Finsk polis jagar MC

mickelin

Guest
.

Aj som F*N!!!! Frågan är, körde mckillen dåligt eller Polisen bra? Jag personligen har för dålig erfarenhet av polisjakter för att uttala mig....
 

\\TWIN//

Vroom vroom ... sööra fort som sattan..
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Aprilia RSV Mille R
mickelin skrev:
Aj som F*N!!!! Frågan är, körde mckillen dåligt eller Polisen bra? Jag personligen har för dålig erfarenhet av polisjakter för att uttala mig....
Eh oops såg ut som han köre av vägen visst..poliserna körde lugnt men ändå snabbt tyckte jag å mc snubben såg lite osäker ut vid svängar..
men det bästa hade varit att stanna istället! Då hade han sluppit klota åka in på sjukhus ,bli av med körkortet , böter å så. :kryckor
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
I det här fallet tycker jag polisen skulle avbrutit. MC-föraren var uppenbarligen inte så pigg på att stanna och då känns det väldigt onödigt att riskera liv för en liten trafikförseelse.
 

\\TWIN//

Vroom vroom ... sööra fort som sattan..
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Aprilia RSV Mille R
Kevorkian skrev:
I det här fallet tycker jag polisen skulle avbrutit. MC-föraren var uppenbarligen inte så pigg på att stanna och då känns det väldigt onödigt att riskera liv för en liten trafikförseelse.
Jo det e sant faktiskt! sen såg man väl regskylten också då kunde polisen gjort ett hembesök senare istället kanske..
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Kan ingen finsktalande översätta vad som hände på slutet? Sjukvårdarna verkade inte ha så bråttom fram till killen.

Just i denna jakt så håller jag med Kevorkian. Hojåkaren såg inte ut att ha full koll på hojen i alla lägen, så slutresultatet var ganska väntat.
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Kevorkian skrev:
I det här fallet tycker jag polisen skulle avbrutit. MC-föraren var uppenbarligen inte så pigg på att stanna och då känns det väldigt onödigt att riskera liv för en liten trafikförseelse.
Får nog lov att hålla med dig där :tummenupp
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
JoS skrev:
Kan ingen finsktalande översätta vad som hände på slutet? Sjukvårdarna verkade inte ha så bråttom fram till killen.

Just i denna jakt så håller jag med Kevorkian. Hojåkaren såg inte ut att ha full koll på hojen i alla lägen, så slutresultatet var ganska väntat.

Dom konstaterar direkt dom stannat att det är bäst att kalla dit ambulans. Dom konstaterar att han ligger nere men är vid liv...dom hade lite problem med att få fram rätt adress....thats about it.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Hmmm... Har ju aldrig själv försökt att köra ifrån polien, men borde han inte ha lyckats bättre? Kändes som han hade hängt av dom ett par gånger under filmens gång.
Och ute på dom större vägarna kör polisbilen i typ 150-160 som snabbast, och ändå drar han inte ifrån med hojen. Ser ju iofs inte vad det är för hoj, men fortare än 160 borde den väl gå....

Jaja, summan av kardemumman är väl att man helst ska undvika att försöka åka ifrån polisen. Kan ju sluta rätt illa, värre än det slutade i det här fallet. Är kanske inte värt att riskera livet för att slippa böter för att ha kört över heldraget...
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Va fan... laddningen slutar ju bara vid ca 25 % :va
 

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
TORPET
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
Kolla ca7:35...hyffsat slitetbakdäck killen har...
Skulle tippa på att han inte heller har ställt på hojen heller med tanke på att det är ganska tidigt på våren. Därav anledningen att han kanske pinnar iväg..?
 

Zebulonm

Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
Suzuki GSX-R 750
kan tyvärr inte hålla med. Har man gjort något olagligt och polisen vill att man skall stanna så skall man göra det. Så jävla enkelt är det.

Så jag tycker det är rätt åt killen att han klotade. Följ lagen och detta hade inte hänt.

Ps. Hoppas killen återhämtar sig, och se till att köra olagligt där ingen polis ser er.
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Kevorkian skrev:
I det här fallet tycker jag polisen skulle avbrutit. MC-föraren var uppenbarligen inte så pigg på att stanna och då känns det väldigt onödigt att riskera liv för en liten trafikförseelse.

Men det vet man ju faktiskt inte... Han kan ju lika gärna vara grovt kriminell (typ mctjyv) och kanske därför han smet.

Tycker det är helt rätt att dom jagar honom, har iofs inte sett filmen till krashen för tankningen avbryts hela tiden innan. Men om snuten inte får jaga tills dom lyckas stoppa folk så kan man ju lika gärna avskaffa hela snutkåren.

/Svoosh
 

Socrates

Guest
Grabben ska nog vara glad att han missade stolpen...när bilen står still och filmar var MCn träffade "diket" eller vad man ska säga, så är det ju en stolpe precis jämte :3freak


EDIT: Lägger in en bild så ni förstår vad jag menar :)
 
Last edited:

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Koskela skrev:
Va fan... laddningen slutar ju bara vid ca 25 % :va
Tänkte skriva att då fick du mycket ändå för i förmiddags fick jag bara 21%
men när jag testade nu så, 2,5Mb/sek. Helvete vilken styrfart jag fick hem skiten på! :banana

Nu ska vi se vad dom håller på med på rullen också...

Hmm, känns som om polisen körde utav bara attan men att hojkillen inte riktigt
hade nån tanke på vad han gjorde....
Men vad vet jag, synd att det slutade med personskador hur som helst...
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
SVooSh skrev:
Men det vet man ju faktiskt inte... Han kan ju lika gärna vara grovt kriminell (typ mctjyv) och kanske därför han smet.

Tycker det är helt rätt att dom jagar honom, har iofs inte sett filmen till krashen för tankningen avbryts hela tiden innan. Men om snuten inte får jaga tills dom lyckas stoppa folk så kan man ju lika gärna avskaffa hela snutkåren.

/Svoosh

Ja - var han eftersökt för något grovt brott tycker jag det är helt ok att dom jagar han till det bittra slutet.
Men när man ser filmen så verkar det vara en mindre trafikförseelse det handlar om och då tycker jag absolut att dom ska avbryta.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top