Firestorm eller TL 1000s

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Timrå
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
TL och SV har väl samma motor, men jag åker på 0.6-0.75 beroende på hur man kör förståss men samma körstil åkte jag på 0.5 i min förra yzf750r så lite mer drar twin men det får man igen i körglädje ist:tummenupp

Läste ett test och där körde man 20 mil på 17 liter, ger väl 0.85l/mil. Kan det vara så illa? 0.6-0.7 känns väl som gränsen för vad bör vara värt att tolerera. :va
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Läste ett test och där körde man 20 mil på 17 liter, ger väl 0.85l/mil. Kan det vara så illa? 0.6-0.7 känns väl som gränsen för vad bör vara värt att tolerera. :va

Smakar det så kostar det... :gnissla

Nej men det är väl lite lägre om man kör mindre "inspirerat".
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jo,det kan vara så illa. Så illa är det på FZ1 och R1 också om du leker för mycket. Kan bli ännu törstigare dessutom. Mitt rekord var 17 mil på en tank.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Provkör!!

VTR 1000 är en av Hondas mest långlivande modeller, det tycker jag säger en del om dess kvaliteter. Bra allroundhoj, vettiga ägarkostnader, funkar även på längre turer, fin motor men saknar det där extra bettet, bra kvalitet (det är ju en Honda) och framförallt är den väldigt lättkörd.

TL1000 är busigare, mer twinköttig men med bra klipp även på topp. Motorn är en juvel, resten medelmåttigt. Första årgången hade en hel del problem, det är fakta: slirande kopplingar, stötdämpare som gav upp, ryckigt sprut etc men det åtgärdades successivt och på slutet av sin levnad var den def bättre än sitt rykte som problemhoj.

Skulle även kika på en TLR (blåvit med utbytt stötdämpare helst). En klart sportigare hoj med lite kultstatus numera.

Alla twinnar drar liite mer soppa än en motsvarande rad4 men egentligen...vem fan bryr sig?

Men som sagt: provkörprovkörprovkör...det är du som ska leva med hojen, inte jag eller någon annan här.

Lycka till:tummenupp

Btw: min röst går till Hondan.
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top