Det enda fall där vagnskada kan komma ifråga är på SMC's kurser. Motbevisa mej gärna.
0470 - 201 25. Gäller vid samtliga bankörningar så länge det inte är tävling, träning inför tävling eller tidstagning.
Det enda fall där vagnskada kan komma ifråga är på SMC's kurser. Motbevisa mej gärna.
0470 - 201 25. Gäller vid samtliga bankörningar så länge det inte är tävling, träning inför tävling eller tidstagning.
blir det någon körning den 6 april?
Kommer det att vara tillåtet att köra oförsäkrad, icke påställd gathoj i gatgrupp under alla fivers körningar i år? Anledningen till att jag undrar är att jag vill se att jag kan köra minst ett eller två pass utan att rasa någon vital del på hojen innan jag börjar betala den ohemula försäkringspremien..
Vi tillåter oreggade hojar i gatgruppen och rekommenderar att man tecknar en personförsäkring som tillåter riskfyllda sporter.
Har du några konkreta fall där försäkringsbolaget betalat ut?
Minns jag inte helt fel så är det nytt från i höstas/sensomras. Jag fick höra det i samband med KTM's bandag på Gelleråsen i aug. Sen är vi flera som ringt och frågat och fått det bekräftat, den gäller vid banköringar
Du menar att bolaget skulle vara så snälla att man betalar fast man inte behöver enligt lag? Men inga konkreta fall du vet om?
Jag har nämligen aldrig hört om ett..
I försäkringsvillkoren så står det klart och tydligt att vagnskadan gäller vid alla tillfällen utom vid "skada som sker vid tävling eller träning inför tävling". Du kan även prova ringa och fråga, nummret står längre upp. I avseendet konkreta fall så känner jag inte någon personligen, nej. Men det räcker att söka lite, även här på SH, så kommer du se att det stämmer. Jag samt fyra personer jag känner väl har själva ringt och frågat och det är helt grönt med vagnskadan vid körningar med Actionpics, Banåkning osv. Jag ringde själv för 3min sen och fråga igen. "Ja, så länge det är en arrangerad bankörning och utan tidtagning eller tävlan så gäller vagnskadan". Sagt av Lena, försäkringssäljare hos B & MC.
Bara för att du tror en sak eller inte har hört det så betyder det ju inte att det inte är sant, eller hur? Du får ursäkta "attityden" men kommer inte på hur man ska formuelera det bättre när du har en så enkelspårig syn på saken. Saker och ting förändras helt enkelt
De viktiga orden ovan är följande:"Sagt av Lena, försäkringssäljare hos B & MC." Hon vill naturligtvis sälja en försäkring till dej. Man får värdera det för vad det betyder.
Min "enkelspåriga" syn på detta baseras på att jag vet flera fall som blivit nekade ersättning eftersom man kör på inhägnat tävlingsområde. Jag påstår inte att jag har facit eller vet rätt, det är min personliga åsikt att utgår man från att försäkringen inte gäller så blir man mindre besviken när skiten ligger i gruset.
Vi gör en paus för kvalet.Jag har med en fråga ang 24/4, ser på eran hemsida att det är ½ timmespass och undrar lite om BoTT förarna har en egen grupp?
För på en annan sida läser jag:
Lördag: 24/4-10
15.30-15.55 Kval BoTT
eller gör ni paus i bandagen för ett kval?
Vi gör en paus för kvalet.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |