Finn fem fel eller en lite för billig 999R

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
165 lax för två cylindrar, ett oljeläckage o kåpor som lossnar på motorvägen tycker jag låter dyrt? kompisen fick gå ner till 85 för att bli av med sin 999R
03:a, nypris 215k bra investering o köpa ducce...

peace :)

Yeah right:rolleyes:

Var annonserade han? Anslagstavlan på Ica i Mörrum:gnissla

Förövrigt behöver man mer än 200"-300" för att göra en bra affär på att köpa något NYTT. Vad det än är.

Solid snake

Guest
Italian trash?
Samma som Ferrari, finns inget bilmärke som gör så lite för så mkt pengar.
Kör smart, kör japansk bättre grejer för bråkdel av pengarna :D
Verkligen, japanska hojar är det sämsta skitet jag någonsin har ägt och kört.

Min ducce är den hojen som har hållt bäst av alla hojar jag har haft, hade en 900 ss i 1200 mil, tanka, tuta och köra.

Inte ett enda problem med den hojen, bytte bara olja i den och kamremmarna och hade koll på ventilerna.

Sen har jag haft en cbr 900 och den kom jag 90 mil på innan en ventil hälsade på kolven...

Innan dess så hade jag renoverat den för att veven hade skurit.

Japansk kvalité, my ass.... :rolleyes:

Last edited:

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
WOW 1200 mil (1 säsong) det måste ju va rekord för en italienare...
Läste nyss motorrads test av gsxr 1000, efter 5000 mil var motorn i nyskick :tummenupp

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Vilket märke är det på hojjen som vart utsedd till Årets motorcykel 2007?
Vilket märke vann Casey Stoner Moto GP 2007 med?
Vilket märke hade med mest hojjar på toplistan i omröstningen av Årets motorcykel?

:va :va :va :va :va :va :va :va :va :va :va

Vill inte vara oförskämd mot diverse sushiätare, men kamma till er och kom in i matchen...:pannkyss

... och vilket märke vann Superstock 1000 2007. (Ducati 1098S, Canepa)

Liten luring, det är nog en -04 registrerad -05, finns några såna. Toppkåpan är en -04 med öppna ventilationshål, dock är det nya alusvingen (05-06), men det satt det på R modellerna redan 04. Kan ju vara därför han har satt lågt pris också.

Last edited:

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Andrahansvärdet på en 999 är inte riktigt samma sak som med andra Duccar. Ducatister i allmänhet gillar inte 999. Speciellt sen 1098an kom!
Svor jag i kyrkan nu? :D :gnissla

Inte bara svor i kyrkan, du har fel också, eller har du statistik på att Ducatister i allmänhet inte gillar 999. Andrahandsvärdet går alltid nedåt då det kommer en ny modell, det gäller inte bara 999. Själv tycker jag Monster är en överskattad hoj och du får ju tycka vad du vill om 999 :pannkyss

/Mackan

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
999:ns design är mycket underskattad. Det är en blivande klassiker :fakta

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Nu tycker ju jag att ni är otroligt märkesfixerade.
(Nästan) Alla märken har någon bra/snygg modell.
Så lägg ner er töntiga stridsyxa!
Alla tycker inte likadant, så är det bara! :pannkyss

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
...de som tycker att den är ful nu kommer antagligen tycka att den är snygg om 10-15 år.
Det är inte helt säkert. Många behåller sin dåliga smak hela livet :D

Om 10-15 år kommer de att kosta tre gånger så mycket som en R1 08.

Solid snake

Guest
Det är inte helt säkert. Många behåller sin dåliga smak hela livet :D

Om 10-15 år kommer de att kosta tre gånger så mycket som en R1 08.
Japp det kommer de säkerligen göra, men då är R1an slutkörd också. :D

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Hoj
F4 Izzle
Tycker nästan att din kompis var lite dum som sålde den för dom pengarna, om han nu inte var i stort behov av snabba pengar förstås. Låter konstigt iaf.
Så jäkla svårsålda är ju inte 999. Speciellt inte en R.

Synd att jag inte såg din kompis annons :mad:

sorry, det va en S inte R, men det blev en brakförlust ändå, 80 lax på en säsong... den låg ute på annons i SJU månader innan nån ville adoptera aset!

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
sorry, det va en S inte R, men det blev en brakförlust ändå, 80 lax på en säsong... den låg ute på annons i SJU månader innan nån ville adoptera aset!

S är ju i och för sig en snik-modell, men det är ju riktigt billigt ändå. Kan det varit så att något inte var riktigt helt på hojen?

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Inte bara svor i kyrkan, du har fel också, eller har du statistik på att Ducatister i allmänhet inte gillar 999. Andrahandsvärdet går alltid nedåt då det kommer en ny modell, det gäller inte bara 999. Själv tycker jag Monster är en överskattad hoj och du får ju tycka vad du vill om 999 :pannkyss

/Mackan

Att jag får tycka vad jag vill har jag lärt mig sen barnsben. :tungan
Någon officiell statistik har jag inte, kan endast gå på vad jag hört från andra Ducatiägare. Sedan Ni gick med i SDK hann det komma in 2000 medlemmar till innan jag själv gick med, så jag får lita på att Ni har mer korrekt information. :D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S är ju i och för sig en snik-modell, men det är ju riktigt billigt ändå. Kan det varit så att något inte var riktigt helt på hojen?
Snikmodell, sitter det inte Öhlins bak, bättre grejer i framgaffeln och lite mer pulver i motorn bl a på S:en :confused:

165 lax för två cylindrar, ett oljeläckage o kåpor som lossnar på motorvägen tycker jag låter dyrt? kompisen fick gå ner till 85 för att bli av med sin 999R
03:a, nypris 215k bra investering o köpa ducce...

peace :)
215 i nypris, såld för 85 och det blir 80 i värdeminskning. Hur går nu detta ihop?

Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Kolla prisbilden på 996-998, köpte min 00'a för 86000:- 2005. Prisbilden för dessa är fortfarande den samma 2008.

Det är vanligtvis väldigt billigt att köra ducce :fakta
749, 999 har större prisras som nyköpta. Tror dock inte den någonsin kommer att hamna på 30-40k som r1'or mfl utan raset stagnerar nog även på denna modell. Tror även att marknaden för exlusiva motorcyklar i utgången modell under Januari med vår kraftiga försäkring och som fortfarande kostar över nypris för vissa motorcyklar är lite liten, har nog inget större med Ducati att göra.

Last edited:

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Lustigt det här resonemaget- "snikmodell". Det hör man aldrig om japanska cyklar. De är ju verkligen snikutrustade.

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Verkligen, japanska hojar är det sämsta skitet jag någonsin har ägt och kört.

Min ducce är den hojen som har hållt bäst av alla hojar jag har haft, hade en 900 ss i 1200 mil, tanka, tuta och köra.

Inte ett enda problem med den hojen, bytte bara olja i den och kamremmarna och hade koll på ventilerna.

Sen har jag haft en cbr 900 och den kom jag 90 mil på innan en ventil hälsade på kolven...

Innan dess så hade jag renoverat den för att veven hade skurit.

Japansk kvalité, my ass.... :rolleyes:

Kan det vara svar på varför? :D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj