Finns det inte en ”lagom” sporttouring som ny modell längre?

Ja visst lockar det med S-modellen.
Köper ert resonemang, fast hur mycket det skiljer på begagnade versionerna i framtiden återstår att se.
Och i den prisklassen så är inte totalsumman helt avgörande heller, utan mer vad man exakt önskar ha.
Men färgen kan ha en betydelse med.
Skall snart se S-modellen live hoppas jag ?

Grattis! Ingen könlös dussinhoj! :tummenupp

1671644283510.png

Det italienska språket är underbart att lyssna på men det finns även lite intressant innehåll om du ska köra lite på bana och inte bara åka...


Jag var intresserad av en Daytona efter att ha sett den på Ally Pally men det blev inget. Annars hade jag kunnat italienska nu... :tungan

1671644426318.png
 
Grattis! Ingen könlös dussinhoj! :tummenupp

View attachment 479440

Det italienska språket är underbart att lyssna på men det finns även lite intressant innehåll om du ska köra lite på bana och inte bara åka...


Jag var intresserad av en Daytona efter att ha sett den på Ally Pally men det blev inget. Annars hade jag kunnat italienska nu... :tungan

View attachment 479441
?
Ja jag har sett dessa videos, MG Daytona är en gammelhoj jag kunnat köpa om jag haft utrymme för diverse samlarhojar.
Den skall dock ha en svart sadel i mitt tycke ?
GCorsan är givetvis störtskön, men MGS-01 med rätt ljuddämpare är nog det råaste och samtidigt skönaste ljud jag hört på hoj.
Ståpäls för mindre liksom…!
Nu kommer mitt dilemma, har egentligen dåligt med plats till tre hojar.
Gamla GPZ500 får man i bästa fall 7-9tkr - om man ens hittar någon som är intresserad.
Sprint RS är ju dock modernare och fullt mogen hoj, med bra chassie och motor, och går lättare att få en slant för.
Men jag har mer glädje av Trajan än Kawan om jag måste välja…
Och deras värde hjälper inte till mycket vid köp av en MG V100.
Bättre att hålla på hojarna så får jag se nästa år om det är bättre att göra si eller så.
 
Ja, säljaren som själv var och provkörde S-modellen för en månad sedan nere vid fabriken i Mandello sa samma sak själv.
Han har en Touno sport redan och sa att det var svårt att välja något enklare igen när man skämts bort med adaptiv Öhlin fjädring.
Han var förresten själv så impad av V100 att han skulle beställa en S-modell till sig själv omgående.
Han hade en V4 Touno och impades av Gussin wow!
Beskrev han vad som var bättre o sämre?
Touno är drömmen för mig nämligen…

Säkert det inte var nyhetens behag och en kille som byter hoj hela tiden?
 
Han hade en V4 Touno och impades av Gussin wow!
Beskrev han vad som var bättre o sämre?
Touno är drömmen för mig nämligen…

Säkert det inte var nyhetens behag och en kille som byter hoj hela tiden?
Han sa faktiskt inte riktigt varför han vill beställa Guzzin direkt.
Men han provkörde den på pressträffen i Italien för en månad sedan.
Det verkade vara hela paketet som imponerade som helhet.
Positivt nämt var bromsarna som var ett stort wow.
Han var nästan övertygad om att det var likadana bromsar som på Tounon. Chassiet i sig övertygade, vingarna ansåg han faktiskt ge lite hjälp som regn och vindskydd.
Och så motorn…ja den motorn imponerande.
Kändes som 150hk hoj enligt honom (på gata så att säga, utan att testa toppfartsområdet).
Och med ovanligt generös ljudkuliss, och definitiv karaktär/själ (Guzzi…) , så är det lätt att få ha-begär.
Han hade redan planerat att lacka om de svarta fälgarna i den exklusivare guldnyansen som grundmodellen har.
Visst, säljare i all ära. Men han visade lite för stor entusiasm för att bara sälja in den till mig.
Det var förresten inte mycket säljsnack överhuvudtaget med mig, bara visa några finesser, provsittning, och starta upp motorn.
Jag var väl påläst på förhand.

Personligen tycker jag de lyckats bygga hojen riktigt ”clean”, knappt några synliga slangar, kablar, eller annat, trots roadster designen.
 
Hmmm, mycket intressant hoj detta. Är förstås ända sedan barnsben svag för Moto Guzzi men de har inte haft någon riktigt attraktiv/konkurrenskraftig hoj de sista 30 åren eller så. Förrän nu.
 
