Fisketråden

Dominator-Rocks

Guest
Ska ut å fiska en sväng i helgen med ett par polare å fick ett mail innehållande 3 bilder på en gädda som enligt utsago drogs upp utanför Åland.

Tjo å tjoflöjt! runt 26 pannor tydligen, den "lilla" i munnen vägde 4kg. :)

Blir inte helt sugen på å bada naken...

Far ända in i baljan :skrämd vilket jeääääävla aaas :Bugar

(Min rekordgädda ligger på 9,8kg.)


As said, illgull jigg på aborre :tummenupp
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
I helgen var man med polaren och fiskade i Örsjön, inte ett jäkla någe fick vi upp...

Vi ska sedan i Augusti upp i landet en bit, starka funderingar på Härjedalen. Det lockar mot att dra till Vemdalen vilket verkar ha varierande fiskeupplevelser. Ingen som vart i närheten och kanske har erfarenheter?
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Prova att köra med gult jigghuvud och en bit mört eller löja på kroken. Osvikligt bete för stor aborre.
Fan va sugen jag vart nu. Ska upp i September och fiska i Lögde älv. Öring och sik. Måste nog ut med flugspöt innan dess, känner jag.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Bara så att alla vet så har jag startat "Stora jakttråden" nu, så ni som även är intresserade av jakt får gärna skriva något där:tummenupp
 

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Berget
Hoj
ZX9R svarten
I helgen var man med polaren och fiskade i Örsjön, inte ett jäkla någe fick vi upp...

Vi ska sedan i Augusti upp i landet en bit, starka funderingar på Härjedalen. Det lockar mot att dra till Vemdalen vilket verkar ha varierande fiskeupplevelser. Ingen som vart i närheten och kanske har erfarenheter?

Jodå fiskat en del kring Vemdalen med varierande resultat, prova i Börtnan o uppströms finna Harrvatten där, annars kan du åka till vattnena runt Hede där kan det vara riktigt bra fiske ibland. Jag var upp till Muonioälv o fiska lax förra veckan med ett bedrövligt resultat, inte ett hugg, suck.
Väldigt speciellt det här med laxfiske många ggr det tråkigaste fiske som finns, men satan i skåpet vad kul det är när det suger i. Årets lax fångster är en på 8,9 kg o en på 7,4 kg. Var ute inatt o fick en regnbåge o en fin öring.
Vad är det för fiskevatten vid Lilla Edet?
 

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Skara
Hoj
Gixxer 1000 K7
Jodå fiskat en del kring Vemdalen med varierande resultat, prova i Börtnan o uppströms finna Harrvatten där, annars kan du åka till vattnena runt Hede där kan det vara riktigt bra fiske ibland. Jag var upp till Muonioälv o fiska lax förra veckan med ett bedrövligt resultat, inte ett hugg, suck.
Väldigt speciellt det här med laxfiske många ggr det tråkigaste fiske som finns, men satan i skåpet vad kul det är när det suger i. Årets lax fångster är en på 8,9 kg o en på 7,4 kg. Var ute inatt o fick en regnbåge o en fin öring.
Vad är det för fiskevatten vid Lilla Edet?


Ja visst är laxfiske väldigt speciellt! ibland suger det multipung och ibland är det de bästa,,
Lilla edet är laxfiske i göta älv precis före vattenkrafts annlägningar! Brukar vara ganska hyfsat!

Har fått i uppgift att ta upp all fisk i 4 stora dammar nu av en bekant,, Regnbåge mellan 1 och 4 kg:yoparty dom har gått där i snart 4år så det blir en liten utmaning:D Dom vill tydligen inte ha kvar några gammla när dom ska släppa i dom nya!
Världens bästa sommarjobb?:yoparty
 

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Berget
Hoj
ZX9R svarten
Ja visst är laxfiske väldigt speciellt! ibland suger det multipung och ibland är det de bästa,,
Lilla edet är laxfiske i göta älv precis före vattenkrafts annlägningar! Brukar vara ganska hyfsat!

