Film: Polisinsats, Skogis STHLM

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Verkar finnas många på SH som har full koll på Polisens prioriteringar... Är det kanske ett sammanträffande att man tycker att just det brottet man själv bryter mot är det som polisen inte bör lägga ner så mycket tid/pengar på?

Kontokortsbedragarna på flashback tänker: Va fan lägger polisen ner så mycket pengar på att lösa kontokortsbedrägerier, det skulle vara bättre om de la ner lite mer energi på att ta fast motorcyklisterna som riskerar folks liv".

Jag tror knappast polisen är ett så stort problem för de som kör lagligt och spar stuntandet till lite bättre platser. Jag kör för fort i bland men jag skulle aldrig få för mig att gnälla på någon annan om jag blev tagen på bar gärning. Ska man vara "outlaw" så får man räkna med konsekvenserna vare sig det är böter eller skador.
+1

Samma visa på många andra forum/communitys. Flummarna tycker att det är idiotiskt att polisen ska lägga ner resurser på narkotikatillslag, hembrännarna på hembränningsapparater, sexköparna på sexköpsbrott, crackers på datorbrott osv.

Sluta gnäll på snuten eller följ lagarna. Tycker man att lagarna är åt helvete är det politiker man ska gnälla på/försöka påverka.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Många av oss som aldrig varit där förstår nog inte...

Är det en bra stunt-raka där? Träffas man mest för att äta korv eller finns det dom som har testat att varva ut ordentligt där?

Vilken typ av "brott" är det dom vill stoppa?

Nej, det är ingen bra raka. Skogis är en olycka som bara väntar på att hända. En förvisso rak och hyffsat lång, men trång 50-sträcka med trottoar på ena sidan och med gles, men än dock, mötande trafik. I mitten på rakan finns en entre till den vackra Skogskyrkogården, en inbuktining på själva kyrkogårdsområdet som fungerar som parkeringsplats, samlingsplats och åskådarplats. Man startar hojen i ena ändan på rakan, drar upp den och slangar förbi åskådarläktarna till publikens stora beundran. Problemet är bara att det är en minoritet som gör det snyggt och säkert. Det vinglas, fullgasas och ibland dyker det upp en bil i mötande körfält. Jag bara väntar på att det ska hända en "Jordbo", d v s att en rookie som försöker rycka upp på fullgas lägger ner hojen som klipper en eller flera personer. Tyresörakan är ett under av säkerhet i jämförelse med Skogis.
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fan vad folk jämför hojåkande med.
Knark vs miniblinkers är inte jämförbart i min värld.
Hade man velat vara outlaw hade man ju kört utan blinkers helt.
:dummer


Länstrafikgruppen behöver, några gånger per år, få upp sin statistik för att kunna styrka sitt existensberättigande.
Då är en auktion likt denna bra för dem.
De gör XXX antal kontroller samt hittar XX anmärkningar på några få timmar. Inte svårare än så.

Skulle de försöka göra detta ute i vanliga trafiken så skulle det ta ännu större resurser samt säkert ta flera dagar.

Sen att de släpper ett pressmedelande att de stoppat ett streetrace är ju ett tecken på ganska dåligt omdömme. Ok, för att frisera statistiken genom enkel punktmarkering men man behöver ju inte ljuga till medierna efteråt.
 

Kneedrag

Guest
polisen har även ett uppdrag att granska trafiken, är det så svårt att förstå? Eller tänker ni er att tills alla mord är uppklarade så ska alla poliser bara jobba med mord? När det sen är klart så ska alla poliser jobba med våldtäkter? :va

Sen tror jag att majoriteten på sh har noll koll på huruvida sthlmspolisen punktmarkerar grova brottslingar eller inte?

Back seat driving. Grymt vad alla på SH briljerar i vitt skilda ämnen som mode, rättsväsende, uppförande i trafik, politik osv. Imponerande! :tummenupp

Det jag reagera på var overkill med resurser. Men det är klart man får inte gnälla på stockholmare då är man ju flummare m.m

Det var inte mycket trafik där , alla hojar stod ju still. så vem jaga de?
Helikopter , atv allt som saknades var swat-team, fast de stod säkert bakom hörnet.
Om de gjorde punktmarkering på grova brottslingar skulle aftonhoran mfl
skräptidningar skriva om det.

Göteborgs polisen klarar upp flest mord ca 83%.
Som Life GW säger de är ganska duktiga i Göteborg.
Jag tror inte de skulle lägga ned så mycket resureser här i GBG , visst skicka 1-2 bilar + mc. Det skulle vara mer rimligt.


Har snutten i stockholm tittat för mycket på skräpTV cops??
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Det jag reagera på var overkill med resurser. Men det är klart man får inte gnälla på stockholmare då är man ju flummare m.m

Det var inte mycket trafik där , alla hojar stod ju still. så vem jaga de?
Helikopter , atv allt som saknades var swat-team, fast de stod säkert bakom hörnet.
Om de gjorde punktmarkering på grova brottslingar skulle aftonhoran mfl
skräptidningar skriva om det.

Göteborgs polisen klarar upp flest mord ca 83%.
Som Life GW säger de är ganska duktiga i Göteborg.
Jag tror inte de skulle lägga ned så mycket resureser här i GBG , visst skicka 1-2 bilar + mc. Det skulle vara mer rimligt.


Har snutten i stockholm tittat för mycket på skräpTV cops??


Det finns en (om än ganska liten grupp i jämförelse med hela hojkollektivet) här i Sthlm som kör både utan körkort och med stulna hojar. Jag tror personligen att det framförallt är dessa personer de vill klämma åt och merparten av dessa är personer som för det första har ett stort behov av att synas och för det andra ändå har stulen hoj så det gör inte så mkt. att köra skiten ur den och klota för det är bara att sno en ny!
Man återfinner dessa personer oftast på dessa platser och då är det praktiskt med sådan här tillslag för då får man flera flugor i en smäll förhoppningsvis?
 

EvilBiker

Bla bla bla
Gick med
17 Apr 2010
Ort
På sofflocket
Hoj
2006 HayaBusa Turbo Street Fighter
Det finns en (om än ganska liten grupp i jämförelse med hela hojkollektivet) här i Sthlm som kör både utan körkort och med stulna hojar. Jag tror personligen att det framförallt är dessa personer de vill klämma åt och merparten av dessa är personer som för det första har ett stort behov av att synas och för det andra ändå har stulen hoj så det gör inte så mkt. att köra skiten ur den och klota för det är bara att sno en ny!
Man återfinner dessa personer oftast på dessa platser och då är det praktiskt med sådan här tillslag för då får man flera flugor i en smäll förhoppningsvis?

ja fast polisen lär ju inte komma åt dom i alla fall genom den här aktionen.
dom som snor en hoj för att köra skiten ur den på skogis/tyresö osv och fastnade på parkeringen lär ju inte stått kvar brevid sin snodda hoj och väntat på snuten.
dom drog säkerligen när polisen spärrade av,så polisen hittade en stulen hoj,tjuvpacket gick och knyckte en ny.
 

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Jag hajar inte heller det.. så jäkla svårt är det ju inte att lista ut att det kan vara någon sorts kontroll där en Onsdagkväll.. likadant på Tyresörakan..

Kommer man blåsande i 200 eller på slangen när det t om är sannolikt att de står där så får man ju skylla sig själv..

Det är ju inte så att de är osynliga direkt.. När de står i Tyresö så ser jag det ända från vardagsrumsfönstret typ..

Det var flera som skulle spela "balla" o gasa förbi i säkert 200 blås på nynan varpå polisen satte upp ytterligare vägspärrar, en vid länna och en strax innan globen. Jag såg att vid globen hade de plockat en som hade kört för fort förbi skogis på nynan... Kansde det de menar..

Kan annars bara hålla med som har sagt tidigare.

Poliserna var hur trevliga som helst. De mest "bot" jag hörde om var en ombesiktnng för 4st 2or... Killen bredbid mig fick nedslag på slipon (lät gött iof) men de sa: Mmm.. låter lite väl högt.... Åk hem o fixa till detta..

Sen var det inget mer...

Polisen påpekade även att det var order högre uppifrån som gjorde att de körde detta tillslag.

Tycker personligen att det är ganska patetisk att hur många som gnäller på polisen hit o dit.. De gör sitt jobb som vilken annan människa, vare sig de jobbar på Mcdonalds eller som polis.

Har du rent mjöl i påsen behöver du inte oroa dig!!!!

Jag kör tummen upp för sånna här aktioner.. Finns säkert en o annan stulen hoj som dyker upp samt säkert en o annan utan körkort som åker fast... Vilket jag tycker bara är bra....
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
ni skulle gasat på, megafett att komma med hela det där entouraget i släptåg ju :yoparty folk skulle antagligen trott det var tony montana själv som var ute och åkte..
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
1:05 - Pappan som kramar om pojken med blåljus och polis i bakgrunden, ger mig vibbar att något mycket allvarligt hänt.

Kan den här insatsen förhoppningsvis skänkt tillräckligt till kvoten "mängd kontrollerade sporthojar 2010" att vi i fortsättningen kan få åka ganska oberörda? Man kan iaf glädjas åt tanken...
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Tycker personligen att det är ganska patetisk att hur många som gnäller på polisen hit o dit.. De gör sitt jobb som vilken annan människa, vare sig de jobbar på Mcdonalds eller som polis.

Mm, och vem fan ansöker om att bli trafikpolis? Det måste ju vara nåt allvarligt fel i huvudet på en då. Typ som lapplisor eller ukrainska lägervakter. Sadister som är för fega och lata för att ta ett riktigt polisjobb eller ännu hellre - vilket annat riktigt jobb som helst där man faktiskt måste bidra med något för att företaget/ens jobb överhuvudtaget ska finnas kvar.

Har du rent mjöl i påsen behöver du inte oroa dig!!!!

Jag kör tummen upp för sånna här aktioner.. Finns säkert en o annan stulen hoj som dyker upp samt säkert en o annan utan körkort som åker fast... Vilket jag tycker bara är bra....

Om man har miniblinkers, har man smutsigt mjöl i påsen då? Och ser ni ofta stulna hojar med kriminella typer där ute? Med tanke på hur effektiva poliserna är(det finns ett antal historier om det här på SH) när de får stulna hojar med namn och adresser serverade framför sig så tror jag knappast att det är syftet med såna här aktioner. Det fattar vem som helst att det är för statistiken sånt här genomförs. Det och sadism.


Förövrigt tycker jag alla skadeglada Bror Duktig här kan ta och byta hobby.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
va fan, vi mc-ister är ju bara ett par laglydiga ultrasnälla risktänkande änglalika varelser varför skall polisen alltid jobba sig på oss??? vart är världen på väg:confused:


polisen, vem annars hjälper dig när du råkar ut för något tråkigt,
kan ni inte snacka skit om ha eller bandidos eller nåt som står nog för mer skit än polisen,, men det vågar ni nog inte pussys
 
Last edited:

KJECOP

Guest
E det inte Kjecop som står i mitten av vägen i början??

Som sagts innan, patetiskt att dom ö.h lägger sådana resurser på sånt här.
Du skulle bra gärna vilja att jag var med på den där insatsen så att du kan kalla mig personligen för patetisk också..? Ledsen att göra dig besviken men jag var ledig och hemma i lugnet.

Var är Kjelle the cop? Har han lagt ner att vara på SH? Saknar hans kommentarer. :confused:
Så man är saknad ibland... Jag är inte här inne särskilt ofta för jag är lite less att läsa om all skit som kastas på polisen och det jobb som vi gör. För de flesta vet bättre än polisen själva hur polisen ska jobba och hur jobben ska prioriteras.

Polisen har ett tryck på sig från politiker och allmänhet om vad vi ska göra. När någon skadas eller dödas i trafiken så kritiseras polisen för att man ägnar för lite tid åt trafikövervakning. Och när polisen gör något så kritiseras vi då också. I trafiken dödas i runda slängar runt 500 personer varje år så nog finns det mycket jobb för polisen att göra i trafiken. Många personer som skadas och dödas är helt oskyldiga som råkar befinna sig på en viss plats när någon kommer och buskör (eller kör rattfull eller av någon annan anledning) på mc eller i bil. Jag har uppe hos oss på utredningssidan hört och vet hur anhöriga till dessa trafikoffer ser på polisens trafikövervakning och att polisen inte gör tillräckligt. För att inte tala om alla klagomål som kommer in till oss angående buskörande på Sveavägen. Bli inte förvånade om det en dag blir förbud på att köra hoj på Sveavägen (antingen hela dygnet eller del av dygnet) eller att det blir större polisinsatser där också. Man kan inte alltid skylla på polisen utan det finns en anledning till att polisen har olika insatser (och det är inte bara i trafiken som det förekommer). Ni har säkert sett husbilarna som polisen har uppställda vid Stureplan och Medborgarplatsen. De finns också där av en anledning, och det är pga. mycket fylla, bråk, misshandel och personrån i de områdena under vissa dagar och tider.

Nu känner jag inte till anledningen till denna insats vid Skogis men i ärlighetens namn, hur brukar det köras där på platsen? Det stuntas och gasas långt över den tillåtna hastigheten, samma sak ute på Nynäsvägen. Är det någon som har trott att det är en fredad plats där man kan få köra hur som helst utan att någon ska reagera på det?

Varför ska det alltid skällas och gnällas på polisen och det polisen gör? Man försöker att lära barnen att stå för det som de gör och ta konsekvenserna av det, men kör man hoj så gäller visst inte detta längre. För kör man hoj då är det alltid polisens fel oavsett vad som händer och polisen är "snutar", "snuttar", "piggies", grisar och allt vad ni nu vill kalla oss för...

En sak som jag har reagerat på är att man i forumet kastar skit och spyr på polisen för värre svin i samhället finns inte. Men sedan kan man skicka PM till mig och be om ursäkt och vill förklara sig. Eller också har man olika frågor som man vill ha svar på. Man intar en viss attityd och hålling i forumet men sedan är det något annat när andra inte ser. Varför kan man inte vara så vuxen att man står för sina åsikter i forumet utan bara gör det i smyg...???
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top