Har du beställt ännu?
I så fall, vilken version blev det och finns det någon tillbehörslista ännu?
Jag har sett tillbehör på utländska sidor men ingen i Sverige. Eller så har jag missat de. Packväskorna vill man ju ha, och kanske något annat godis som man inte visste att man inte kunde vara utan.
 
Har du beställt ännu?
I så fall, vilken version blev det och finns det någon tillbehörslista ännu?
Jag har sett tillbehör på utländska sidor men ingen i Sverige. Eller så har jag missat de. Packväskorna vill man ju ha, och kanske något annat godis som man inte visste att man inte kunde vara utan.
Nej det är ju ett problem för mig med.
Inga tillbehör alls att redovisa i Sverige än…
S-modellen skulle eventuellt ha hunnit anlända till butik nu, vilket vore i alla fall liiite trevligt.
Men jag misstänker att det dröjer en till två veckor in i januari, om inte längre.
Har dock kommit överens med mig själv om det skall bli S-modellen.
Men inget pris på packväskor än.
Men tar de oskäligt betalt för dem så kan jag nöja mig med standard modellen.
Har även sett olika versioner på skydd för ventilkåporna.
Dels svarta rör, men blir en aning åt BMW GS hållet till om ni förstår vad jag menar, i alla fall på bild.
Dels en liten smäcker båge av aluminium.
Sitter med en flunsa över jul (jippi…?) och dels en massa att avsluta och redovisa på jobb till nyår, så med avvaktan på tillbehör och andra detaljer så blir förmodligen ingen faktisk beställning gjord förrän början av januari.
Men jag sitter inte i sjön med hoj för säsongen, har ju andra hojar redan ?
 
Nej det är ju ett problem för mig med.
Inga tillbehör alls att redovisa i Sverige än…
S-modellen skulle eventuellt ha hunnit anlända till butik nu, vilket vore i alla fall liiite trevligt.
Men jag misstänker att det dröjer en till två veckor in i januari, om inte längre.
Har dock kommit överens med mig själv om det skall bli S-modellen.
Men inget pris på packväskor än.
Men tar de oskäligt betalt för dem så kan jag nöja mig med standard modellen.
Har även sett olika versioner på skydd för ventilkåporna.
Dels svarta rör, men blir en aning åt BMW GS hållet till om ni förstår vad jag menar, i alla fall på bild.
Dels en liten smäcker båge av aluminium.
Sitter med en flunsa över jul (jippi…?) och dels en massa att avsluta och redovisa på jobb till nyår, så med avvaktan på tillbehör och andra detaljer så blir förmodligen ingen faktisk beställning gjord förrän början av januari.
Men jag sitter inte i sjön med hoj för säsongen, har ju andra hojar redan ?
Jag var till Milano i november och tittade på den. De små skydden för avgasröret var riktigt fina, de hade både de och de lite kraftigare som man kan sätta extraljus på monterade på ett par hoar. De kraftigare passar bättre på en V85TT eller liknande. Tycker jag....
Och de hade färgmatchade kläder och hjälmar också. Snyggt men onödigt. Men onödigt är inte fel heller.

Jag har sett priser på utländska sidor för packväskorna, direkt översatt hamnar de runt 10 000:-, det är ungefär samma som många andra tar betalt för sina väskor.

Jag hoppas vi får se ett inlägg från dig i "jag har köpt en ny hoj" snart!
 
Jag var till Milano i november och tittade på den. De små skydden för avgasröret var riktigt fina, de hade både de och de lite kraftigare som man kan sätta extraljus på monterade på ett par hoar. De kraftigare passar bättre på en V85TT eller liknande. Tycker jag....
Och de hade färgmatchade kläder och hjälmar också. Snyggt men onödigt. Men onödigt är inte fel heller.

Jag har sett priser på utländska sidor för packväskorna, direkt översatt hamnar de runt 10 000:-, det är ungefär samma som många andra tar betalt för sina väskor.

Jag hoppas vi får se ett inlägg från dig i "jag har köpt en ny hoj" snart!
Kul att du beskriver de små skydden för avgasröret som snygga IRL.
Jag har bara sett videos med de svarta rören hittills.
Skämmer inte på den vite standard modellen, men ser en aning malplacerade ut på en gathoj.
Ja jag hoppas det inte dröjer allt för länge nu, och att leveransen sedan blir i alla fall innan sommaren.
Intressant med prisindikering från andra länder, har inte funnit det själv än. Vilket land, Italien?
10k är OK, men jag har funnit exempel på väskor andra ställen (andra div hojar) där pris börjat gå upp betydligt mer, så MG kan ju likväl överträffa andra här i boosten de upplever från marknaden nu för V100.

Uppdateringar kommer självklart.
Det här är ett kul ”projekt” ?
 
Last edited:
Intressant med prisindikering från andra länder, har inte funnit det själv än. Vilket land, Italien?
10k är OK, men jag har funnit exempel på väskor andra ställen (andra div hojar) där pris börjat gå upp betydligt mer, så MG kan ju likväl överträffa andra här i boosten de upplever från marknaden nu för V100.

Uppdateringar kommer självklart.
Det här är ett kul ”projekt” ?
Här hittade jag priser:

Länk till väskor.
 
Super, tack för det!
De små skydden i aluminium ser schyssta ut.
En sak som slog mig nu är att värmeskölden tar stryk i första hand, så om grenröret inte får så mycket stryk så är det bara blessyrer på skölden vid lätta incidenter.
Men de små skydden är dock diskreta!

Touring kåpglaset lockar mig inte, och original anses ge förvånansvärt bra skydd. Jag söker ändå inte en touringhoj, men det går att köpa touring kåpa i framtiden (om man vill ha det vid ev resa).
Samma med centralstödet, behövs inte med kardanen samt väger några kilo och samlar smuts. Blir mer cleant utseende utan.
Komfortsadel kan man köpa senare om man inte trivs med originalet.
Men om det bara är eluppvärmningen som är ”komfort” så klarar jag mig väl utan det.
Eluppvärmda handtag är dock bättre att ha, vilka är std på S-modellen.
 
Hmmm, mycket intressant hoj detta. Är förstås ända sedan barnsben svag för Moto Guzzi men de har inte haft någon riktigt attraktiv/konkurrenskraftig hoj de sista 30 åren eller så. Förrän nu.
Det är ju trevligt med kardan och ett ställe mindre att vända på rotationen så att säga, det kan man ju tycka att fler skulle klura på. Sen är det ju svårt att ställa en R4 på längden, men en R2 borde ju gå om man tänker till lite. det kan ju inte vara värre än att ha en V2/4 på längden.
 
Det är ju trevligt med kardan och ett ställe mindre att vända på rotationen så att säga, det kan man ju tycka att fler skulle klura på. Sen är det ju svårt att ställa en R4 på längden, men en R2 borde ju gå om man tänker till lite. det kan ju inte vara värre än att ha en V2/4 på längden.
K100 är väl en radfyra på längden?
Så vill man så går det, men det blir inte vackert.
 
Super, tack för det!
De små skydden i aluminium ser schyssta ut.
En sak som slog mig nu är att värmeskölden tar stryk i första hand, så om grenröret inte får så mycket stryk så är det bara blessyrer på skölden vid lätta incidenter.
Men de små skydden är dock diskreta!

Touring kåpglaset lockar mig inte, och original anses ge förvånansvärt bra skydd. Jag söker ändå inte en touringhoj, men det går att köpa touring kåpa i framtiden (om man vill ha det vid ev resa).
Samma med centralstödet, behövs inte med kardanen samt väger några kilo och samlar smuts. Blir mer cleant utseende utan.
Komfortsadel kan man köpa senare om man inte trivs med originalet.
Men om det bara är eluppvärmningen som är ”komfort” så klarar jag mig väl utan det.
Eluppvärmda handtag är dock bättre att ha, vilka är std på S-modellen.
När jag tittar i min kristallkula ser jag hur marknaden översvämmas av eftermarknadsprylar till den modellen.
Det kommer att vara en av de mest moddade hojarna på länge.
Youtube tas över av guzzistylister.
 
Gillar att man använder ordet "opulent" om utrustningen. :)

Opulens = slösande rikedom/överflöd.

Kan vara att detta är en hoj som behöver provköras, den lär komma ut begagnad den med så småningom.
 
Gillar att man använder ordet "opulent" om utrustningen. :)

Opulens = slösande rikedom/överflöd.

Kan vara att detta är en hoj som behöver provköras, den lär komma ut begagnad den med så småningom.
Ja standard modellen nämner alla journalister hittills som välutrustad.
Skulle dock gärna se att slänger ihop en förlängning till baksidan av framskärmen, samt ett skyddsnät över kylaren som tillbehör.
I övrigt är S modellen väldigt bra utrustad, visserligen dyrare än Kawa Ninja 1000SX, men då är det mer utrustning totalt, samt dessutom Öhlins elektroniska stötdämpare…
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top