Fiver trackdays 2010!

RR_Chrille

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000-K5
VIKTIGT!
Nu är licensgruppen på fredagen fullbokad. I gatgruppen finns det cirka 30 platser kvar. På lördagen och torsdagen finns det fortfarande några platser kvar.

Nu fattar jag inte riktigt:va på anmälan står "23 April ENDAST GATGRUPP"... Är det licenskörning alla 3 dagar i allafall!?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Nu fattar jag inte riktigt:va på anmälan står "23 April ENDAST GATGRUPP"... Är det licenskörning alla 3 dagar i allafall!?

Ja, det är licenskörning samtliga dagar. Dock är fredagens licensgrupper fullbokade, det finns endast plats kvar i gatgrupp på fredagen.
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Är det ett krav att man ska ha löst ut sin licens om man kör i den gruppen eller kan man byta till gat även om man har en race hoj
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Racehoj i gatgrupp spelar nog ingen roll bara racehojen är påställd och försäkrad. Mao är en oreggad racehoj mycket olämplig att köra gatgrupp med om man ska följa reglerna...

Handlar om ansvarsfråga vid eventuell olycka!
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Racehoj i gatgrupp spelar nog ingen roll bara racehojen är påställd och försäkrad. Mao är en oreggad racehoj mycket olämplig att köra gatgrupp med om man ska följa reglerna...

Handlar om ansvarsfråga vid eventuell olycka!
Vilka regler?
Fiver brukar väll inte kräva regad hoj i gatgrupp!?!
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Racehoj i gatgrupp spelar nog ingen roll bara racehojen är påställd och försäkrad. Mao är en oreggad racehoj mycket olämplig att köra gatgrupp med om man ska följa reglerna...

Handlar om ansvarsfråga vid eventuell olycka!

Jag vet att även andra org kräver reggad hoj i gatgrupp. Varför förstår jag inte. Det finns väl inga försäkringar som gäller där?

Jag förstår att man inte kan ha folk utan licens i licensgruppen där alla är försäkrade via svemolicensen.

Nr18 har säkert svar??
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Jag vet att även andra org kräver reggad hoj i gatgrupp. Varför förstår jag inte. Det finns väl inga försäkringar som gäller där?

Jo, det gör det faktiskt. Trafikförsäkringen gäller än så länge alltid vid körning i gatgrupp. Ej att förväxla med vagnskada osv. I licensgrupp är försäkringen kopplad till person, i gatgrupp är försäkringen kopplad till hoj. Trafikförsäkringen täcker den andres personskador men det gör inte licensförsäkringen... Skulle kunna bli dyyyyrt för föraren av den oförsäkrade hojen...
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Nr18 har säkert svar??

Det är bara det att det kommer 100 svar innan det rätta svaret, så tillslut vet man inte ens vilket svar som är det rätta svaret, alla vet ju bäst å tror sig veta det rätta svaret så kanske alla svar är det rätta svaret :arsele:arsele

"ironi"
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ej att förväxla med vagnskada osv.

Finns även vagnskador (hos B & MC t.ex) som gäller vid bankörning så länge det inte är med tidtagning eller ses som träning inför tävling, vilket det troligtvis görs om det är R-förare med "rena" racehojar i gruppen.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Så vad gäller på Fivers bandag? Önskar endast svar från fivers reprecentanter då frågan är specifik för denna dag, övrigt tyckande är i detta läge ej av intesse...

Vi tillåter oreggade hojar i gatgruppen och rekommenderar att man tecknar en personförsäkring som tillåter riskfyllda sporter.

Jo, det gör det faktiskt. Trafikförsäkringen gäller än så länge alltid vid körning i gatgrupp. Ej att förväxla med vagnskada osv. I licensgrupp är försäkringen kopplad till person, i gatgrupp är försäkringen kopplad till hoj. Trafikförsäkringen täcker den andres personskador men det gör inte licensförsäkringen... Skulle kunna bli dyyyyrt för föraren av den oförsäkrade hojen...

Kan du ge ett enda exempel där det blivit dyyyrt för föraren av den oförsäkrade hojen?
Vi har arrangerat bandagar i 10 år, och har inte ett enda sånt fall.

Finns även vagnskador (hos B & MC t.ex) som gäller vid bankörning så länge det inte är med tidtagning eller ses som träning inför tävling, vilket det troligtvis görs om det är R-förare med "rena" racehojar i gruppen.

Det enda fall där vagnskada kan komma ifråga är på SMC's kurser. Motbevisa mej gärna.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top