Fiver trackdays 2010!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Det enda fall där vagnskada kan komma ifråga är på SMC's kurser. Motbevisa mej gärna.

0470 - 201 25. Gäller vid samtliga bankörningar så länge det inte är tävling, träning inför tävling eller tidstagning.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
0470 - 201 25. Gäller vid samtliga bankörningar så länge det inte är tävling, träning inför tävling eller tidstagning.

Har du några konkreta fall där försäkringsbolaget betalat ut?

blir det någon körning den 6 april?

Tyvärr inte. Banan måste repareras på norra delen innan vi kan köra. Detta kommer att ske omkring den 12-13 april om tjälen släppt ordentligt.
 
Last edited:

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Jag skiter i alla försäkrings diskutioner,det finns tonvis med trådar om det,,jag löser min licens istället,,blir mycke enklare
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Kommer det att vara tillåtet att köra oförsäkrad, icke påställd gathoj i gatgrupp under alla fivers körningar i år? Anledningen till att jag undrar är att jag vill se att jag kan köra minst ett eller två pass utan att rasa någon vital del på hojen innan jag börjar betala den ohemula försäkringspremien..
 

M:aRacing

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia rsv4 Factory
Kommer det att vara tillåtet att köra oförsäkrad, icke påställd gathoj i gatgrupp under alla fivers körningar i år? Anledningen till att jag undrar är att jag vill se att jag kan köra minst ett eller två pass utan att rasa någon vital del på hojen innan jag börjar betala den ohemula försäkringspremien..

läs vad dom har pratat om innan i den här tråden så finner du svar
 

Rhaggren

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Vejbystrand
Hoj
Kawasaki ZX10
[/QUOTE]Tyvärr inte. Banan måste repareras på norra delen innan vi kan köra. Detta kommer att ske omkring den 12-13 april om tjälen släppt ordentligt.[/QUOTE]

Innebär detta att licenskursen arrangerad av ARC också skjuts? Eller kanske delas upp? :huvet
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Tyvärr inte. Banan måste repareras på norra delen innan vi kan köra. Detta kommer att ske omkring den 12-13 april om tjälen släppt ordentligt.[/QUOTE]

Innebär detta att licenskursen arrangerad av ARC också skjuts? Eller kanske delas upp? :huvet[/QUOTE]

Nej, kursen kommer att genomföras, men man kör på södra slingan.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Har du några konkreta fall där försäkringsbolaget betalat ut?

Minns jag inte helt fel så är det nytt från i höstas/sensomras. Jag fick höra det i samband med KTM's bandag på Gelleråsen i aug. Sen är vi flera som ringt och frågat och fått det bekräftat, den gäller vid banköringar :tummenupp
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Minns jag inte helt fel så är det nytt från i höstas/sensomras. Jag fick höra det i samband med KTM's bandag på Gelleråsen i aug. Sen är vi flera som ringt och frågat och fått det bekräftat, den gäller vid banköringar :tummenupp

Du menar att bolaget skulle vara så snälla att man betalar fast man inte behöver enligt lag? Men inga konkreta fall du vet om?
Jag har nämligen aldrig hört om ett enda fall där trafikdelen skulle gått in vid krasch på banan. Tänk dej in i fallet att olle bromsar ut kalle i slutet på rakan, hur skulle fb ta ställning i ett sånt fall? Är det den som kör om som ska betala eller den som blir omkörd?

Nu tycker jag att vi kan t denna diskussionen i en annan tråd, denna tråden handlar om Fivers arrangemang.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Du menar att bolaget skulle vara så snälla att man betalar fast man inte behöver enligt lag? Men inga konkreta fall du vet om?
Jag har nämligen aldrig hört om ett..

