Fireblade 10-years Aniversery Makeover

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Mikey skrev:
1994327 Kom på grusväg (snöbelagd) på väg hem från iskörning, hade ca 80 när jag (för sent) upptäckte en vägbom. Bromsade ikull, gled på rygg och gränslade en stolpe till vägräcket vid sidan av vägen...där tog det STOPP :huvet
Skoj tråd om en läcker ombyggnad :tummenupp
Hoppas du får ihop allt såhär mot slutet, allt ser verkligen jäkligt rätt ut jämfört med hur jag själv skulle velat gjort det :)

Fastnade tyvärr lite vid själva olyckan eftersom man själv kör en hel del is på sjöarna runt stan. Var hände olyckan??

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Supermoto skrev:
2486865 Skoj tråd om en läcker ombyggnad :tummenupp
Hoppas du får ihop allt såhär mot slutet, allt ser verkligen jäkligt rätt ut jämfört med hur jag själv skulle velat gjort det :)

Fastnade tyvärr lite vid själva olyckan eftersom man själv kör en hel del is på sjöarna runt stan. Var hände olyckan??
Tackar!
Ser tyvärr inte ut som jag kommer få åka några mil i år på Bladen. Har lite svårt att få tid till att fixa det sista pga ev. gårds/hus köp eftersom jag blir pappa i Dec/Jan... Men tids nog blir den klar, det lovar jag! :)

Ja, olyckan var inte bra. Fortfarande inte bra i ryggen pga en komprimerad kota :mad:

Men jag är glad att jag kan gå och som sagt ska bli pappa :D

Slänger upp lite bilder så fort jag gjort något mer!

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Micke_RS skrev:
2513898 Snyggt bygge må jag säga! :tummenupp

Grattis till faderskapet btw! :)
TACK!
Synd att jag inte hann få ihop den bara. Blir fint till våren dock :D

Softishman skrev:
2514644 Bygger du om min när du är klar med din???! Hahaha ;-)
You WISH!!!:tungan

Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Du har inte lust att rulla ner huset och garaget till mig?
Ser skit bra ut än så länge, fixa upp lite bilder snart bara.

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
Härligt bygge! :tummenupp
Skönt med så stort garage, själv får man hålla sig på kalla och mörka dryga 2m^2 när det rör sig om att modda hojen.
Bra inspiration för övrigt, är själv ruggigt sugen på att sätta tänderna i en blade, måste sälja prillan bara..

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
rallyfisken skrev:
2625015 Du har inte lust att rulla ner huset och garaget till mig?
Ser skit bra ut än så länge, fixa upp lite bilder snart bara.
Hade jag gärna gjort om det var möjligt! Det har gått åt lite färg för att få någelunda ordning på "torpet" med tanke på att gubben och gumman som bott där är 90, resp. 85 bast...de hade inte dagens tapeter direkt:rolleyes:

sner0 skrev:
2660017 Härligt bygge! :tummenupp
Skönt med så stort garage, själv får man hålla sig på kalla och mörka dryga 2m^2 när det rör sig om att modda hojen.
Bra inspiration för övrigt, är själv ruggigt sugen på att sätta tänderna i en blade, måste sälja prillan bara..
Tackar!
Ja det har jag längtat länge efter, ett EGET garage!!! Slippa spendera mer än halva tiden man mekkar med att leta efter grejjer som man får göra i fars verkstad...
Fan, 2 kvm...då kommer du bara åt en sida i taget va?? Reeeeschpekt:yoparty
Om min lilla ombyggnad kan inspirera andra är jag glatt överraskad!!!

BusenEdo skrev:
2665188 Ser ut som ett skitbra bygge! Lär bli läckert när det är färdigt:tummenupp
Tack tack!!!
Ja jag hoppas kunna smita ut i garaget nu när det är "färdig målat" i huset och lille Max tar sig en tupplur och mamma Minnie vilar upp sig inför nästa ammning:D
Kommer bilder snart...lovar!

Gott nytt år på er förresten :cpparty

Last edited:

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Uppdate

Har ju tyvärr inte hänt så mycket på sista tiden eftersom jag inte haft tid...:(
Men ja fick på hjulen i går iaf. Dock inte satt dit fälgstripesen än.
Ska försöka få lite tid till mekande nu i kylan INNAN våren är här :)

Bifogat

• DSC00115.JPG
    DSC00115.JPG
    126.1 KB · Visningar: 422

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Ser mycket lovande ut, ska följa tråden för att få se slutresultatet.
Grattis till faderskap och husköp! Är grymt avundsjuk på garaget.., själv har man 2,5mil till hojjen..:mad:

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
Tackar!
Ja det har jag längtat länge efter, ett EGET garage!!! Slippa spendera mer än halva tiden man mekkar med att leta efter grejjer som man får göra i fars verkstad...
Fan, 2 kvm...då kommer du bara åt en sida i taget va?? Reeeeschpekt:yoparty
Om min lilla ombyggnad kan inspirera andra är jag glatt överraskad!!!

Jo det är ungefär en sida åt gången som gäller.. Men är lite flexibelt med utrymmet, beror lite på hur mycket man kan skjuta ihop all annan skit..
Garaget är ett par mil hemmifrån också, så spontanmekandet har fått stryka lite på foten minst sagt.

Kommer en kille och kollar på min aprilia idag, så sen är det att leta kosmetiskt utmanad blade som gäller!
Känns lite skumt o snart stå utan hoj.

Hur har du tänkt göra med allas vår kära bilprovning nu när du bytt swing?
Är väl att klassa som ombyggt fordon då?

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj

Hur har du tänkt göra med allas vår kära bilprovning nu när du bytt swing?
Är väl att klassa som ombyggt fordon då?

Ja.....det har jag inte riktigt bestämmt än! Har pratat med lite olika "stationschefer" på Bilprovningen men inte lyckats få fram vad som gäller...
Det sista var iaf att det INTE går att regga den som ombyggt fordon, för då måste men ha gjort ingrepp på ramen. Och det har jag ju inte...ja...så när som att ja slipade bort 5mm vid infästningen på svingen...hmmm fan det har ja inte tänkt på tidigare, det kanske räcker! :confused:
Någon annan som har erfarenhet vad gäller bes. av ombyggda hojar:va

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
Ja.....det har jag inte riktigt bestämmt än! Har pratat med lite olika "stationschefer" på Bilprovningen men inte lyckats få fram vad som gäller...
Det sista var iaf att det INTE går att regga den som ombyggt fordon, för då måste men ha gjort ingrepp på ramen. Och det har jag ju inte...ja...så när som att ja slipade bort 5mm vid infästningen på svingen...hmmm fan det har ja inte tänkt på tidigare, det kanske räcker! :confused:

Hmm, kanske.. Tror inte det, men jag har inte en aning.. Litar inte riktigt på bilprovningen mfl, tycker dom verkar gå helt på dagens humör i bedömningarna!

Hur stora ingrepp fick du göra för att få på 954 baken förresten? Fått för mig jag sett nåt om det, men hittar inget nu. Funkar bönpallen o sitta på som den är nu?:va

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03

Det ska nog kunna klassas som en ombygd fordon, ring o prata med SFRO (http://www.sfro.com) dom svarar på alla dina frågor. Jag såg dock en sak som kommer att vara svårt att få igenom och det är att du har lackat ramen innan den var besiktigad.

Skulle du klara det så har du möjlighet att teckna en förmånlig försäkring hos bilsport mc. Har du en byggkostnad inklusive MC på 100 000 så borde det inte gå på mer 4-5000 kr hel/hel.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa