Film: Polisinsats, Skogis STHLM

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Du skulle bra gärna vilja att jag var med på den där insatsen så att du kan kalla mig personligen för patetisk också..? Ledsen att göra dig besviken men jag var ledig och hemma i lugnet.

Du hade förmodligen väntat dig det antar jag.

Ledsen att göra dig besviken då, men det var inte alls vad jag ville.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Mm, och vem fan ansöker om att bli trafikpolis?

Inkörsjobb, man måste börja någonstans. Eller helt enkelt att man ser hur det går till på våra vägar och vill göra lite nytta?

vilket annat riktigt jobb som helst där man faktiskt måste bidra med något för att företaget/ens jobb överhuvudtaget ska finnas kvar.

Hur tror du att det skulle se ut på vägarna om det inte fanns någon trafikpolis alls? Speciellt vi mc-förare brukar ju vara "bra" på att anpassa vår hastighet till vad som är lämpligt för att hålla sig kvar på vägen.

Faktiskt måste bidra med nånting? Vilka är det som hjälper till att plocka upp resterna av dig och din hoj när du mosat ut i skogen? Vid alla mc-olyckor/trafikolyckor jag har sett så har de gjort ett exemplariskt jobb.

Med tanke på hur effektiva poliserna är(det finns ett antal historier om det här på SH) när de får stulna hojar med namn och adresser serverade framför sig

Har du ens läst den senaste av dessa storys? Polisen gjorde ett kanonjobb, det var åklagaren som fuckade ur. Lär dig hur rättssystemet fungerar.

Förövrigt tycker jag alla skadeglada Bror Duktig här kan ta och byta hobby.

Varför det?

De flesta som har mc som sin hobby tycker nog att det är jävligt kul det där med hoj, även om man kör i olika tempo och på olika ställen.

Är man olämplig som mc-förare om ens tankeverksamhet inte upphör så fort man sätter sig på hojen?
 
Last edited:

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
kjecop tack, dom är såna korkade omogna nötter på detta forumet. jag vet hur ni har det, hälsa poliskåren att det finns dom som uppskattar det ni gör.
jag har ofta tänkt på er i media, det ända ni får är skit, det står aldrig något bra om polisen. jag är iallafall gald att ni nöter på ändå.

glöm inte av att även polisen är människor. dom är inte imuna mot hur mycket skitsnack som helst

folk kan inte se(känna tacksamhet)över allt som faktiskt funkar bra i världen. utan dom fyller ut sina hjärtan med frustration över småsaker som inte funkar,

som jag sa i förra inlägget, skall vi inte spy galla över bandidos o ha, o alla andra luffare som säljer knark o skit till alla ungdomar i sverige.
ni känner er bra tuffa mot polisen för ni vet att snuten aldrig skulle göra något
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Varför ska det alltid skällas och gnällas på polisen och det polisen gör?

Därför att det daltas nåt djävulskt med riktiga kriminella, extremister och islamister där man vet att det finns gaphalsar som anmäler och media som gärna slår på stora trumman. Vidare fegas det om inte piketen eller insatsstyrkan är där medan man kan spela allanballan mot vanligt folk. Tror du folk hittar på sina erfarenheter eller?

Många riktiga poliser (ej trafikpoliser) verkar dessutom vara lata rent ut sagt. Och ofta lite dumma faktiskt. Jag vet att det finns bra poliser också, som dock är besvikna på sin ledning och rättsväsende.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Därför att det daltas nåt djävulskt med riktiga kriminella, extremister och islamister där man vet att det finns gaphalsar som anmäler och media som gärna slår på stora trumman. Vidare fegas det om inte piketen eller insatsstyrkan är där medan man kan spela allanballan mot vanligt folk. Tror du folk hittar på sina erfarenheter eller?

Många riktiga poliser (ej trafikpoliser) verkar dessutom vara lata rent ut sagt. Och ofta lite dumma faktiskt. Jag vet att det finns bra poliser också, som dock är besvikna på sin ledning och rättsväsende.

Men i det här fallet spelade dom inte allanballan, dom var riktigt trevliga. Det står ju skrivet av flera personer, inte heller slog dom ner på småsaker. Dom kollade stulna hojar. Det verkar som om dom som inte var där är dom som skriker högst
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Inkörsjobb, man måste börja någonstans. Eller helt enkelt att man ser hur det går till på våra vägar och vill göra lite nytta?

Så är det inte alls. Annars hade väl inte de flesta trafikpoliser varit tjocka, trötta, medelålders gubbar?

Jag vet hur det går till när man ska snygga till statistiken och dra in bötespengar av fortkörare(läs 5-10km/h över). Vi har haft flera såna tillfällen i Gbg-området de senaste åren. Även vissa poliser har tyckt att det är olyckligt men det är inget försvar. "Att bara göra sitt jobb"-argumentet håller inte även om det är ledningen som bestämmer. Då söker man ett annat jobb om man vill ha rent samvete.

