Insatsen är proportionell - Hade Polisen använt mindre resurser så hade ett antal - antagligen de som de vill komma åt - smitit (är det någon som ens tvivlar på det?)
Gnället beror väl på att några tycker att det är deras rättighet att smita...
Vi har ju sett andra exempel på kriminella ungdomar som buskör och poserar på stulna motorcyklar utan att vara blyga, så det är bra med lite koll från Polisen.
Helikopter och personal kostar pengar oavsett om de används eller ej - Man ser ofta polishelikopter ovanför stan i samband med fotobollsrelaterade bråk och demonstrationer - Det känns väl mer onödigt i sånafall...
Är det någon som inte ser kopplingen till alla "köra från - busa med - polisen"filmer, busåkning på diverse välkända vägar, outlaw- jag stannar inte mentaliteten och uppmärksamheten i media om antalet dödade motorcyklister???
Vad ska man säga?
Märks att du inte har träffat Kjelle för om du gjort det skulle du aldrig
skrivit ovanstående mening.
Har svårt att tänka mig att man som mc-åkare kan lyckas träffa på en
trevligare mc-polis med ett arbetssätt gentemot hojåkare
som borde vara lagstadgat Stavas bla dialog och att bara träffa oss
på tex sveavägen MCD, funkar bra
Till Kjelle: Håll huvudet högt
Jag ser en falsk koppling mellan antalet döda och att spendera denna mängd pengar.
Insatsen är proportionell - Hade Polisen använt mindre resurser så hade ett antal - antagligen de som de vill komma åt - smitit (är det någon som ens tvivlar på det?)
Gnället beror väl på att några tycker att det är deras rättighet att smita...
Den kan ju vara mycket dyrare än i affären bredvid, allt är relativtTycker du mjölken är dyr har du nog en för kostsam hobby
Dom gånger jag har blivit stoppad har jag varit dum (kört fooooort och vänsterbromsat ikapp en civilare i en rondell och dragit honom på högersidan, tex). Istället för att bara säga hoppsan å kasta in en böteslapp hos mig så har dom förklarat att jag har betett mig som en idiot, att jag ska ta det jävligt lugnt i fortsättningen, både för körkort och hälsas skull mm. Eftersom jag verkligen satt med svansen mellan benen å skämdes så det blev brännmärken när jag stirrade på tårna så tog det mycket bättre än böter, och det märkte farbror blå också. Visst, staten fick in lite mindre pengar, men jag tog verkligen till mig vad jag hade gjort fel och dom fick ett direkt kvitto på det. När dom såg effekten, och förstod att jag förstod, då kunde dom vara trevliga, jobbet var ju redan utfört så att sägaLite tvetydigt där. De var ju inte trevliga mot dig och varför ska du behöva utstå en utskällning när de "bara gör sitt jobb". Står det i reglementet att de ska skrika och förnedra "brottslingar" vid trafikförseelser?
En från Sveriges Radio hörde av sig och frågar efter någon som var på plats som kan ge sin åsikt om vad som hände, så inte bara polisen får säga sitt. Hör av er till mig med er epostadress och telefonnummer så vidarbefodrar jag.
Tänk om vi hade en leklats som var avsedd för oss mc-åkare. Sug på den politiker. Borde inte debatten handla om det istället. En polisinsats om året lär ju inte göra nån nytta. Skaffa el tilldela en plats där vi kan anlägga en bana el raka som får nyttjas då & då...
hur gick det med det där?
I inslaget var det bara polisen som uttalade sig. Men de sade inget som man direkt reagerade på, mest att vissa kör väldigt fort förbi, gärna på bakhjulet. Det stämmer ju så ...
alltså var det ingen sporthojsförare som var på plats och gav vår version?
alltså var det ingen sporthojsförare som var på plats och gav vår version?
Du skulle bra gärna vilja att jag var med på den där insatsen så att du kan kalla mig personligen för patetisk också..? Ledsen att göra dig besviken men jag var ledig och hemma i lugnet.
Så man är saknad ibland... Jag är inte här inne särskilt ofta för jag är lite less att läsa om all skit som kastas på polisen och det jobb som vi gör. För de flesta vet bättre än polisen själva hur polisen ska jobba och hur jobben ska prioriteras.
Polisen har ett tryck på sig från politiker och allmänhet om vad vi ska göra. När någon skadas eller dödas i trafiken så kritiseras polisen för att man ägnar för lite tid åt trafikövervakning. Och när polisen gör något så kritiseras vi då också. I trafiken dödas i runda slängar runt 500 personer varje år så nog finns det mycket jobb för polisen att göra i trafiken. Många personer som skadas och dödas är helt oskyldiga som råkar befinna sig på en viss plats när någon kommer och buskör (eller kör rattfull eller av någon annan anledning) på mc eller i bil. Jag har uppe hos oss på utredningssidan hört och vet hur anhöriga till dessa trafikoffer ser på polisens trafikövervakning och att polisen inte gör tillräckligt. För att inte tala om alla klagomål som kommer in till oss angående buskörande på Sveavägen. Bli inte förvånade om det en dag blir förbud på att köra hoj på Sveavägen (antingen hela dygnet eller del av dygnet) eller att det blir större polisinsatser där också. Man kan inte alltid skylla på polisen utan det finns en anledning till att polisen har olika insatser (och det är inte bara i trafiken som det förekommer). Ni har säkert sett husbilarna som polisen har uppställda vid Stureplan och Medborgarplatsen. De finns också där av en anledning, och det är pga. mycket fylla, bråk, misshandel och personrån i de områdena under vissa dagar och tider.
Nu känner jag inte till anledningen till denna insats vid Skogis men i ärlighetens namn, hur brukar det köras där på platsen? Det stuntas och gasas långt över den tillåtna hastigheten, samma sak ute på Nynäsvägen. Är det någon som har trott att det är en fredad plats där man kan få köra hur som helst utan att någon ska reagera på det?
Varför ska det alltid skällas och gnällas på polisen och det polisen gör? Man försöker att lära barnen att stå för det som de gör och ta konsekvenserna av det, men kör man hoj så gäller visst inte detta längre. För kör man hoj då är det alltid polisens fel oavsett vad som händer och polisen är "snutar", "snuttar", "piggies", grisar och allt vad ni nu vill kalla oss för...
En sak som jag har reagerat på är att man i forumet kastar skit och spyr på polisen för värre svin i samhället finns inte. Men sedan kan man skicka PM till mig och be om ursäkt och vill förklara sig. Eller också har man olika frågor som man vill ha svar på. Man intar en viss attityd och hålling i forumet men sedan är det något annat när andra inte ser. Varför kan man inte vara så vuxen att man står för sina åsikter i forumet utan bara gör det i smyg...???
Att skriva på sporthoj i dessa moral-trådar är som att skrika under vattnet. Ingen lyssnar, och framförallt så bryr sig ingen.
Man blir lika impad varje dag att människor med denna låga intelligens ens kan framföra fordon, meka med dem och så vidare.
Polisen gör sitt jobb, ni väljer själva om ni vill hamna ivägen...
Men varje dag blir stollholmare förvånade över saker som händer utanför akvariet (hjälmen)
blanda för faan inte in stockholmare i denna tråd!! Gör om och gör nu för faaan rätt.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|