Finns det snabba överladdade R1, Hayabusor eller liknande i Sverige eller Norge?

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Den är så jäkla rolig "that was close", så är dom ett landskap efter:D:D

Läste nånstans att det där var en rerun och att dom i bilen tydligen
menade "that was closeR" observera R:et.

Dvs. att det var närmare än första racet där dom visst fick duktigt
med "stryk" :)
 

PITSTOP

Jamen börja grina då!
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Bäst i test
Rerun

Läste nånstans att det där var en rerun och att dom i bilen tydligen
menade "that was closeR" observera R:et.

Dvs. att det var närmare än första racet där dom visst fick duktigt
med "stryk" :)

Halloj!

Ja det stämmer att detta var andra racet. I det första så skyllde han på att han glömt att slå ur antispinnsystemet. Han var alltså långt efter i det första racet. Dem orangea koner som syns i filmerna är endast avståndsmarkeringar. "Målet" i form av 2 st däckstaplar var x antal meter innan konerna.

Jag körde mot alla bilar som vågade/ville och blev inte ifrånåkt en enda gång med varken S1000RR:n eller Patriks 340hk Busa.
Bmw:n orkade denna helg med 301km/h på gps på 1300m (endast en mätning). Och Patriks 340hk Busa varvade ur några hundra meter innan målet. Toppfart okänd men över 300 ärliga.

Alltså skall vi komma ihåg att det är riktigt svårt att köra ifrån en bil av denna kaliber med en längre "bana". För övrigt var det surt att vi inte hann köra med S1000RR:n innan Gallardo-UGR:n havererade lådan.

Mycket tankar och tjafs kring detta men jag gissar att det var faktiskt inte många som trodde att hojarna skulle regera som dem gjorde, inte ens vi hojåkare trodde det!?
Det var bland annat därför det fanns ett stort intresse för att göra jämförelserna av dessa prestandajärn, oavsett 2 eller 4 hjul. Eller vad säger ni grabbar?

Ps: Jag frågade ryssen om hur mycket motor han hade precis efter vårat race, då sa han att han hade 1500hk. Jag såg också nån repa där den gick upp i rök på fyrans växel:tummenupp
Alltså MYCKET PULVER och framförallt så har han inte utnyttjat full effekt på denna bana. Bra å veta till nästa G när han har fixat fyhjulsdriften :gnissla

Ps2: Nån som har ett turbokit och en långsving till en S1000RR?

Mvh
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Alltså skall vi komma ihåg att det är riktigt svårt att köra ifrån en bil av
denna kaliber med en längre "bana". För övrigt var det surt att vi inte
hann köra med S1000RR:n innan Gallardo-UGR:n havererade lådan.

Mycket tankar och tjafs kring detta men jag gissar att det var faktiskt
inte många som trodde att hojarna skulle regera som dem gjorde, inte
ens vi hojåkare trodde det!?
Det var bland annat därför det fanns ett stort intresse för att göra
jämförelserna av dessa prestandajärn, oavsett 2 eller 4 hjul. Eller vad
säger ni grabbar?

Ps: Jag frågade ryssen om hur mycket motor han hade precis efter
vårat race, då sa han att han hade 1500hk. Jag såg också nån repa där
den gick upp i rök på fyrans växel:tummenupp
Alltså MYCKET PULVER och framförallt så har han inte utnyttjat full
effekt på denna bana. Bra å veta till nästa G när han har fixat
fyhjulsdriften :gnissla

Ps2: Nån som har ett turbokit och en långsving till en S1000RR?

Mvh

Ang. lång bana, jodå ju längre bana desto större möjlighet för bilarna att
med en högre toppfart ta igen det dom tappat innan.

Visst det finns turbobusor drevade för högre hastighet än 350 men
det är ju onekligen lite enklare att spaka en bil i 350+ än en turbohoj :)
 
Last edited:

RaZoR

Snabb Sporthoj.com'are
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jeppis/Finland
Hoj
Samma vikt/effekt förhållande som en R1:a men 100 kilo lättare
Visst det finns turbobusor drevade för högre hastighet än 350 men
det är ju onekligen lite enklare att spaka en bil i 350+ än en turbohoj :)

Är det så? För jag menar att när man ser på vissa videor på bilar när dom riktig kör fort så studsar dom runt som jag vet inte vad. Ser verkligen inte stabilt ut i höga hastigheter.
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Är det så? För jag menar att när man ser på vissa videor på bilar när dom riktig kör fort så studsar dom runt som jag vet inte vad. Ser verkligen inte stabilt ut i höga hastigheter.