Klart vi ska ha poliser som kollar nykterhet och stulna fordon men polisstatsbeteende och pennalism över vanligt folk som har lite bråttom kan de skippa. Jag tycker till och med att det ska finnas lapplisor men det är attityden och småaktigheten som bör förändras. Kan du se skillnaden eller ska vi lägga ned diskussionen?

Men i det här fallet spelade dom inte allanballan, dom var riktigt trevliga. Det står ju skrivet av flera personer, inte heller slog dom ner på småsaker. Dom kollade stulna hojar.

Okej. Det är ju bra i så fall. Men att döma av insatsen känns det något overkill och man undrar hur man tar ett sånt beslut.
 
Last edited:

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Mm, och vem fan ansöker om att bli trafikpolis? Det måste ju vara nåt allvarligt fel i huvudet på en då. Typ som lapplisor eller ukrainska lägervakter. Sadister som är för fega och lata för att ta ett riktigt polisjobb eller ännu hellre - vilket annat riktigt jobb som helst där man faktiskt måste bidra med något för att företaget/ens jobb överhuvudtaget ska finnas kvar.



Om man har miniblinkers, har man smutsigt mjöl i påsen då? Och ser ni ofta stulna hojar med kriminella typer där ute? Med tanke på hur effektiva poliserna är(det finns ett antal historier om det här på SH) när de får stulna hojar med namn och adresser serverade framför sig så tror jag knappast att det är syftet med såna här aktioner. Det fattar vem som helst att det är för statistiken sånt här genomförs. Det och sadism.


Förövrigt tycker jag alla skadeglada Bror Duktig här kan ta och byta hobby.

Jag har väldigt svårt att referera till "alla andra" eftersom jag har bara blivit bra bemött av alla poliser. Trots att jag var skyldig..

Fick hastigheten nedskrivet från 200 - 110 på 90 väg så jag fick behålla körkortet. Det tyckte jag var snällt. Det blir lixom lite hur man bemöter de själv. Är man artig o trevlig så går det 99% bra.

För din info så gnällde de inte på miniblinkers.. De fällde lite mer kommentaren: Jaja.. han får väl sätta sitt liv på spel när övriga bilister inte ser honom...

Intressant tankegång du har ang hobbybyte... Spontant kan jag känna att alla kamimazie förare som blåser 200 - 300 på allmänna vägar kanske borde skaffa sig annan hobby som t.ex bankörning?

Men iof.. det är alltid de "normala o laglydiga" som det är fel på.. I sann Sporthoj / Zatzy anda...
 

Marie900cbr

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Haninge
Hoj
1999,Honda CBR 900RR
HAHAHAHAHA Bland det roligaste jag sett på länge... man kunde nästan tro att det var ett värdetransport-rån på gång eller bombhot :)

Seriöst!! Lite väl många poliser kanske för att kolla stulna hojar... eller?
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Men iof.. det är alltid de "normala o laglydiga" som det är fel på.. I sann Sporthoj / Zatzy anda...

Nej men det känns lite väl skadeglatt. Vad gott att den jäveln som åkte på bakhjulet åkte dit, liksom. Varför har man en sporthoj på gata om man verkligen kör lagligt? Luktar dubbelmoral lång väg. Visst, en sporthoj ska köras på bana egentligen men att verkligen puttra på vägen känns ju totalt meningslöst. Och att dessutom skadeglatt konstatera att man får skylla sig själv om man får böter för miniskylt tex får en ju att börja undra vad man har för inställning. Mao "Bror Duktig".
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
kjecop tack, dom är såna korkade omogna nötter på detta forumet. jag vet hur ni har det, hälsa poliskåren att det finns dom som uppskattar det ni gör.
jag har ofta tänkt på er i media, det ända ni får är skit, det står aldrig något bra om polisen. jag är iallafall gald att ni nöter på ändå.

glöm inte av att även polisen är människor. dom är inte imuna mot hur mycket skitsnack som helst

folk kan inte se(känna tacksamhet)över allt som faktiskt funkar bra i världen. utan dom fyller ut sina hjärtan med frustration över småsaker som inte funkar,

som jag sa i förra inlägget, skall vi inte spy galla över bandidos o ha, o alla andra luffare som säljer knark o skit till alla ungdomar i sverige.
ni känner er bra tuffa mot polisen för ni vet att snuten aldrig skulle göra något

Du har inte varit med om så mkt va?

Som man bäddar får man ligga. Det gäller även svenska rättssystemet. Men nu glider vi ifrån ämnet.
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
300 / år dör i trafiken 50% av de olyckorna är drogrelaterade.

