Finns det snabba överladdade R1, Hayabusor eller liknande i Sverige eller Norge?

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Ngn komentar sa detta ang. den film jag laddade upp: http://www.youtube.com/watch?v=p_JLu15TLoo

It's a GSXR 1000. It does not matter if the sticker says 1300 or 2000 or one million. The shape and size of this bike does not corresponde to a Hayabusa. Sorry for my english. :)

Stämmer det? Tyckte den såg lite mindre ut?

Det är en hayabusa med andra kåpor:tummenupp

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
BMW M5
oK, perfekt tack.

Crazy_skåning, var det du eller norrlänningarna som körde iväg med GPS Performanceboxen :) ?

Kommer du ihår vilka toppfarter du fick dels på de gånger du startade fråm 50 km/h och de ggr du gjorde fullt från kurvan? 350 km/h för då du körde runt från kurvan?

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
oK, perfekt tack.

Crazy_skåning, var det du eller norrlänningarna som körde iväg med GPS Performanceboxen :) ?

Kommer du ihår vilka toppfarter du fick dels på de gånger du startade fråm 50 km/h och de ggr du gjorde fullt från kurvan? 350 km/h för då du körde runt från kurvan?

Jag fick med mig gpsen skicka din adress i pm eller mail så skickar jag den
Hade 350,5kmh från kurvan och när tommy testade min hoj fick han 347kmh i start från 50kmh:tummenupp

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Man skojjar inte bort de farterna......

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
oK, perfekt tack.

Jag hade 338,4km/h på min gsxr :D

Hade 350,5kmh från kurvan och när tommy testade min hoj fick han 347kmh i start från 50kmh:tummenupp
Du vet vad det beror på va? Bara börja banta tjockis :D

Last edited:

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
Jag hade 338,4km/h på min gsxr :D

Jag är ju en man i mina bästa år och mycket muskler och tjock benstomme:arsele:arsele:arsele:arsele:arsele

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Från vad jag sett i tråden på Zatzy så har vissa snarare gått igång rejält och bortförklaringarna haglar friskt.
T.ex. Lambon var trasig, saknade 4wd och därav förlorade. Supran skulle egentligen varit snabbast men fungerade inte, banan var ojämn och bilarna hade svårt att få grepp, osv.
Riktigt underhållande inlägg från ett flertal som inte var på plats.

Skall väl också tilläggas att det finns flertal vettiga bildårar i deras tråd också. Folk som fattat att det hela var ett roligt event oavsett vem som vann :)
Mupparna slutar aldrig att minska, blir bara mer och mer utav dem tyvärr...

Men bra att vissa faktiskt förstod att detta bara var på skoj!

EDIT: Vore skoj om det hade kunnat arrangeras någon mer gång, eller det kanske ni redan planerat? :) Har inte orkat läsa igenom alla sidor :rolleyes:

Last edited:

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
BMW M5
Konstruktiv kritik tack. Med viss förståelse för kameramannen att filma under full acceleration med 1500 hk är inte helt lätt.

Verkar ha varit skoj, men all filmning är ju under all kritik. Om man får gnälla. :)

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Konstruktiv kritik tack. Med viss förståelse för kameramannen att filma under full acceleration med 1500 hk är inte helt lätt.

jag skulle satsa lika mycket på kamera prylar som fordon i eventet..
Ska man köra ett event som detta så bör man göra det mesta för att fånga allt som händer.
Bra kameror och duktigt folk som kan klippa och givetvis försöka hålla samma kvalitet på all film dvs inte tex filma med olika upplösning för det blir bara irriterande att först se klipp i " youtube " kvalitet och sen nästa i HD

Vibrationsfria monteringsplattor för fast montage för kameror på fordonen tex.
Ju mer kameror ju mer film kan man klippa.

Kamera på hojar, sidokameror på bilar,fronten på bilar osv osv.

Finns massor att göra för att få till riktigt bra film..

för filmerna som lagts ut fram till nu motsvarar inte på långa vägar eventet i sig.

Bara mina 5 ören...

Last edited:

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Som det här klippet då tex, i mitt tycke knappt värt att ens lägga upp.
http://www.youtube.com/watch?v=XFvo8yIbmg8

Håller med nicotin här ovanför mig, det skulle kunna vara så mkt bättre.
Här finns lite tips: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=89393
Exempel: http://www.youtube.com/watch?v=QnmwdpZ8zu4&feature=player_embedded#at=52

Men hey, ta det inte så allvarligt, bara vänligt menade tips till nästa gång om ni vill ha något roligare att visa i efterhand!

precis..klipp i stil med ovan är vad jag hade förväntat mig av event som ni drog ihop.

Att se film med en darrhänt kameraman är inge kul att se.

Ska ni göra något liknande igen så planera in för fler kameror och folk som filmar.

