Film: Polisinsats, Skogis STHLM

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Men just detta ramaskri varje gång som polisen faktiskt gör nåt... vad handlar det om?

Det handlar om att folk får böter för miniskyltar, helsystem och liknande dom själva monterat. Dessutom VET man att det kan bli böter av att ha de. Märkligt.

Det är ju som att man muckar med största killen på krogen och sen blir förvånad när man får en käftsmäll. :rolleyes:
 

AA-64

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
Gsxr-1000
Inget ont mot just dig, men det där argumentet är så genomfailat som det bara kan bli. För det första, det är knappast trafikpolisen som klarar upp mord, våldtäkter, bankrån samt pedofili.

Och om det nu är så att insatser som denna drar ekonomiska resurser från ovanstående polisiära verksamheter så är det ju knappast vare sig polisens fel eller vilja att stå där en hel kväll.

Ska man gå på det argumentet så vore det mer korrekt att skriva: "Gratulerar Svenska folket, vi har tyvärr inte råd att lösa mord osv osv.. pg a det behöver hållas koll på MC-förares lekstugor."

Sen kan jag passa på att nämna att även jag tycker att det är kul med de här "hojträffarna".. jag bor själv ett stenkast från Tyresörakan och brukar knata ner dit (eller köra ner) för att kolla när det körs.. Och det händer att man "busar" själv..

Men just detta ramaskri varje gång som polisen faktiskt gör nåt... vad handlar det om?

Fast det är ju upp till Polisen själv att fördela sina resurser. Och det är väl bra att några är trafikpoliser också, men detta var väl lite "overkill"...
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
:tummenupp

Några dylika punktmarkeringar mot streetracen* (??) och beslutsfattarna blir glada.
"Titta, nu har vi satt dit dem så hårt att de aldrig mera gör om det igen."

*=Blockets nyhetstjänst kallade det hela för streetrace.




Jag tycker vi kör igång en serie ordentliga träffar/race nu istället.
:banana
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Hade dom stoppat ett gäng Zatzy-muppar istället så hade hurraropen skallat här inne, det hade varit rätt åt dom å folk hade tyckt att det va tur att snuten gör nå vettigt för en gångs skull :rolleyes:

Visst, det kanske var en något överdriven insats, jag åkte förbi spektaklet i bil, men jag kan verkligen förstå att dom punktmarkerar "oss", eftersom "vi" beter oss som idioter i trafiken. Bra dessutom att dom kollar upp hojar utan regplåt, eller med "hemgjord", vem vet, några av dom är ju troligen stulna.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jaa något i stil med Sthlm open/ Birka cup kanske :D

Krävs lite för att genomföra en sån grej.

Grabbar med stake som står och verkligen blockerar snuten när dom försöker komma fram, att offra sig för killen som står med sin turbomatade Chevy Nova och fyller en 4-filig väg med tjock vit rök.. För att sedan mata i nästa växel och avsluta en asfet promod burnout!

Blir lite småfuktig bara av att tänka på det.
 

EvilBiker

Bla bla bla
Gick med
17 Apr 2010
Ort
På sofflocket
Hoj
2006 HayaBusa Turbo Street Fighter
idag njööt nog många i länstrafik gruppen sthlm...att få gå runt och plocka folk..skulle tro att hamrén satt hemma och njööt av detta också om han inte var där civilklädd och gav kollegorna order..
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag har bott i Sthlm i 6 år nu, hade ingen aning om att skogskyrkogården var ett ställe som folk träffades på... kanske tur det såhär i efterhand.. :brinnerup
 

BMWM3

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
sthlm
Hoj
Honda 900F2 1981 - Husaberg 450 2011 -KTM superduke 2007
Blir förbannad över att polisen lägger så stora resurser på sådant här!
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Shit! Vad gör ni där ute egentligen? Styckar hundvalpar? Bedriver otukt med småbarn som kidnappats från närliggande dagis? Måste vara något i hästväg med tanke på den insatsen! :näsblod
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kollade polisen viktiga saker som att inga hojar var anmälda stulna (via RAMNR, inte via regplåten) också, eller var dom bara ute efter att samla statistik på hur illa det är ställt med laglydigheten hos hojåkare generellt, (miniblinkersar och skit)?
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Kollade polisen viktiga saker som att inga hojar var anmälda stulna (via RAMNR, inte via regplåten) också, eller var dom bara ute efter att samla statistik på hur illa det är ställt med laglydigheten hos hojåkare generellt, (miniblinkersar och skit)?

Det var ju helt lugnt, polisen var trevliga kolla bara snabbt igen hojarna. Min kollade dom ramnummer på, inget mer. Jag såg flera med miniblinkers som dom inte brydde sig om,. Av ca. 20-30 hojar var det väl bara ca. 6-7 hojar som dom rullade iväg och gjorde en större undersökning av. så vad jag såg så la dom ingen större möda på småsaker
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det var ju helt lugnt, polisen var trevliga kolla bara snabbt igen hojarna. Min kollade dom ramnummer på, inget mer. Jag såg flera med miniblinkers som dom inte brydde sig om,. Av ca. 20-30 hojar var det väl bara ca. 6-7 hojar som dom rullade iväg och gjorde en större undersökning av. så vad jag såg så la dom ingen större möda på småsaker

Då kan jag faktiskt stötta deras aktion, även om det innebar att den planerade buskörningen för några personer uteblev just den kvällen på just den platsen.

Att hojar med miniskylt (eller som polisen ser det, falsk regskylt) kollas extra noga är man ju medveten om när man väljer att skruva på en sån.

Miniblinkers finns ju i lagliga varianter, så varför folk åker omkring med olagliga sådana är obegripligt, det måste vara lathet att dom inte är utbytta till lagliga diton.

Hade dom däremot varit där för att rapportera allt för att på så sätt visa hur illa det är ställt, skulle foliehatten i mig tänka att det hängde ihop med artiklarna som ropade på förbud för vissa hojtyper.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Trafikpoliser. Så går de överviktiga, självgoda asen hem efter denna hektiska arbetsdag och tycker att de har gjort något gott för mänskligheten. :huvet
 
Last edited:

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Herre jävlar vilket pådrag!:näsblod
Skall dom inte kalla in insatsstyrkan eller varför inte försvaret nästa gång också :rolleyes:
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top