Var är Kjelle the cop? Har han lagt ner att vara på SH? Saknar hans kommentarer.
+1Verkar finnas många på SH som har full koll på Polisens prioriteringar... Är det kanske ett sammanträffande att man tycker att just det brottet man själv bryter mot är det som polisen inte bör lägga ner så mycket tid/pengar på?
Kontokortsbedragarna på flashback tänker: Va fan lägger polisen ner så mycket pengar på att lösa kontokortsbedrägerier, det skulle vara bättre om de la ner lite mer energi på att ta fast motorcyklisterna som riskerar folks liv".
Jag tror knappast polisen är ett så stort problem för de som kör lagligt och spar stuntandet till lite bättre platser. Jag kör för fort i bland men jag skulle aldrig få för mig att gnälla på någon annan om jag blev tagen på bar gärning. Ska man vara "outlaw" så får man räkna med konsekvenserna vare sig det är böter eller skador.
Vad finns det att kommentera?
Folk åker helt frivilligt runt med olagliga hojar och blir sen förvånade och förbannade när de får böter?
Många av oss som aldrig varit där förstår nog inte...
Är det en bra stunt-raka där? Träffas man mest för att äta korv eller finns det dom som har testat att varva ut ordentligt där?
Vilken typ av "brott" är det dom vill stoppa?
polisen har även ett uppdrag att granska trafiken, är det så svårt att förstå? Eller tänker ni er att tills alla mord är uppklarade så ska alla poliser bara jobba med mord? När det sen är klart så ska alla poliser jobba med våldtäkter?
Sen tror jag att majoriteten på sh har noll koll på huruvida sthlmspolisen punktmarkerar grova brottslingar eller inte?
Back seat driving. Grymt vad alla på SH briljerar i vitt skilda ämnen som mode, rättsväsende, uppförande i trafik, politik osv. Imponerande!
Det jag reagera på var overkill med resurser. Men det är klart man får inte gnälla på stockholmare då är man ju flummare m.m
Det var inte mycket trafik där , alla hojar stod ju still. så vem jaga de?
Helikopter , atv allt som saknades var swat-team, fast de stod säkert bakom hörnet.
Om de gjorde punktmarkering på grova brottslingar skulle aftonhoran mfl
skräptidningar skriva om det.
Göteborgs polisen klarar upp flest mord ca 83%.
Som Life GW säger de är ganska duktiga i Göteborg.
Jag tror inte de skulle lägga ned så mycket resureser här i GBG , visst skicka 1-2 bilar + mc. Det skulle vara mer rimligt.
Har snutten i stockholm tittat för mycket på skräpTV cops??
Det finns en (om än ganska liten grupp i jämförelse med hela hojkollektivet) här i Sthlm som kör både utan körkort och med stulna hojar. Jag tror personligen att det framförallt är dessa personer de vill klämma åt och merparten av dessa är personer som för det första har ett stort behov av att synas och för det andra ändå har stulen hoj så det gör inte så mkt. att köra skiten ur den och klota för det är bara att sno en ny!
Man återfinner dessa personer oftast på dessa platser och då är det praktiskt med sådan här tillslag för då får man flera flugor i en smäll förhoppningsvis?
Jag hajar inte heller det.. så jäkla svårt är det ju inte att lista ut att det kan vara någon sorts kontroll där en Onsdagkväll.. likadant på Tyresörakan..
Kommer man blåsande i 200 eller på slangen när det t om är sannolikt att de står där så får man ju skylla sig själv..
Det är ju inte så att de är osynliga direkt.. När de står i Tyresö så ser jag det ända från vardagsrumsfönstret typ..
Det var inte mycket trafik där , alla hojar stod ju still. så vem jaga de?
Tycker personligen att det är ganska patetisk att hur många som gnäller på polisen hit o dit.. De gör sitt jobb som vilken annan människa, vare sig de jobbar på Mcdonalds eller som polis.
Har du rent mjöl i påsen behöver du inte oroa dig!!!!
Jag kör tummen upp för sånna här aktioner.. Finns säkert en o annan stulen hoj som dyker upp samt säkert en o annan utan körkort som åker fast... Vilket jag tycker bara är bra....
Du skulle bra gärna vilja att jag var med på den där insatsen så att du kan kalla mig personligen för patetisk också..? Ledsen att göra dig besviken men jag var ledig och hemma i lugnet.E det inte Kjecop som står i mitten av vägen i början??
Som sagts innan, patetiskt att dom ö.h lägger sådana resurser på sånt här.
Så man är saknad ibland... Jag är inte här inne särskilt ofta för jag är lite less att läsa om all skit som kastas på polisen och det jobb som vi gör. För de flesta vet bättre än polisen själva hur polisen ska jobba och hur jobben ska prioriteras.Var är Kjelle the cop? Har han lagt ner att vara på SH? Saknar hans kommentarer.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|