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
KTM 580-02 motard
Det jag tycker är lite konstigt är att det blir ett sånt pådrag av detta,jag var där på lördagen o körde min gamla busa o kom upp i 344km/h o bilarna hade inte en mössa o hänga på,spelar ingen roll va dom säger i bortförklaringar dom hängde inte med.när jag stog o kollade när bmw hojen körde så smiskade han i från bilarna i starten o dom kom aldrig i fatt innan 1 km var slut även om bilarna hade högre toppfart än bmw`n så var han först i mål.på ett klipp som gt board gorde när hayabusa patriks hoj gasade mot lambon så säger dom i slutet it was close,,,skitsnack dom var inte ens i närheten av busan han körde i från slog av tidigt...hade det vart 2km raka hade förmodligen hojarna fått stryk då dom inte var drevade för mer än 370 på crazys busa,vad dom andra hade vet jag inte..bortförklaringar eller inte så vet alla som var där ATT hojarna domenerade totalt den helgen...simma lugnt...:D

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
BMW M5
Alla är i 1080p.

Switzerklippet i din förra post var från en deltagare, tyckte det var lika bra att ladda upp det. Roligare än inget.

Fast montage i bilar går knappt då de minskar flexibiliteten, sättet att följa bilarna och även ruljansen i antalet rejs.

Visst kan du ha 10 kameror i en UGR Gallardo men hur ska du då få in dessa på ett bra sätt i nästa bil?

jag skulle satsa lika mycket på kamera prylar som fordon i eventet..
Ska man köra ett event som detta så bör man göra det mesta för att fånga allt som händer.
Bra kameror och duktigt folk som kan klippa och givetvis försöka hålla samma kvalitet på all film dvs inte tex filma med olika upplösning för det blir bara irriterande att först se klipp i " youtube " kvalitet och sen nästa i HD

Vibrationsfria monteringsplattor för fast montage för kameror på fordonen tex.
Ju mer kameror ju mer film kan man klippa.

Kamera på hojar, sidokameror på bilar,fronten på bilar osv osv.

Finns massor att göra för att få till riktigt bra film..

för filmerna som lagts ut fram till nu motsvarar inte på långa vägar eventet i sig.

Bara mina 5 ören...

Inte så konstigt kanske. Nästa gånfg 110+ kg kamerman på MC och ingen i bilen ;)

Men klart, bågarna var snabbast vilket kanske itne är så konstigt, bara kiolla viklt/effektförhållande inkl. förare och passagerare.

Det jag tycker är lite konstigt är att det blir ett sånt pådrag av detta,jag var där på lördagen o körde min gamla busa o kom upp i 344km/h o bilarna hade inte en mössa o hänga på,spelar ingen roll va dom säger i bortförklaringar dom hängde inte med.när jag stog o kollade när bmw hojen körde så smiskade han i från bilarna i starten o dom kom aldrig i fatt innan 1 km var slut även om bilarna hade högre toppfart än bmw`n så var han först i mål.på ett klipp som gt board gorde när hayabusa patriks hoj gasade mot lambon så säger dom i slutet it was close,,,skitsnack dom var inte ens i närheten av busan han körde i från slog av tidigt...hade det vart 2km raka hade förmodligen hojarna fått stryk då dom inte var drevade för mer än 370 på crazys busa,vad dom andra hade vet jag inte..bortförklaringar eller inte så vet alla som var där ATT hojarna domenerade totalt den helgen...simma lugnt...:D

Kollar http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=89393

Tack för tipset!

Last edited:

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Nej, det blir såklart bökigare när utrustning ska monteras dit/bort mellan flera bilar. Det var bara en tanke. Skulle varit där live istället!

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Alla är i 1080p.

Switzerklippet i din förra post var från en deltagare, tyckte det var lika bra att ladda upp det. Roligare än inget.

Fast montage i bilar går knappt då de minskar flexibiliteten, sättet att följa bilarna och även ruljansen i antalet rejs.

Visst kan du ha 10 kameror i en UGR Gallardo men hur ska du då få in dessa på ett bra sätt i nästa bil?

Inte så konstigt kanske. Nästa gånfg 110+ kg kamerman på MC och ingen i bilen ;)

Men klart, bågarna var snabbast vilket kanske itne är så konstigt, bara kiolla viklt/effektförhållande inkl. förare och passagerare.

Kollar http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=89393

Tack för tipset!

pratade inte om att sätta 10 kameror på en bil..en sidokamera och en rakt fram per fordon räcker gott för att få tillräckligt med film att klippa ifrån.

sen att filma från " väg kanten " med stativ tex är ju ett hett tips så slipper man skakiga " från kanten " filmat.

Med tanke på eventet i sig och alla flådiga bilar som transporteras från europa så är väl lite kameror en liten kostnad i sammanhanget tycker jag.

I och med intresset av eventet så lär det finnas folk som är villiga att betala en slant för en dvd med material...

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
BMW M5
Denna har 290 hk?

Vad är exakt gjort med den?

53b934a1-d372-00b9.jpg

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Denna har 290 hk?

Vad är exakt gjort med den?

53b934a1-d372-00b9.jpg

Jag har skickat dig ett pm tidigare idag med lite info ang. de olika hojjarna.

Det där är min Suzuki Gsxr 1000 Turbo -03, egenbyggt turbokit i mcx stil. Standard innanmäte, kompsänkt och en mitsu 19t turbo. Resten är original såsom sving och utseende.
Den ger 290hk och 205nm på bakhjulet vid 0,95bar

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...