I försäkringsvillkoren så står det klart och tydligt att vagnskadan gäller vid alla tillfällen utom vid "skada som sker vid tävling eller träning inför tävling". Du kan även prova ringa och fråga, nummret står längre upp. I avseendet konkreta fall så känner jag inte någon personligen, nej. Men det räcker att söka lite, även här på SH, så kommer du se att det stämmer. Jag samt fyra personer jag känner väl har själva ringt och frågat och det är helt grönt med vagnskadan vid körningar med Actionpics, Banåkning osv. Jag ringde själv för 3min sen och fråga igen. "Ja, så länge det är en arrangerad bankörning och utan tidtagning eller tävlan så gäller vagnskadan". Sagt av Lena, försäkringssäljare hos B & MC.

Bara för att du tror en sak eller inte har hört det så betyder det ju inte att det inte är sant, eller hur? Du får ursäkta "attityden" men kommer inte på hur man ska formuelera det bättre när du har en så enkelspårig syn på saken. Saker och ting förändras helt enkelt :D
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
I försäkringsvillkoren så står det klart och tydligt att vagnskadan gäller vid alla tillfällen utom vid "skada som sker vid tävling eller träning inför tävling". Du kan även prova ringa och fråga, nummret står längre upp. I avseendet konkreta fall så känner jag inte någon personligen, nej. Men det räcker att söka lite, även här på SH, så kommer du se att det stämmer. Jag samt fyra personer jag känner väl har själva ringt och frågat och det är helt grönt med vagnskadan vid körningar med Actionpics, Banåkning osv. Jag ringde själv för 3min sen och fråga igen. "Ja, så länge det är en arrangerad bankörning och utan tidtagning eller tävlan så gäller vagnskadan". Sagt av Lena, försäkringssäljare hos B & MC.

Bara för att du tror en sak eller inte har hört det så betyder det ju inte att det inte är sant, eller hur? Du får ursäkta "attityden" men kommer inte på hur man ska formuelera det bättre när du har en så enkelspårig syn på saken. Saker och ting förändras helt enkelt :D

De viktiga orden ovan är följande:"Sagt av Lena, försäkringssäljare hos B & MC." Hon vill naturligtvis sälja en försäkring till dej. Man får värdera det för vad det betyder.
Min "enkelspåriga" syn på detta baseras på att jag vet flera fall som blivit nekade ersättning eftersom man kör på inhägnat tävlingsområde. Jag påstår inte att jag har facit eller vet rätt, det är min personliga åsikt att utgår man från att försäkringen inte gäller så blir man mindre besviken när skiten ligger i gruset.
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
De viktiga orden ovan är följande:"Sagt av Lena, försäkringssäljare hos B & MC." Hon vill naturligtvis sälja en försäkring till dej. Man får värdera det för vad det betyder.
Min "enkelspåriga" syn på detta baseras på att jag vet flera fall som blivit nekade ersättning eftersom man kör på inhägnat tävlingsområde. Jag påstår inte att jag har facit eller vet rätt, det är min personliga åsikt att utgår man från att försäkringen inte gäller så blir man mindre besviken när skiten ligger i gruset.

Deras försäkring gäller fullt ut på banåkningar som inte är träning inför tävling eller tävling.
En representant för Bilsport & MC (Tony Bogren) sa det flera gånger inför alla SMCs instruktörer i borlänge förra helgen.
Ett litet problem är förstås att de inte försäkrar sporthojar men ändå..

/stefan
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Hur funkar det på Atorp? Är det bara rulla in 02:00 och lägga sig i bussen å sova eller finns det nån grind å tider mm??

Tänkte på bandagen 23-24april.
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Jag har med en fråga ang 24/4, ser på eran hemsida att det är ½ timmespass och undrar lite om BoTT förarna har en egen grupp?

För på en annan sida läser jag:
Lördag: 24/4-10
15.30-15.55 Kval BoTT

eller gör ni paus i bandagen för ett kval?

:)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Jag har med en fråga ang 24/4, ser på eran hemsida att det är ½ timmespass och undrar lite om BoTT förarna har en egen grupp?

För på en annan sida läser jag:
Lördag: 24/4-10
15.30-15.55 Kval BoTT

eller gör ni paus i bandagen för ett kval?

:)
Vi gör en paus för kvalet.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top