Grabbar med stake som står och verkligen blockerar snuten när dom försöker komma fram, att offra sig för killen som står med sin turbomatade Chevy Nova och fyller en 4-filig väg med tjock vit rök.. För att sedan mata i nästa växel och avsluta en asfet promod burnout!

Blir lite småfuktig bara av att tänka på det.

Det är klart att det krävs lite organisation och att blockera vägen med hojar är helt klart svårare. Men helt ogenomförbart är det ju inte.

Sen är väl frågan hur mycket man behöver blockera upp för att köra med hoj.
Tror det till och med kan vara logistiskt enklare att rada upp två hojar och bränna av ett race jämfört med 2 bilar som skall värma däck i 30 meter, backa, och sen köra.

Det behövs en serie "trevliga" race för hojar med.
Namnförslag:
SSH - Stockholms Snabbaste Hoj
FBMR - Farbror Blå Memorial Race
HC - Hamrén Cup
LTG Cupen - LänsTrafikGrupps Cupen
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Detta måste har varit ett avgågnsvederlag för den största nationalhjälte vi har i den svenska poliskåren. Det här var en polisinsats i en ensam mans stil, han är inte vem som helst, han är: Tommy Hammrén! :tummenupp
 

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Märsta
Hoj
Multistrada 1100 -08
Märkligt beteende att man kan begå brott, även små. De är så små att man själv tycker att det är viktigare att polisen griper andra brottslingar t.ex. fotbollsligister.
Som fotbollsligist så tycker man väl att det är helt ok att polisen har gjort rätt prioritering när man blir gripen som fotbollsligist men låter mc-folket köra som de vill på vägarna. Visst är det ungefär så man ska tänka för att förstå resonemanget hos en del på SH...?!!
Jag är glad att det även finns en del klarsynta medlemmar här på SH för annars blir de här debatterna tråkiga. :p
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
De flesta som åkte fast gjorde ju inte något olagligt heller. De hade bara moddade hojar.


Om man modifierar ett fordon såpass att det inte längre uppfyller de lagstadgade kraven för att få framföras på allmän väg är det väl ändå, per definition, en olaglig modifiering? :rolleyes:


Dessutom är det ju faktiskt så, att om det nu har framförts klagomål på onsdagsträffarna vid Skogskyrkogården (jag vet inte hur det går till, har aldrig varit där), så har väl polisen gjort rätt i att åka dit och se vad som försiggår? Det är ju ingen diktaturstat vi lever i, där militärpolisen kom instormandes och slängde alla i finkan i ett år? :va
 

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Jag kan inte låta bli att skratta lite åt hela, det är faktiskt lite kul att polisen gör dessa insatser ibland. Ser bra ut för allmänheten och ger dem bra publicitet, helt ok enligt mig för de får stå ut med så mycket skitsnack och gnäll hela tiden.

Nu tänker jag inte gå in på var(vilken brottslighet) de "borde" lägga sina resurser eftersom jag håller med flera tidigare inlägg.......däremot tycker att det är ok med målade polisbilar/mc i trafiken men jag vill så klart helst inte ha dem i närheten av mig när jag kör hoj eller bil. :)

Det är bättre för allmänna trafikbeteendet att polisen syns istället för att de ska smyga i buskar med laser.
Tycker även att fartkameror efter vägarna är som ogräs och borde kapas och slängas i soptunnan.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Vad jag har lärt mig på sporthoj.com idag:

*Jag anser att mina egna brott är så pass små att Polisen ska sätta in resurser mot brott som jag anser vara viktigare än de brott jag själv begår fast de egentligen inte är brott.*

Måste vara jävligt jobbigt att vara polis och stå upp mot den typen av krav.

För att göra en sak absolut klar.
En stor andel av befolkningen anser att vår hobby inte är något annat än ofog och sitter inte på ett forum och beklagar sig över den här händelsen.

Klagar ni när ngon mariujanaodling i Stockholm blir plockad i ett tillslag?
Det gör dem som röker gräset och tycker att resurserna borde läggas på att ta fast xxx och yyy som gör zzz.
 

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vendelsö
Hoj
GSX1000R 07
Vilken insats! Men det brukar ju vara någon om året på skogis, dock tar denna priset. Förra året stanna 4 bilar och polisen sprang ut och gav folk böter för att det tydligen är förbjudet att stå parkerad där.
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Slipon och supercorsadäck, överskrida fartgränsen och kanske tom köra på ett hjul verkar vara förenat med Hall-bunkern och jämställs med HA & Bandidos ? :confused:

Lite överkurs.
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Det är klart att det krävs lite organisation och att blockera vägen med hojar är helt klart svårare. Men helt ogenomförbart är det ju inte.

Sen är väl frågan hur mycket man behöver blockera upp för att köra med hoj.
Tror det till och med kan vara logistiskt enklare att rada upp två hojar och bränna av ett race jämfört med 2 bilar som skall värma däck i 30 meter, backa, och sen köra.

Det behövs en serie "trevliga" race för hojar med.
Namnförslag:
SSH - Stockholms Snabbaste Hoj
FBMR - Farbror Blå Memorial Race
HC - Hamrén Cup
LTG Cupen - LänsTrafikGrupps Cupen

Klockrent !:tummenupp

Fixa anmälningslista och vandringspris.........typ Hamréns brevlåda.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Många av oss som aldrig varit där förstår nog inte...

Är det en bra stunt-raka där? Träffas man mest för att äta korv eller finns det dom som har testat att varva ut ordentligt där?

Vilken typ av "brott" är det dom vill stoppa?
 

homer63

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
08Söder
Hoj
äckligt fort
hur många fick böter ?? tror ingen fick böter men besiktningsföreläggande dom flesta fick bara åtgärda felen själva utan besiktning själv fick får jag regbesikta om hojen för att motor nr var fel har bytt motor förut annars var dom trevliga vissa av dom ville inte ens vara där extra in kallade men som någon skrivit så får dom upp statestiken på stoppade å kontrolerade hojar
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det var ett jävla gnäll här. Det är väl bra att de har kontroller emellanåt. Bättre än att de står med laserpicka i nån buske.

Hade DIN hoj varit stulen, hade du då inte varit tacksam att de regelbundet kollar upp ramnummer på hojar vid såna här kontroller?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top