Inte ens 10st har med buskörning/fart att göra så vad du får det ifrån vet jag inte farbror polis. Faktum är att det dör fler badande människor på ett par månader än vad det gör motorcyklister på ett år.

Men fortsätt bara, du var säkert med och stängde av Hälla på powermeet också, det ÄR farligt att burna :D
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag har väldigt svårt att referera till "alla andra" eftersom jag har bara blivit bra bemött av alla poliser. Trots att jag var skyldig..

Fick hastigheten nedskrivet från 200 - 110 på 90 väg så jag fick behålla körkortet. Det tyckte jag var snällt. Det blir lixom lite hur man bemöter de själv. Är man artig o trevlig så går det 99% bra.

För din info så gnällde de inte på miniblinkers.. De fällde lite mer kommentaren: Jaja.. han får väl sätta sitt liv på spel när övriga bilister inte ser honom...

Intressant tankegång du har ang hobbybyte... Spontant kan jag känna att alla kamimazie förare som blåser 200 - 300 på allmänna vägar kanske borde skaffa sig annan hobby som t.ex bankörning?

Men iof.. det är alltid de "normala o laglydiga" som det är fel på.. I sann Sporthoj / Zatzy anda...

Du körde på bana när polisen tog dig förmodar jag? Eller du har egna vägar och så?
 

Kneedrag

Guest
Inget fel i att polisen kollar stulna hojar osv. Bara att det var mer poliser där än när värdedepån rånades.:D

Resurer overkill japp.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
HAHAHAHAHA Bland det roligaste jag sett på länge... man kunde nästan tro att det var ett värdetransport-rån på gång eller bombhot :)




Svårt att spärra av vägen med 1 polisbil. Ska dom göra en insats, så gör dom väl det ordentligt. Hur många tror du inte hade stuckit om en ensam polis hade kommit?
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nej men det känns lite väl skadeglatt. Vad gott att den jäveln som åkte på bakhjulet åkte dit, liksom. Varför har man en sporthoj på gata om man verkligen kör lagligt? Luktar dubbelmoral lång väg. Visst, en sporthoj ska köras på bana egentligen men att verkligen puttra på vägen känns ju totalt meningslöst. Och att dessutom skadeglatt konstatera att man får skylla sig själv om man får böter för miniskylt tex får en ju att börja undra vad man har för inställning. Mao "Bror Duktig".

Jag brukar inte ha någon direkt åsikt om folk slangar eller kör för fort.

Ser att du bor i Gbg, och vet inte hur bekant du är med de här områdena i Sthlm som det brukar skrivas om, men att det är en hyfsat stor "risk" för en kontroll på de här vägarna, speciellt de här dagarna, borde egentligen vem som helst kunna räkna ut. (ni har säkert precis samma scenario på en del ställen i gbg).

Det är om man trots att man borde kunna förstå detta ändå slangar eller blåser förbi i t ex 200 just där och sen torskar för det och börjar gnälla eller tycker att det är polisen som gjort fel som jag tycker att man får skylla sig själv.

Min hoj låter för mkt, har miniblinkers.. och det händer att jag drar på ibland.. Men jag brukar inte göra det där det är helt uppenbart att det kan stå en kontroll. Och skulle jag sen bli stoppad så skulle jag betala mina böter och bli förbannad på mig själv snarare än poliskåren och resten av samhället.

Och ang. hojval. Skulle jag se det som ekonomiskt försvarbart att ha 2 så skulle jag inte köra R1:an på gata alls. Men nu kör jag hellre med den än ingen.
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Inget fel i att polisen kollar stulna hojar osv. Bara att det var mer poliser där än när värdedepån rånades.:D

Resurer overkill japp.

Om du inte visste det så finns det olika avdelningar inom polisen?
De olika sorters poliserna gör det just de är bäst på, tror knappast en knarkpolis skulle gjort så stor insats vid värdetransportrån tex. eller en hundförare igår?
Lika lite som polisgruppen för misshandlade kvinnor gör nån nytta vid en trafikolycka på södertörn.
Så alla resurser kan ändå inte användas överallt.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Man intar en viss attityd och hålling i forumet men sedan är det något annat när andra inte ser. Varför kan man inte vara så vuxen att man står för sina åsikter i forumet utan bara gör det i smyg...???

Tyvärr är detta väldigt vanligt numera, tangentbords-Outlaws [tm] kan man kanske kalla dom, jargongen är ofta rå men otrevlig på forumet, konstigt nog är dom flesta man träffar IRL väldigt trevliga och reko.

:krama
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
En från Sveriges Radio hörde av sig och frågar efter någon som var på plats som kan ge sin åsikt om vad som hände, så inte bara polisen får säga sitt. Hör av er till mig med er epostadress och telefonnummer så vidarbefodrar jag.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top