#Olsson#
Ny medlem
Underbart. Har inget ljud i datoriet men det är skitkul endå. Kanske extra kul om man som jag hatar slipsnissar.
Börsen är som en jojo
Euron är upp i nästan 10 kr
verkar vara tävling om pengarna nu
Osäkert om Borg höjer insättningsgarantin
Finansminister Anders Borg ville på onsdagen inte ta ställning till om Sverige kommer att gå med på att höja insättningsgarantin till 100.000 euro.Han och finansmarknadsminister Mats Odell kommer att ta ställning i frågan de närmaste dagarna.
"Vi får bereda frågan och ta kontakter med våra finska vänner. Vi får ta med i beräkningen att ett stort antal länder redan har beslutat höja till 100.000 euro", sade han.
Hoppas Borg, Bush och EU-politikerna kommer med fler brutala åtgärder som kan pumpa ned kurserna ytterligare.
Vad skönt det är med politiker som vet vad de sysslar med.
Ännu en mörk börsdag kommer att inträffa imorgon i Sverige.
DJ ned 8% idag, många % kommer det bli även i Sverige.
Jag tror vi kan utnämna dig till sporthojs bästa backtrader.
Njaaa, att det blir mörkt imorgon kan alla gissa sig till förstås.
Exakt vad jag menade!
Kan du inte istället berätta direkt du gör din inköp av bear eller vilka korta positioner du nu tar... Då kanske man kan bli inponerad av din tajming. Just nu låter du ungefär som: Man skulle ha köpt SEB 1992...
Tidigare sa du ju att du skulle köpa när börsen var nere på minus 40 sedan årskiftet! Där var vi i fredags! Var du för feg att handla då? Eller gick du all in?
http://di.se/
Kronofogden tvingas mäta ut allt fler bostäder och varnar för att svenskarna har alldeles för små marginaler. "Kan man inte betala sin räkning i slutet av månaden så kan det snabbt gå över styr", säger Åke Lundholm på myndigheten.
(Själv tillhör jag socialgrupp white trash™ och har således investerat i en hyresrätt. Men det blir väl köpläge snart.
Nja, överdrivet och starkt vinklat. Aftonbladsjournalistik är vanlig även i DI.
Det som har gjort att kronofogdemyndigheten har ökat beslagen är att lagen har ändrats, ej betalningsviljan har försämrats.
Men, men sämre tider är på gång,...
Ok. Jag var visst, helt oventande, på väg in i den enorma mediahysterin. Jag måste skärpa mig. Tack för påpekandet.
Hade vi varit i värsta högkonjukturen nu, hade det ens inte blivit en notis.
Fast nu är vi upp +1,9% efter att ha varit ner med knappt -5% i morse. Grymma tradinglägen om man gillar volatila börser.Jag tror vi kan utnämna dig till sporthojs bästa backtrader.
Fick denna på mailen nyss.
Reflektioner om finanskrisen:
Om man köpte Ericsson aktier för 100 000 Kronor för cirka 3 år sedan så är de värda kring 4 600 Kronor idag.
Om man istället köpte Telecom, till exempel Song Networks, för 100 000 kronor så har man idag kvar 791 Kronor.
Om man var klok och för 3 år sedan gick på bolaget och köpte starköl för 100 000 Kronor, drack ur dem, hade trevligt och idag går och pantar tomflaskorna så får man 6 741 Kronor.
Det är därför grabbarna på torget i centrum kallas för A-laget.......
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|