Film: Polisinsats, Skogis STHLM

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Krävs lite för att genomföra en sån grej.

Grabbar med stake som står och verkligen blockerar snuten när dom försöker komma fram, att offra sig för killen som står med sin turbomatade Chevy Nova och fyller en 4-filig väg med tjock vit rök.. För att sedan mata i nästa växel och avsluta en asfet promod burnout!

Blir lite småfuktig bara av att tänka på det.

Faan blir du fuktig av de?? På mig så spänner de lite i byxan när ja tänker på det racet:D
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Vilket drag det blev i tråden :D

Det var den (i mitt tycke) överdrivna insatsen som jag reagerade på. Därför det blev film av det hela.


Två eller tre hojpoliser och två bilar hade räckt för att göra samma kontroller, tror jag. Hade tagit lite längre tid förvisso.

Med det där feta pådraget så hade jag räknat med iaf ett par tre stycken i finkan :yoparty
 

Smagatusk

Guest
kjecop tack, dom är såna korkade omogna nötter på detta forumet. jag vet hur ni har det, hälsa poliskåren att det finns dom som uppskattar det ni gör.
jag har ofta tänkt på er i media, det ända ni får är skit, det står aldrig något bra om polisen. jag är iallafall gald att ni nöter på ändå.

glöm inte av att även polisen är människor. dom är inte imuna mot hur mycket skitsnack som helst

folk kan inte se(känna tacksamhet)över allt som faktiskt funkar bra i världen. utan dom fyller ut sina hjärtan med frustration över småsaker som inte funkar,

som jag sa i förra inlägget, skall vi inte spy galla över bandidos o ha, o alla andra luffare som säljer knark o skit till alla ungdomar i sverige.
ni känner er bra tuffa mot polisen för ni vet att snuten aldrig skulle göra något

Kjecop behöver kanske skita. Kan du ta en paus med rövslickandet?
 

Smagatusk

Guest
Jag har väldigt svårt att referera till "alla andra" eftersom jag har bara blivit bra bemött av alla poliser. Trots att jag var skyldig..

Fick hastigheten nedskrivet från 200 - 110 på 90 väg så jag fick behålla körkortet. Det tyckte jag var snällt. Det blir lixom lite hur man bemöter de själv. Är man artig o trevlig så går det 99% bra.

Så en polis som inte följer föreskrivna regler utan ser mellan fingrarna, eller faller för fjäsk är enligt dig en "bra polis"?

Jamen då vet vi! :)
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Ni får ju skylla er själva....den rakan förekommer liksom inte bara i en wheelie- och stoppiefilm....Pissar man där man bor så brukar det börja stinka för eller senare...
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Men sickna påhopp då.

Som sitter och gråter ut över hur missförstådd han är? Folk blir
förbannade för att andra "grinar" över böter men Kjelle kan gnälla och
gråta och tycka synd om sig själv. Då ska det tryckas plus. Yrkesval?

Vad ska man säga?
Märks att du inte har träffat Kjelle för om du gjort det skulle du aldrig
skrivit ovanstående mening.

Har svårt att tänka mig att man som mc-åkare kan lyckas träffa på en
trevligare mc-polis med ett arbetssätt gentemot hojåkare
som borde vara lagstadgat :) Stavas bla dialog och att bara träffa oss
på tex sveavägen MCD, funkar bra :)

Till Kjelle: Håll huvudet högt :) :tummenupp
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Fast vem e dum nog och åker med stulen hoj till skogis en onsdag när "alla" är där? Inte den smartaste idén i såfall...

Självklart är det bra att polisen syns ute på vägarna, jag säger inget annat.. menar bara att det såg jävligt roligt ut med så många snutar där :)

Puss på er

Tja, det finns en anledning till att man blir hojtjuv, en av dom är att man har ett extremt "ballhetsbehov" och vill kunna ha det som andra har fast man egentligen är en misslyckad liten skit i samhället som aldrig skulle få råd att köpa en egen hoj.
Då har man svårt att hålla sig från allmänna platser där folk inte ser en trots att man varken har körkort eller egen pyntad hoj.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Jag tror inte många av de där poliserna kände att de var en nödvändig insats, men antagligen har något befäl fått på fingrarna efter en massa samtal om hojåkare som kör som idioter. Än en gång: är någon, på riktigt, förvånad? Det är väl bra att polisen svarar på folks klagomål?
Sen att de inte passade på att ta dit en husvagn och ställa i mitten och ha diverse diskussioner och föreläsningar var väl kanske inte så jättevälplanerat.

Tycker dock att det var en ganska cool show of force. Såg till och med helikopetern från mitt fönster. :D
 

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Bergatroll
Helikopetern kostar ju faktiskt ganska (läs: VÄLDIGT) mycket att ha i luften,
lite overdrive på det kanske
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Bränsle?!?!?! behöver de mer bränsle till brasan?

Här har ni lite som håller logan uppe :D


Rätt skön låt, men så bra är den inte att alla känner igen den, men av nån konstig :va anledning vet de flesta vilken låt det är :banana
[YOUTUBE-ID]1M8vei3L0L8[/YOUTUBE-ID]
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Helikopetern kostar ju faktiskt ganska (läs: VÄLDIGT) mycket att ha i luften,
lite overdrive på det kanske

overkill menruva?


popcorn.gif
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Muuuuahahahaha, detta var det roligaste jag läst på SH på LÄNGE!!!

Fredrik:glömdet
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top