Fiver trackdays 2010!

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
Mer info

Vore det inte "kul" och bra info när man planerar sina bokningar/körningar att kunna se hur många platser det finns kvar?
 

Rhaggren

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Vejbystrand
Hoj
Kawasaki ZX10
Licenskurs

Hej,

Byter riktning lite här....

Är det planerat för någon licenskurs i början av säsongen?
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
Jag ger mig inte :)

Varför då? Så länge bokningen är öppen finns det plats kvar.

Jo, självklart är det så. Det är ju först till kvarn som gäller. Men det kan ju faktiskt vara bra att veta när man ska boka.

Ex. Jag + 5 kompisar vill köra i gatgruppen. Vi anmäler oss tillsammans, men eftersom det bara fanns 2 platser kvar blir det ju problem. Ett problem som kunde undvikits med hjälp av mer förinformation.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Jo, självklart är det så. Det är ju först till kvarn som gäller. Men det kan ju faktiskt vara bra att veta när man ska boka.

Ex. Jag + 5 kompisar vill köra i gatgruppen. Vi anmäler oss tillsammans, men eftersom det bara fanns 2 platser kvar blir det ju problem. Ett problem som kunde undvikits med hjälp av mer förinformation.

Vi stoppar ju bokningen innan vi kommit så långt ner i högen som 2 platser.
Orsaken till att vi valt att bygga systemet utan insyn är för att då väntar folk till sista sekunden att boka. Ser man att det är gott om platser kvar väntar man helt enkelt så länge man kan, och eftersom banhyran ska betalas i förväg känns detta som den enklaste lösningen. Det går ju också att mejla innan man bokar så många som 5-6 st, för att verifiera att det finns plats kvar.
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
Vi stoppar ju bokningen innan vi kommit så långt ner i högen som 2 platser.
Orsaken till att vi valt att bygga systemet utan insyn är för att då väntar folk till sista sekunden att boka. Ser man att det är gott om platser kvar väntar man helt enkelt så länge man kan, och eftersom banhyran ska betalas i förväg känns detta som den enklaste lösningen. Det går ju också att mejla innan man bokar så många som 5-6 st, för att verifiera att det finns plats kvar.

Ok, jag förstår och "köper" hur ni tänkt.
Ses i sommar!
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Nu är bekräftelser utskickade till samtliga som betalat anmälningsavgift. Har du betalat men inte fått bekräftelse, maila på sb@fiver.se så kollar vi upp din betalning.
För närvarande är det ganska mycket bokningar för aprilkörningen i licensgruppen alla 3 dagarna, men i gatgruppen har vi endast 5 på torsdagen och 11 på fredagen. Blir det inte dramatiskt många fler kommer vi att överväga att stryka gatgruppen helt dessa dagar. Isåfall kommer vi att återbetala anmälningsavgiften, eller omboka till alternativdatum för de som så önskar.
 

Rhaggren

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Vejbystrand
Hoj
Kawasaki ZX10
Nu är bekräftelser utskickade till samtliga som betalat anmälningsavgift. Har du betalat men inte fått bekräftelse, maila på sb@fiver.se så kollar vi upp din betalning.
För närvarande är det ganska mycket bokningar för aprilkörningen i licensgruppen alla 3 dagarna, men i gatgruppen har vi endast 5 på torsdagen och 11 på fredagen. Blir det inte dramatiskt många fler kommer vi att överväga att stryka gatgruppen helt dessa dagar. Isåfall kommer vi att återbetala anmälningsavgiften, eller omboka till alternativdatum för de som så önskar.

Hej, jag har anmält mej till gatgrupp torsdag, fredag. Har dock också anmält mej till licenskurs på ARC 10-11/4 efteråt. Kan man då bara flytta över om ni nu stryker gatgruppen?
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Nu är bekräftelser utskickade till samtliga som betalat anmälningsavgift. Har du betalat men inte fått bekräftelse, maila på sb@fiver.se så kollar vi upp din betalning.
För närvarande är det ganska mycket bokningar för aprilkörningen i licensgruppen alla 3 dagarna, men i gatgruppen har vi endast 5 på torsdagen och 11 på fredagen. Blir det inte dramatiskt många fler kommer vi att överväga att stryka gatgruppen helt dessa dagar. Isåfall kommer vi att återbetala anmälningsavgiften, eller omboka till alternativdatum för de som så önskar.

