Film: Polisinsats, Skogis STHLM

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Tyvärr är detta väldigt vanligt numera, tangentbords-Outlaws [tm] kan man kanske kalla dom, jargongen är ofta rå men otrevlig på forumet, konstigt nog är dom flesta man träffar IRL väldigt trevliga och reko.

:krama

Och det är skönt att det är så. Enligt mig som inte är jätte frälst vid outlaw grappar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Bara att det var mer poliser där än när värdedepån rånades.:D

.

Du menar där de inte vågade åka fram och sen inte vågade skjuta mot dem? Som tur är verkar inte utredarna vara lika flata som de blåklädda var. Tur också för rånarna att de inte hade tagit bort reflexen bak på helikoptern för då jefflar!!

Last edited:

ShyGuy

To bad for heaven, to good for hell.
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Kawasaki Versys -07, kawasaki zzr600 -92 *såld*, Audi A4 1,8Ts -99, Arctic Cat zr600 -99 *såld*
Sluta grina nu ni som klagar, TRAFIKPOLISEN löser inte KRIMMARNAS utredningar. Eller tvärtom. Vart skulle trafikpoliserna varit istället då? Dum fråga i och för sig, då ni säger "Öhh höhöhö, däääär ja ente äääär!!!!" Dom är till för att hindra idioter som er, och mig ibland, att köra som svin. Cirka hälften av alla dödsolyckor på MC är singelolyckor. Cirka en femtedel är orsakade av MC-föraren själv. Med andra ord, om vi betedde oss schysst skulle dom nästan ignorera oss.

I alla fall jag tycker det är bra att någon kollar oss ibland. Oavsett orsak. Har själv blivit av med körkortet när jag "missade" att det blev 70. Mitt fel, inget snack, bara le och vara trevlig. Bit ihop för f*n.

Ni vill INTE ha ett samhälle där polisen inte syns ute.

Bra att det finns sådana som Kjecop.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Varför kan inte alla bara inse att det finns rötägg inom alla yrken och grupper? De flesta poliser jag mött på, både när jag gjort nåt fel och annars rent allmänt är faktiskt riktigt trevliga typer. Jag säger som många andra här, har man inte gjort något fel så har man inget att gnälla och vara rädd över eller?
Jag tror ärligt talat att med ett trevligt bemötande kommer man långt här i världen. Det finns svin inom poliskåren men det gör det fan överallt, även här på sporthoj.
Poliser finns av en anledning tänk på det nästa gång ni gnäller. Hur tror ni Sverige skulle se ut utan poliser?

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
HAHAHAHAHA Bland det roligaste jag sett på länge... man kunde nästan tro att det var ett värdetransport-rån på gång eller bombhot :)

Seriöst!! Lite väl många poliser kanske för att kolla stulna hojar... eller?

Tyckte nog ändå det var bra att de var så många som kollade upp skogis igår. Hade jag haft en stulen hoj som hittades där då skulle jag naturligtvis vara mycket glad över det. Att köra ifrån Polisen med rätt hoj är inget större problem men när de spärrar av så här blir det lite svettigare vilket mycket troligen var avsikten.

Last edited:

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Hoj
Honda VFR 03
Med tanke på alla som skriver att de inte stannar för Polis så är Polisens agerande helt förståelig. Det är enda sättet om de vill stoppa förare på sporthojar.
Jag tror Polisen har stor erfarenhet av sporthojsförare som inte stannar och de vet vad som krävs för att förhindra detta.

Risken att åka fast är ju nästan mikroskopisk så det är bara ta böterna och bita ihop.

Man kan läsa vilka omogna attityder som förekommer hos sporthojförare även i den här tråden - man kan bara hoppas på att de växer upp...
Som om man måste vara outlaw för att åka sporthoj va?

Så jävla tröttsamt med dessa ständiga kommentarer om våldtäktsmän, islamister och mördare...

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Sluta grina nu ni som klagar, TRAFIKPOLISEN löser inte KRIMMARNAS utredningar. Eller tvärtom.

Är det någon som påstått det? Jag gillar iaf inte det sätt de arbetar på. Sen vet jag inte hur mycket de hjälper till vid tex rån osv. Förmodligen ligger de hellre och trycker bakom nån bropelare med laserpickan i högsta hugg istället. Varför de annars ska vara poliser med tjänstevapen har jag svårt att förstå. De kunde kallas trafikvärdar eller nåt istället och vara civilanställda.

Vart skulle trafikpoliserna varit istället då?

Kontrollera nykterhet, vara med och blockera flyktvägar vid rån och annat, spana efter stulna bilar med tjackpundare i osv osv? Ha kontroller av samtliga bilar på nån väg i stan på natten(har jag sett EN gång och då rörde det sig förmodligen om att de sökte någon). Söka igenom misstänktas bilar. Då hade de garanterat fått fast mängder med idioter med droger på sig, inbrottsverktyg, stöldgods.

Bra att det finns sådana som Kjecop.

Som sitter och gråter ut över hur missförstådd han är? Folk blir förbannade för att andra "grinar" över böter men Kjelle kan gnälla och gråta och tycka synd om sig själv. Då ska det tryckas plus. Yrkesval?

När det görs undersökningar om olika yrkeskårers förtroende hos allmänheten hamnar polisen alltid i botten. Är det bara gnäll?

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
En från Sveriges Radio hörde av sig och frågar efter någon som var på plats som kan ge sin åsikt om vad som hände, så inte bara polisen får säga sitt. Hör av er till mig med er epostadress och telefonnummer så vidarbefodrar jag.

(OT) vet du när inslaget kommer att vara?

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
300 / år dör i trafiken 50% av de olyckorna är drogrelaterade.

Inte ens 10st har med buskörning/fart att göra så vad du får det ifrån vet jag inte farbror polis. Faktum är att det dör fler badande människor på ett par månader än vad det gör motorcyklister på ett år.

Men fortsätt bara, du var säkert med och stängde av Hälla på powermeet också, det ÄR farligt att burna :D
Om du vill argumentera med statistik kan du väl ändå göra dig
omaket att söka upp någorlunda korrekta siffror.
Det du krattat ihop är ju bara rappakalja...tar liksom udden ur
vad du nu försöker säja.

Tips: Googla på mc ola och livräddningssällskapet så kommer du rätt
snabbt fram till att du är ute och svajjar rejält :tummenupp

Ex: 2009 Juni-Aug drunknade 34 personer vilket är klart färre än
antalet MC-döda under samma år...

jetson

Guest
Om du vill argumentera med statistik kan du väl ändå göra dig
omaket att söka upp någorlunda korrekta siffror.
Det du krattat ihop är ju bara rappakalja...tar liksom udden ur
vad du nu försöker säja.

Tips: Googla på mc ola och livräddningssällskapet så kommer du rätt
snabbt fram till att du är ute och svajjar rejält :tummenupp

Ex: 2009 Juni-Aug drunknade 34 personer vilket är klart färre än
antalet MC-döda under samma år...

Även om hans siffror inte var spot on så glömde du nämna.. :D

Varje år dör 130 personer i drunkningsolyckor runtom i Sverige.

On topic så var det iaf kul att se att polisen har skills när det gäller planera pådrag..

Last edited:

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Senast jag åkte till skogis förra veckan (första gången där) av nyfikenhet såg jag folk köra ute på nynäsvägen på slangen mellan bilar ståendes på passagerarpinnarna i hög fart funderade jag faktiskt på när kommer Polisen?
Och nu kom svaret :)
Inte så värst förvånad faktiskt, bara glad jag inte råkade vara där för jag har precis bytt pipor och inte orkat ta på mina db-killers eftersom det ska bänkas snart.

Trevligt att Kjecop svarade i tråden förresten, mera sånt!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ni vill INTE ha ett samhälle där polisen inte syns ute.

Syns de verkligen så mycket? Tycker de syns väldigt lite.

Det finns som sagt grymt bra poliser i Sverige också men tro inte att polisen gör något superhjältejobb för att få oss stackars offerlamm att vara trygga på nätterna.

Jag har flera gånger talat om för polisen hur de borde ha gjort vid inbrott jag haft och de har aldrig haft något motargument utan bara verkat blasé över allting och skyllt på resurser. Något som förvisso delvis stämmer men då kunde man istället göra en insats några nätter med extrapersonal för att kunna rycka ut med full styrka när butikslarmen går, för det gör dem.

Kolla upp flyktvägar, vägspärrar, helikopter etc. Då hade man helt klart fått fast ett antal notoriska inbrottstjuvar och ofta räcker det för att få ner inbrotten radikalt i en viss stad eller ett visst område. Men det finns visst aldrig resurser till. Då är det väl inte så konstigt att det sticker i ögonen på folk när man gör såna här massiva insatser för miniblinkers odyl.

Sen förstår jag en del polisers frustration över att de griper folk som sedan får 40 timmars samhällstjänst och är ute och begår brott som vanligt. Då kanske det känns bättre att dela ut böter till Svensson direkt istället så man ser att ens jobb ger resultat. Jag tycker dock inte att detta ska gå ut över att man inte tar larmutryckningar på allvar. Varför ska man behöva betala dyra pengar till Securitas etc? De är ju iofs oftast lika likgiltiga de.

Det fanns även en story för några år sedan i GP där hade intervjuat anonyma poliser som medvetet åker och lökar för att inte komma på någon på bar gärning eftersom det innebär jobb och rapportskrivning. Detta sas vara legio inom kåren. De åker bara på direkta larm istället. Och som sagt tidigare åker de kanske inte alltid med världens vällust heller.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Varför kan inte alla bara inse att det finns rötägg inom alla yrken och grupper? De flesta poliser jag mött på, både när jag gjort nåt fel och annars rent allmänt är faktiskt riktigt trevliga typer. Jag säger som många andra här, har man inte gjort något fel så har man inget att gnälla och vara rädd över eller?
Jag tror ärligt talat att med ett trevligt bemötande kommer man långt här i världen. Det finns svin inom poliskåren men det gör det fan överallt, även här på sporthoj.
Poliser finns av en anledning tänk på det nästa gång ni gnäller. Hur tror ni Sverige skulle se ut utan poliser?
Visst är det så! Dom gånger jag har gjort något dumt i trafiken och blivit stoppad har jag med all rätt blivit utskälld så att öronen har glött, men eftersom jag har varit ångerfull, trevlig och satans ödmjuk tillbaka så har det runnit av dom och dom har varit riktigt trevliga. Vid vanliga körkorts/nykterhetskontroller har dom från början varit kanontrevliga, skojat om hojen osv. Poliser är människor dom också, och så länge man bemöter dom trevligt är dom trevliga tillbaka, men öppnar man visiret och skriker snutjävel det första man gör så får man nog förvänta sig att dom inte visar sin bästa sida. Det skulle inte jag har gjort... Sen är det många som glömmer att dom utför ett jobb, baserat på lagar och regler, det är inte deras egna åsikter, och dom måste följa lagen. Jag skäller inte ut tjejen i kassan på Ica för att mjölken är dyr heller, det är inte hon som är orsaken till det! :fakta

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
mjölken är dyr

Tycker du mjölken är dyr har du nog en för kostsam hobby :tungan

Visst är det så! Dom gånger jag har gjort något dumt i trafiken och blivit stoppad har jag med all rätt blivit utskälld så att öronen har glött, men eftersom jag har varit ångerfull, trevlig och satans ödmjuk tillbaka så har det runnit av dom och dom har varit riktigt trevliga. Vid vanliga körkorts/nykterhetskontroller har dom från början varit kanontrevliga, skojat om hojen osv. Poliser är människor dom också, och så länge man bemöter dom trevligt är dom trevliga tillbaka, men öppnar man visiret och skriker snutjävel det första man gör så får man nog förvänta sig att dom inte visar sin bästa sida. Det skulle inte jag har gjort... Sen är det många som glömmer att dom utför ett jobb, baserat på lagar och regler, det är inte deras egna åsikter, och dom måste följa lagen. Jag skäller inte ut tjejen i kassan på Ica för att mjölken är dyr heller, det är inte hon som är orsaken till det! :fakta

Lite tvetydigt där. De var ju inte trevliga mot dig och varför ska du behöva utstå en utskällning när de "bara gör sitt jobb". Står det i reglementet att de ska skrika och förnedra "brottslingar" vid trafikförseelser?

Last edited:

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
Nu ska jag samla minuspoäng!

Hur svårt är det att ha en laglig hoj????????
Hur svårt är det att åka lugnt in till skogis och umgås med folket. Det är det enda sättet att visa att -Hey vi är inga trafikbusar (bara lite)..
Tror att samma fenomen kommer ske ute vid Rosenhill, där har ju de boende klagat till caféet om hur det låter när vi drar förbi.

Slå av lite på gasen förbi just dessa ställen så slipper vi massiva polisinsatser och ni kan spara era dyrt förvärvade skattepengar.

Vet att det inte finns så många bra ställen att stunta/köra hoj på i Sthlm så var rädd om de få som finns.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati