Stora grejen är ju att bilkillarna har ju fått pumpa upp brösten under några år, medan vi mc killar blivit lite rädda eftersom vi hört om en massa elaka bilar.
Vet inte hur mycket rätt jag har med nedanstående funderingar/spekulationer, men:
Kommer själv ihåg när jag körde streetrace i slute på 80 och i början på 90-talet med min GPZ-900R med andra förgasare och Vance & Hines, laddade några gånger mot en gammal tokpreppad stingray med +800hk och "jagkännerenpolarepåbilbesiktningengodkändadäck", den gick bra men inte lika bra som min hoj på t.ex. Kistarakan.
Skillnaden mot många av de nya hojarna mot de gamla hojarna är att de: 1. De gamla var långa som fan 2. Helt annan utväxling på 1:ans och tvåans växel mot en roadracing inspirerad liter hoj idag. Om jag inte har fel så gör t.ex. en S1000RR ca 140km/h på 1:an, det borgar ju inte direkt för en snabb launch?
Att literhojarna dammar av de flesta bilarna rullande från 50km/h gör mig inte jätte överaskad, om vi däremot kör mot en elak bil i 200km/h och vrider på rullen så får många utav literhojarna svårt mot t.o.m en gammal RS6 Avant (med bortplockad spärr).
Som sagt detta är lite spekulationer