Finanstjafset

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Börsen är som :D en jojo

Euron är upp i nästan 10 kr :skrämd

verkar vara tävling om pengarna nu

Osäkert om Borg höjer insättningsgarantin

Finansminister Anders Borg ville på onsdagen inte ta ställning till om Sverige kommer att gå med på att höja insättningsgarantin till 100.000 euro.Han och finansmarknadsminister Mats Odell kommer att ta ställning i frågan de närmaste dagarna.

"Vi får bereda frågan och ta kontakter med våra finska vänner. Vi får ta med i beräkningen att ett stort antal länder redan har beslutat höja till 100.000 euro", sade han.

Last edited:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Börsen är som :D en jojo

Euron är upp i nästan 10 kr :skrämd

verkar vara tävling om pengarna nu

Osäkert om Borg höjer insättningsgarantin

Finansminister Anders Borg ville på onsdagen inte ta ställning till om Sverige kommer att gå med på att höja insättningsgarantin till 100.000 euro.Han och finansmarknadsminister Mats Odell kommer att ta ställning i frågan de närmaste dagarna.

"Vi får bereda frågan och ta kontakter med våra finska vänner. Vi får ta med i beräkningen att ett stort antal länder redan har beslutat höja till 100.000 euro", sade han.

Ja, äntligen skönt med lite tokras igen. Mina sälj-warrants gick finfint. :tummenupp

Hoppas Borg, Bush och EU-politikerna kommer med fler brutala åtgärder som kan pumpa ned kurserna ytterligare.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Vad skönt det är med politiker som vet vad de sysslar med. :D

Precis. Kursen på Gordon Brown är enormt hög nu men även svenskarna faktiskt, i alla fall i Sverige. Fredrik förklarade att "vi" till stor del bidragit till Browns framgångar som nu alla tar efter.

Till och med Mona berömmer alliansen i tv för de mycket goda insatserna. Man kan bara säga grattis. Samtidigt är det ju lite synd om Mona att hon inte fick chansen att rodda. :hihi

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Ännu en mörk börsdag kommer att inträffa imorgon i Sverige.

DJ ned 8% idag, många % kommer det bli även i Sverige.

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Jag tror vi kan utnämna dig till sporthojs bästa backtrader.

Njaaa, att det blir mörkt imorgon kan alla gissa sig till förstås.

Det svåra är att sätta fingret just på den dag som oron vänder och att vi har en lång högkonjuktur framför oss.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Njaaa, att det blir mörkt imorgon kan alla gissa sig till förstås.

Exakt vad jag menade!

Kan du inte istället berätta direkt du gör din inköp av bear eller vilka korta positioner du nu tar... Då kanske man kan bli inponerad av din tajming. Just nu låter du ungefär som: Man skulle ha köpt SEB 1992...

Tidigare sa du ju att du skulle köpa när börsen var nere på minus 40 sedan årskiftet! Där var vi i fredags! Var du för feg att handla då? Eller gick du all in?

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Exakt vad jag menade!

Kan du inte istället berätta direkt du gör din inköp av bear eller vilka korta positioner du nu tar... Då kanske man kan bli inponerad av din tajming. Just nu låter du ungefär som: Man skulle ha köpt SEB 1992...

Jag är i alla fall realistisk i mina tankar, i jämförelse med en handelsman som skrev i DN för några dagar sedan.
Han var tvärsäker på att efter endast en dag med uppgång på börsen så hade det nu vänt upp över en lång framtid.
30% upp på 3 veckor var han säker på.

Hehehe, jag hoppas att ingen lyssnar på dessa så kallade proffs.

Jag handlar inte alls med bear, för lite is i magen för det.
Jag är bara inte ute efter snabba vinster utan placerar på lång sikt.

Tidigare sa du ju att du skulle köpa när börsen var nere på minus 40 sedan årskiftet! Där var vi i fredags! Var du för feg att handla då? Eller gick du all in?

Nej jag köpte inget vid -40% på grund av anledningen av att det inte fanns några ljus alls i sikte i vår ekonomi, lågkonjukturen har ju precis börjat. Alltså tvärtom mot feghet.

Jag har nu den strategin att gå in i omgångar när det första tecken på att oron är över visar sig, och det kommer troligen inte inträffa än på länge.

Last edited:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Fördubbling av antalet beslagtagna bostäder.

http://di.se/

Kronofogden tvingas mäta ut allt fler bostäder och varnar för att svenskarna har alldeles för små marginaler. "Kan man inte betala sin räkning i slutet av månaden så kan det snabbt gå över styr", säger Åke Lundholm på myndigheten.

(Själv tillhör jag socialgrupp white trash™ och har således investerat i en hyresrätt. Men det blir väl köpläge snart. :)

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
http://di.se/

Kronofogden tvingas mäta ut allt fler bostäder och varnar för att svenskarna har alldeles för små marginaler. "Kan man inte betala sin räkning i slutet av månaden så kan det snabbt gå över styr", säger Åke Lundholm på myndigheten.

(Själv tillhör jag socialgrupp white trash™ och har således investerat i en hyresrätt. Men det blir väl köpläge snart. :)

Nja, överdrivet och starkt vinklat. Aftonbladsjournalistik är vanlig även i DI.

Det som har gjort att kronofogdemyndigheten har ökat beslagen är att lagen har ändrats, ej betalningsviljan har försämrats.:fakta

Men, men sämre tider är på gång,...

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Nja, överdrivet och starkt vinklat. Aftonbladsjournalistik är vanlig även i DI.

Det som har gjort att kronofogdemyndigheten har ökat beslagen är att lagen har ändrats, ej betalningsviljan har försämrats.:fakta

Men, men sämre tider är på gång,...

Ok. Jag var visst, helt oventande, på väg in i den enorma mediahysterin. Jag måste skärpa mig. Tack för påpekandet.

Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Ok. Jag var visst, helt oventande, på väg in i den enorma mediahysterin. Jag måste skärpa mig. Tack för påpekandet.

:D
Journalister är ett konstigt släckte. För en bra story skall man aldrig källkontrollera. Just detta med ökade beslag för att visa tecken på sämre tider är ett klassiskt exempel på detta.

Hade vi varit i värsta högkonjukturen nu, hade det ens inte blivit en notis.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Gambling

(Riksbankens faq)

Är mina sparpengar säkra i Kaupthing?

"Insättningar i den svenska banken Kaupthing Bank Sverige AB omfattas av den svenska statliga insättningsgarantin med 500 000 kronor. "

Det är bara det att det finns ingen insättningsgaranti på 500 000 kronor. En garanti är ingen garanti – det är en spekulation. Om pengarna tar slut så blir det tomt på pengar. Dessutom är "insättningsgarantin" möjligen på 250 000 kr – inte 500 000. Det finns en proposition från regeringen om att höja. För att det ska bli så, måste dock en riksdag rösta igenom förslaget med majoritet. Det är en händelse som inte inträffat.

Riksbanken spekulerar alltså. De skriver att Kaupthing omfattas av en garanti, men säger inget om att den ännu inte finns. Om den kommer att finnas – får vi veta i framtiden. :tungan

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Jag tror vi kan utnämna dig till sporthojs bästa backtrader.
Fast nu är vi upp +1,9% efter att ha varit ner med knappt -5% i morse. Grymma tradinglägen om man gillar volatila börser.

Har själv hittat +10% plusset i år och är toknöjd. Tror dock att vi kommer se djupare bottnar så kommer inte att gå lång innan vollan sjunker på marknaden och vi får ett par högre bottnar.

Cash is king :)

Dark_Messenger

Guest
Fick denna på mailen nyss.

Reflektioner om finanskrisen:
Om man köpte Ericsson aktier för 100 000 Kronor för cirka 3 år sedan så är de värda kring 4 600 Kronor idag.
Om man istället köpte Telecom, till exempel Song Networks, för 100 000 kronor så har man idag kvar 791 Kronor.

Om man var klok och för 3 år sedan gick på bolaget och köpte starköl för 100 000 Kronor, drack ur dem, hade trevligt och idag går och pantar tomflaskorna så får man 6 741 Kronor.

Det är därför grabbarna på torget i centrum kallas för A-laget.......

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Fick denna på mailen nyss.

Reflektioner om finanskrisen:
Om man köpte Ericsson aktier för 100 000 Kronor för cirka 3 år sedan så är de värda kring 4 600 Kronor idag.
Om man istället köpte Telecom, till exempel Song Networks, för 100 000 kronor så har man idag kvar 791 Kronor.

Om man var klok och för 3 år sedan gick på bolaget och köpte starköl för 100 000 Kronor, drack ur dem, hade trevligt och idag går och pantar tomflaskorna så får man 6 741 Kronor.

Det är därför grabbarna på torget i centrum kallas för A-laget.......

Det där exemplet härstammar från förra bubblan efter IT-kraschen...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning