Faktum är att jag sneglat på hojar ni nämner.
Jag är väldigt mycket mer inställd på helt ny hoj, vilket öppnat för alla möjliga alternativ att ta hänsyn till.
Kul är ordet ?
Jag vill inte ha renodlad sporthoj alls, men gärna åt det sportiga hållet.
Och inte heller klassisk touring.
Men det där med ”sportig” är med den sista generationens hojar väldigt svårdefinerat.
Skit samma egentligen, det skall var tillräcklig sport, spänstighet, och körglädje.
Både i motorn och chassit.
Och en viss del kåpa, och resekomfort (inte Guldvinge eller Pan European, jag står ut på beskedligare komfort än så…).
Moderna äventyrshojar kan vara lite sportigt inriktade även om de har touringkapacitet (Tracer t.ex).
Men nakenhojar med extra generös eftermonterad toppkåpa kan också vara okej.
Priset på försäkring dock en faktor, så allt för mycket effekt eller erkänd ”bushoj” kan diskvalificera sig.
Komforten är också en faktor, samt kapacitet till packning.
Ducati SS950 är jättesnygg, men jag bävar för att besudla kåporna och lacken ?
Kawa Ninja 1000SX, passar den mig med komforten? Tyvärr ingen Apple Carplay…bara Kawas egen app.
Tracer och liknande? Nja, jag har aldrig varit lockad av den designen med en massa exponerade vinklar och detaljer, beror lite på färgsättning också.
BMW F900XR kanske? Recensionerna gör mig kluven, inte sportig, egentligen?
V100 Mandello är ett stort frågetecken, häftigt men fyller den alla boxarna?
Är den värd priset, eller blir till slut någon annan ny ett bättre val?
Kan vara en ”keaper” om den håller vad den lovar.
Yes, begagnade hojar finns ytterligare att välja bland, men jag skulle tycka det var trevligt med den moderna ”connectiviteten” som det heter.
Telefonuppkoppling med BT, samt navigering på skärm och hörsnäckor lockar mycket, så begagnat beror kanske på priset för ny och om jag tycker det är övertygande med senaste teknik.
Annars kan jag testa ”ganska” nytt, BMW K1300R/S t.ex.
Ah, trevliga tider, så mycket att välja bland och att potentiellt att provköra ?