Nja banan var ju inte så jämn som man kanske hoppats på och en
bil har ju fler hörn så då blir det lite hoppigt iaf på film :)

Men på hoj är man ju mer utsatt för sidvind än vad en bil är.
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Mjo, blåste rätt frisk sidvind mot slutet av rakan... :)
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Halloj!

Ja det stämmer att detta var andra racet. I det första så skyllde han på att han glömt att slå ur antispinnsystemet. Han var alltså långt efter i det första racet. Dem orangea koner som syns i filmerna är endast avståndsmarkeringar. "Målet" i form av 2 st däckstaplar var x antal meter innan konerna.

Jag körde mot alla bilar som vågade/ville och blev inte ifrånåkt en enda gång med varken S1000RR:n eller Patriks 340hk Busa.
Bmw:n orkade denna helg med 301km/h på gps på 1300m (endast en mätning). Och Patriks 340hk Busa varvade ur några hundra meter innan målet. Toppfart okänd men över 300 ärliga.

Alltså skall vi komma ihåg att det är riktigt svårt att köra ifrån en bil av denna kaliber med en längre "bana". För övrigt var det surt att vi inte hann köra med S1000RR:n innan Gallardo-UGR:n havererade lådan.

Mycket tankar och tjafs kring detta men jag gissar att det var faktiskt inte många som trodde att hojarna skulle regera som dem gjorde, inte ens vi hojåkare trodde det!?
Det var bland annat därför det fanns ett stort intresse för att göra jämförelserna av dessa prestandajärn, oavsett 2 eller 4 hjul. Eller vad säger ni grabbar?

Ps: Jag frågade ryssen om hur mycket motor han hade precis efter vårat race, då sa han att han hade 1500hk. Jag såg också nån repa där den gick upp i rök på fyrans växel:tummenupp
Alltså MYCKET PULVER och framförallt så har han inte utnyttjat full effekt på denna bana. Bra å veta till nästa G när han har fixat fyhjulsdriften :gnissla

Ps2: Nån som har ett turbokit och en långsving till en S1000RR?

Mvh

Jasså du vill inte bli frånåkt:D
Långsving och turbo is da shit:D:D:D:D:D:D
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Ang. lång bana, jodå ju längre bana desto större möjlighet för bilarna att
med en högre toppfart ta igen det dom tappat innan.

Visst det finns turbobusor drevade för högre hastighet än 350 men
det är ju onekligen lite enklare att spaka en bil i 350+ än en turbohoj :)

Har du spakat en bil i dom hastigheterna är min fråga då ;)

För att med ett hjul i varje hörn blir det väldigt studsigt medans en hoj som har däckparet i samma linje går spikrakt o relativt stadigt. Testat båda o hoj var betydligt skönare i dom hastigheterna. Dock ej för nacken =P
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Hittar inte filmerna på Zatzy, inte på media-delen iaf.
Hade varit skoj att se resten av bilarna med. =)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hittade iaf en ärlig kommentar på Youtube :D


it sucks! After watching the Gallardo and these turbocharged bikes i have no fun anymore of watching 800HP cars. What seems to be fast two weeks ago is now unbelieveble slow
PetaJUGENE
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Hittade iaf en ärlig kommentar på Youtube :D


it sucks! After watching the Gallardo and these turbocharged bikes i have no fun anymore of watching 800HP cars. What seems to be fast two weeks ago is now unbelieveble slow
PetaJUGENE

hahahah klockrent:tummenupp
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Saxat från zatzy:
Quote:
Originally Posted by Atariman
Moppar är för pojkar som inte har råd med fyra hjul.:)


Pay more, get LESS

är en ganska så bra slutsats från detta event :)

Billigaste fordonen krossade de absolut dyraste, så konstigt det blir ibland :)
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top