Men om ni skall ta bort gatgruppen kommer ni ersätta den med en extra licensgrupper som man då har möjlighet att byta till? Jag har licens men min kompis har ännu inte någon licens därav har vi valt gatgruppen.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Men om ni skall ta bort gatgruppen kommer ni ersätta den med en extra licensgrupper som man då har möjlighet att byta till? Jag har licens men min kompis har ännu inte någon licens därav har vi valt gatgruppen.

Vi har INTE beslutat nån ting ännu, men OM vi stryker gatgruppen blir det en extra licensgrupp. 3 grupper per dag.
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Vi har INTE beslutat nån ting ännu, men OM vi stryker gatgruppen blir det en extra licensgrupp. 3 grupper per dag.

Låter bra. Har ni någon smärtgräns för hur länge ni kan invänta anmälningar till gatgruppen? Mest så man inte missar tåget för vi vill ju köra på Anderstorp.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
VIKTIGT!
Nu är licensgruppen på fredagen fullbokad. I gatgruppen finns det cirka 30 platser kvar. På lördagen och torsdagen finns det fortfarande några platser kvar.
 

Fricco

Highsider.se
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Racehoj
Tjena Humlan.
Har bokat de 3 Aprildagarna.
Jag kör helst i licensgruppen, men på fredagen fanns inga platser kvar i den gruppen så jag bokade i gatgruppen för att ej bli utan den dagen. Om ni gör om grupperna eller får någon plats ledig så flytta gärna över mig till licensgruppen. mvh Fricco.

ps. Har skrivit detta, under övr. info när jag bokade.
 
Last edited:

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
En nyfiken fråga ,,,, hur ser det ut på å runt banan i Anderstorp just nu?, själv bor jag 7 mil norr om banan och det är ganska mycket snö kvar i skog å mark.
Nu är det drygt 1 vecka kvar till första körningen där så man undrar kanske om man behöver en båt eller snöscooter för att ta sig fram, tänkte kanske mest på allt smältvatten som blir just nu.
Karuselllen är ju känd för att inte kunna svälja för mycket vatten precis, blir ju gärna en liten sjö i innerkurva.

Hoppas iaf att man kan köra den 6/4 ,,, det suger en del nu efter en lång å kall vinter.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
En nyfiken fråga ,,,, hur ser det ut på å runt banan i Anderstorp just nu?, själv bor jag 7 mil norr om banan och det är ganska mycket snö kvar i skog å mark.
Nu är det drygt 1 vecka kvar till första körningen där så man undrar kanske om man behöver en båt eller snöscooter för att ta sig fram, tänkte kanske mest på allt smältvatten som blir just nu.
Karuselllen är ju känd för att inte kunna svälja för mycket vatten precis, blir ju gärna en liten sjö i innerkurva.

Hoppas iaf att man kan köra den 6/4 ,,, det suger en del nu efter en lång å kall vinter.

Beslut tas i veckan om vi kör eller ej. Banan är ren från snö, karusellen är åtgärdad så den sväljer vatten jättebra. Vi har däremot lite problem i depån, med vatten som bubblar upp ur asfalten här och var. Vi ska ha besiktning av banan också, innan vi får köra.
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Beslut tas i veckan om vi kör eller ej. Banan är ren från snö, karusellen är åtgärdad så den sväljer vatten jättebra. Vi har däremot lite problem i depån, med vatten som bubblar upp ur asfalten här och var. Vi ska ha besiktning av banan också, innan vi får köra.

Vi lär va ett gött gäng som håller tummarna :tummenupp

Tänkte passa på o fråga hur det blir med kvällsracen i år? Följde ARC länken längre upp i tråden men hittade ingen info..?
 

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10R
Lite OT kanske, men eftersom jag kommer och köra endel med fiver så ställer jag frågan. Köpt extrafälgar med regndäck på, metzler raceteck. Någon vänlig person som vet vilket däckstryck som gäller??
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top