Har fått i uppgift att ta upp all fisk i 4 stora dammar nu av en bekant,, Regnbåge mellan 1 och 4 kg:yoparty dom har gått där i snart 4år så det blir en liten utmaning:D Dom vill tydligen inte ha kvar några gammla när dom ska släppa i dom nya!
Världens bästa sommarjobb?:yoparty

Måste vara olagligt med ett sånt jobb:mad:
 

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Skara
Hoj
Gixxer 1000 K7
ska upp till östersund nu nästa vecka,, någon som har någon info om kvissleströmmen?
tänkte testa lite efter harren,,
Alla tipps motages tacksammt
 

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Berget
Hoj
ZX9R svarten
ska upp till östersund nu nästa vecka,, någon som har någon info om kvissleströmmen?
tänkte testa lite efter harren,,
Alla tipps motages tacksammt

I Kvissle anser jag att fiske med båt är överlägset, fiska då i nedredelen av strömmen där de möts (när du ser det vet du vad jag menar). Om du inte har tillgång till båt (finns att hyra) tycker jag nog du ska prova i ovan ändan av forsen där kan du få fin öring oxå. Dock vill jag slänga in en brasklapp gällande det reglerade vattnet, kan skilja grymt på vattennivån där, då är överändan bättre då vattnet skjuter på bättre där. Skitfiske på dig
 

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Skara
Hoj
Gixxer 1000 K7
I Kvissle anser jag att fiske med båt är överlägset, fiska då i nedredelen av strömmen där de möts (när du ser det vet du vad jag menar). Om du inte har tillgång till båt (finns att hyra) tycker jag nog du ska prova i ovan ändan av forsen där kan du få fin öring oxå. Dock vill jag slänga in en brasklapp gällande det reglerade vattnet, kan skilja grymt på vattennivån där, då är överändan bättre då vattnet skjuter på bättre där. Skitfiske på dig

tack så mycket:)
Nä det blir nog ingen båt för min del tyvärr,, jag hörde något om hästholmen (tror jag det hette) skulle tydligen vara där älven rinner ut i storsjön?
Hur långt är det till dom hetaste fiskeställena från ö-sund typ?
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Lyfter tråden:yoparty
Kvällens fångst :tummenupp
 

Bifogat

  • CIMG1233.jpg
    CIMG1233.jpg
    229.6 KB · Visningar: 116

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Lyfter tråden:yoparty
Kvällens fångst :tummenupp

Ahh, smart att köpa en liten kniv att ha som jämförelse, min mamma köpte en liten hund istället :hihi

Bilden tagen i går utanför deras vardagsrum, gäddan fångad uppskattningsvis 15 meter från tv'n, sjönära tomt kallas det visst?

Den där vägde 5kg, i kväll fick dom en på 3kg.

Katterna har mat i alla fall.
 

Bifogat

  • Surfisk.JPG
    Surfisk.JPG
    27.2 KB · Visningar: 135

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Var för länge sedan det blev av att fiska. Det var senast en tidig morgon på Åland för säkert tre år sedan drygt, då jag och en bekant var ute och vandrade på klippor och följde ett abborrstim med haspel och lite olika beten. Riktigt kul och vi fick några stora rackare. Bäst av allt var väl att vi fick se tre simmande älgar på hyfsat nära håll...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
5 kg är ju yngel!
Mitt rekord på gädda är 12 kg:tummenupp

Morsans rekord är antingen 11 eller 13 kg (minns inte), på samma ställe förövrigt.

Jag har för mig att jag har lagt upp en bild på det här förut, annars ska jag se om jag inte kan hitta den igen.

Mitt rekord i den sjön är 7, men dom stora är inte lika kul att få, det är mest som att dra in ett bottennapp, tungt och segt hela vägen och ingen vidare kamp.
 

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bredvid Albert&Herbert
Hoj
Nada
Jahaja... nu bumpar jag den här tråden lite...

Funderar på att köpa ny rulle och då en multi-rulle... i de lägre prisklasserna... Har surfat runt en massa på fiskeforum och förstått att många tycker ambasadeur rullarna i de lägre klasserna är kass... Är det vad mr average-sporthojjare också tycker?

Jag fiskar i stort sett bara rent spinnfiske och har inte hoppat på varken vertikalfiske, jerkbait-fiske eller andra nymoderniteter.. Det ska vara som det alltid har vart.. (bara ny rulle är en nymodighet vid randen av min tankevärld... )
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Slet upp en 9kg gädda för en vecka sen, nu ska det väl komma en över 10 snart.

Hoppas ni släpper tillbaka praktexemplaren över 5 kg så dom kan växa ärsig stora, så man kan slita upp ett par vargar även i framtiden. Döda för att ge till katterna eller slänga i skogen är ju bara jävligt fittigt. Eller det kanske är för många som inte vågar ta i fisken så man dödar den först.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top