Ja visst lockar det med S-modellen.
Köper ert resonemang, fast hur mycket det skiljer på begagnade versionerna i framtiden återstår att se.
Och i den prisklassen så är inte totalsumman helt avgörande heller, utan mer vad man exakt önskar ha.
Men färgen kan ha en betydelse med.
Skall snart se S-modellen live hoppas jag ?
?Grattis! Ingen könlös dussinhoj!
View attachment 479440
Det italienska språket är underbart att lyssna på men det finns även lite intressant innehåll om du ska köra lite på bana och inte bara åka...
Jag var intresserad av en Daytona efter att ha sett den på Ally Pally men det blev inget. Annars hade jag kunnat italienska nu...
View attachment 479441
Han hade en V4 Touno och impades av Gussin wow!Ja, säljaren som själv var och provkörde S-modellen för en månad sedan nere vid fabriken i Mandello sa samma sak själv.
Han har en Touno sport redan och sa att det var svårt att välja något enklare igen när man skämts bort med adaptiv Öhlin fjädring.
Han var förresten själv så impad av V100 att han skulle beställa en S-modell till sig själv omgående.
Han sa faktiskt inte riktigt varför han vill beställa Guzzin direkt.Han hade en V4 Touno och impades av Gussin wow!
Beskrev han vad som var bättre o sämre?
Touno är drömmen för mig nämligen…
Säkert det inte var nyhetens behag och en kille som byter hoj hela tiden?
Nej det är ju ett problem för mig med.Har du beställt ännu?
I så fall, vilken version blev det och finns det någon tillbehörslista ännu?
Jag har sett tillbehör på utländska sidor men ingen i Sverige. Eller så har jag missat de. Packväskorna vill man ju ha, och kanske något annat godis som man inte visste att man inte kunde vara utan.
Jag var till Milano i november och tittade på den. De små skydden för avgasröret var riktigt fina, de hade både de och de lite kraftigare som man kan sätta extraljus på monterade på ett par hoar. De kraftigare passar bättre på en V85TT eller liknande. Tycker jag....Nej det är ju ett problem för mig med.
Inga tillbehör alls att redovisa i Sverige än…
S-modellen skulle eventuellt ha hunnit anlända till butik nu, vilket vore i alla fall liiite trevligt.
Men jag misstänker att det dröjer en till två veckor in i januari, om inte längre.
Har dock kommit överens med mig själv om det skall bli S-modellen.
Men inget pris på packväskor än.
Men tar de oskäligt betalt för dem så kan jag nöja mig med standard modellen.
Har även sett olika versioner på skydd för ventilkåporna.
Dels svarta rör, men blir en aning åt BMW GS hållet till om ni förstår vad jag menar, i alla fall på bild.
Dels en liten smäcker båge av aluminium.
Sitter med en flunsa över jul (jippi…?) och dels en massa att avsluta och redovisa på jobb till nyår, så med avvaktan på tillbehör och andra detaljer så blir förmodligen ingen faktisk beställning gjord förrän början av januari.
Men jag sitter inte i sjön med hoj för säsongen, har ju andra hojar redan ?
Kul att du beskriver de små skydden för avgasröret som snygga IRL.Jag var till Milano i november och tittade på den. De små skydden för avgasröret var riktigt fina, de hade både de och de lite kraftigare som man kan sätta extraljus på monterade på ett par hoar. De kraftigare passar bättre på en V85TT eller liknande. Tycker jag....
Och de hade färgmatchade kläder och hjälmar också. Snyggt men onödigt. Men onödigt är inte fel heller.
Jag har sett priser på utländska sidor för packväskorna, direkt översatt hamnar de runt 10 000:-, det är ungefär samma som många andra tar betalt för sina väskor.
Jag hoppas vi får se ett inlägg från dig i "jag har köpt en ny hoj" snart!
Här hittade jag priser:Intressant med prisindikering från andra länder, har inte funnit det själv än. Vilket land, Italien?
10k är OK, men jag har funnit exempel på väskor andra ställen (andra div hojar) där pris börjat gå upp betydligt mer, så MG kan ju likväl överträffa andra här i boosten de upplever från marknaden nu för V100.
Uppdateringar kommer självklart.
Det här är ett kul ”projekt” ?
Super, tack för det!
Det är ju trevligt med kardan och ett ställe mindre att vända på rotationen så att säga, det kan man ju tycka att fler skulle klura på. Sen är det ju svårt att ställa en R4 på längden, men en R2 borde ju gå om man tänker till lite. det kan ju inte vara värre än att ha en V2/4 på längden.Hmmm, mycket intressant hoj detta. Är förstås ända sedan barnsben svag för Moto Guzzi men de har inte haft någon riktigt attraktiv/konkurrenskraftig hoj de sista 30 åren eller så. Förrän nu.
K100 är väl en radfyra på längden?Det är ju trevligt med kardan och ett ställe mindre att vända på rotationen så att säga, det kan man ju tycka att fler skulle klura på. Sen är det ju svårt att ställa en R4 på längden, men en R2 borde ju gå om man tänker till lite. det kan ju inte vara värre än att ha en V2/4 på längden.
När jag tittar i min kristallkula ser jag hur marknaden översvämmas av eftermarknadsprylar till den modellen.Super, tack för det!
De små skydden i aluminium ser schyssta ut.
En sak som slog mig nu är att värmeskölden tar stryk i första hand, så om grenröret inte får så mycket stryk så är det bara blessyrer på skölden vid lätta incidenter.
Men de små skydden är dock diskreta!
Touring kåpglaset lockar mig inte, och original anses ge förvånansvärt bra skydd. Jag söker ändå inte en touringhoj, men det går att köpa touring kåpa i framtiden (om man vill ha det vid ev resa).
Samma med centralstödet, behövs inte med kardanen samt väger några kilo och samlar smuts. Blir mer cleant utseende utan.
Komfortsadel kan man köpa senare om man inte trivs med originalet.
Men om det bara är eluppvärmningen som är ”komfort” så klarar jag mig väl utan det.
Eluppvärmda handtag är dock bättre att ha, vilka är std på S-modellen.
Ja standard modellen nämner alla journalister hittills som välutrustad.Gillar att man använder ordet "opulent" om utrustningen.
Opulens = slösande rikedom/överflöd.
Kan vara att detta är en hoj som behöver provköras, den lär komma ut begagnad den med så småningom.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |