Flört-tips!

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
-
Tjenare! Nu är det som så att imorrn ska det dejtas friskt, skall bjuda över tjej.

Läst "tejp tråden" där man fått en del smarta tips (go Långa Farbrorn :yoparty), men iaf. Tänkte höra om ni har några fler riktigt smöriga komplimanger osv på lager.
Skulle va kul med roliga tips inför dejten, allt som kan tänktas få tjejen att falla pladask för mig! :slicka

MVH
/PL0J

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Tack för det.

Nja uppmärksamhet och att ligga steget före så att det är genomtänkt brukar vara bra,tänk igenom vad skall ni göra tex.

Tankegång.
Laga mat...vad behövs till det OCH hur kan jag få det att bli trevligt?
Softa i soffan...hur kan jag höja mysfaktorn ?

Tex skall du bygga din egen mat så är det ju viktigt att du tänker på att hon kanske är hungig när hon kommer,gör en liten toast eller liknade och servera med ett glas vin som öppning sen kan du laga mat och ni kan prata under tiden över lite vin.

Krångla inte in dig svåra rätter utan sikta på något gott enkelt och lätt.

Kyckling går alltid hem,mitt förslag är:

Bryn kyckling lite lätt i pannan gör en röra av fetaost och soltorkade tomater,strö röran över kycklingen vips in i ugnen ett litet tag.

Koka ris,rör ner lite cream fraiche (franska örter) tärna ner lite paprika och purjolök i riset rör om och servera med en trekantstoast.

Kvinnor gillar choklad!!

Det kan du köpa någon trevlig chokladbakelse på ett konditori,som sedan serverar med tex grädde eller glass.

Smöriga komplinager är svåra då det är situations anpassat,det funkar inte med klyschor såvida hon inte vill att det skall funka.

Men standard folkvett är att säga hur fin hon är när hon kommer,ser du något extra tex att hon fixat håret lite annorlunda så kommentera detta extra.

Det skall vara ärliga och "impulsiva" komplimanger dvs tycker du att hon har snygga örhängen så säg det förklara också varför du tycker det.

Tänk på att kvinnor lägger minst 2-3 timmar på att duscha,sminka,lägga hår,byta kläder innan hon kommer till dig.

Att smöra som en tok utan anledning blir bara pannkaka.

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Visa motorcykeln och säg att du kör 250 på bakhjulet :tummenupp

Ta det som ett stort skämt

Själv tycker jag att du skall vara dig själv, sitt inte och smöra. Är det läge för en fin komplemang så go for it men överdriv inte...

David Lundin

Hade Jehu levat idag hade han kört hoj!
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
VFR 750 -95
Levande ljus!! Människor blir vackra i skenet och tjejerna verkar gilla det :)

Varför inte börja kvällen med att göra något lite handfast tillsamans t.ex. bygg en snögubbe, åk stjärtlapp, ha snöbollskrig osv Behöver inte vara ute men gör ngt tillsamans. Garanterat något att prata om naturlig kroppskontakt och isen bryts garanterat när ni har tryckt snö inanför varandras tröjor :tungan
Sedan är det bara att gå in och käka ngt gott du fixat eller också lagar ni mat tillsamans. Desert i soffan och sen får du klura ut vad som händer sen...

Lycka till! :tummenupp

Edit: Du kanske kunde specifisera vilken relation du har med tjejen i nuläget så går det att ge lite bättre tips

Edit2: Tänk på att förvarna om kläder som är lämpliga...

Last edited:

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Precis överdriv inte, dvs , smöra inte ihjäl henne, då låter det som att du bara vill ha henne inatt,och jag antar att du inte vill det,,

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Behöver man påminna om att levande ljus kan funka bra som en benklyvare?

Om du nu gör som Lånigs föreslår, så se till att ni har nåt att göra (beroende på hur bra ni känner varann) medans kycklingen är i ugnen typ 40 min. Då tänker jag inte i först hand på ölspelet utan kanske ehm, tja, nåt annat. Känner ni varann såpass bra att ni utan problem kan babbla bort dom 40 min. så är de ju iofs helt cool.

Lycka till!

O glöm inte att lägga upp (naken)bilder på henne sen :tummenupp

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Långa farbron skrev:
Kvinnor gillar choklad!!

Det kan du köpa någon trevlig chokladbakelse på ett konditori,som sedan serverar med tex grädde eller glass.

Bättre förslag, mot kvällen servera chokladfondue skär upp kivis, jordgubbar, druvor, etc. rekommenderar mörkchoklad ex lids går åt ca 1 ½ paket så köp två paket… Kanongott och mysigt

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Mark skrev:
Behöver man påminna om att levande ljus kan funka bra som en benklyvare?

Om du nu gör som Lånigs föreslår, så se till att ni har nåt att göra (beroende på hur bra ni känner varann) medans kycklingen är i ugnen typ 40 min. Då tänker jag inte i först hand på ölspelet utan kanske ehm, tja, nåt annat. Känner ni varann såpass bra att ni utan problem kan babbla bort dom 40 min. så är de ju iofs helt cool.

Lycka till!

O glöm inte att lägga upp (naken)bilder på henne sen :tummenupp

Om det inte är en hel kyckling så vill jag inte äta den efter 40 minuter :gnissla
jag tänkte nog mest på kycklingfileer (my bad info-error)

max en 15 ,du har ju stekt den lite innan,när köttsaften (ifrån kycklingen) blir "klar/genomskinlig" så är kycklingen färdig.

Mr R skrev:
Bättre förslag, mot kvällen servera chokladfondue skär upp kivis, jordgubbar, druvor, etc. rekommenderar mörkchoklad ex lids går åt ca 1 ½ paket så köp två paket… Kanongott och mysigt

Chokaldporr på min ära :tummenupp

David Lundin

Gick med
9 Jan 2006
Hoj
VFR 750 -95
Mr R skrev:
Recept!! Är det bara att smälta chokladen eller ska man göra ngt mer med den typ hälla i coniac (eller hur det nu stavas) ??

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Åsså kåndåmer.

Har du en listig plan som inkluderar soffan så kan du gömma en där under t.ex. telefonen.

Är du helt wild and crazy kan du ha en strategisk kondom i varje rum.
Skönt att slippa springa omkring och leta när du skall scorea.

Och du, smid medans järnet är varmt.

Komplimangtips: Många kvinnor gillar att man lägger märke till detaljer.

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
LAGA SMÅRÄTTER. Hellre det än en stor fet svullig rätt. Ett tips är att laga maten tillsammans med lite vin. Det lättar upp.

LJUS

BRA musik (det måste inte vara din vanliga hårdrock)
(Tänk ut lite kul grejjer att snacka om om pinsam tystnad inträffar.)

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
David Lundin skrev:
Recept!! Är det bara att smälta chokladen eller ska man göra ngt mer med den typ hälla i coniac (eller hur det nu stavas) ??

Du måste ha en fondueskål för choklad, ett värmeljus värmer vatten som tillslut smälter chokladen. Chokladen hackar man i småbitar först. tar ca 30 min för chokladen att smälta helt sedan är det bara att doppa frukten eller valfri kroppsdel i den smältna chokladen, ät och njut.

Gillar man inte mörkchoklad då tar man vanlig mjölkchoklad...

Fondueskål för choklad är inte dyra, något som alla borde ha. Sök på google för en bild, så får du en uppfattning vad det är. Tyvärr så är mitt minneskort knasigt så jag kan ej fota min...

Ordna med fondue date nr två

Lycka till på daten :tummenupp

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Åsså kan du ju ha en film hemma att kolla på i soffan. Myspys! :)

Med lite tur så blir det bara mysigare och mysigare.

David Lundin

Gick med
9 Jan 2006
Hoj
VFR 750 -95
Mr R skrev:
Fondueskål för choklad är inte dyra, något som alla borde ha. Sök på google för en bild, så får du en uppfattning vad det är.
Är det skillnad på fondue-kit för ost/kött och choklad? Låter som en höjdare.. Ska definitivt prova det med flickan :tummenupp

Edit: Grilla marsmelows över ljus är inte så dumt..

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
David Lundin skrev:
Är det skillnad på fondue-kit för ost/kött och choklad? Låter som en höjdare.. Ska definitivt prova det med flickan :tummenupp

Edit: Grilla marsmelows över ljus är inte så dumt..

Ost-fondue kiten brukar vara av lite kraftigare gods/material plus att dom brukar vara större mängdmässigt och värmekällan större.

Bifogat

• 180px-Fondue_set.jpg
    180px-Fondue_set.jpg
    32.6 KB · Visningar: 328
  • 609.jpg
    609.jpg
    4.9 KB · Visningar: 997

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Här får du en superenkel trerättersmeny som öppnar vilka brallor som helst.

Förrätt: "moules mariniere" vinkokta blåmusslor.

Ta en schalottenlök en vitlöksklyfta en knippe bladpersilja en touch färsk chili
hacka alltihopa hyffsat fint fräs i olivolja i en kastrull max 1min ingen färg på löken i med önskad mängd färska musslor blanda runt slå nu på 3-4dl vitvin på med locket vänta ca: 2min tills alla öppnat sig nu är det klart, servera i en stor skål som ni båda äter ur med tillhörande vitlöksbröd.

Varmrätt: Taglitelle med lax och pestosås.

300gr laxsida (den tjocka delen,skinnfri) skär nu "kuber" 3¤3cm stek absolut inte klart dom bara lätt i olivolja lägg åt sidan, koka taglitelle,ta en klick smör i pannan i med lite pressad vitlök och en rejäl klick basilkabaserad (grön) pesto
plus en skvätt vitt vin låt det gå ihop sig avsluta med 2-3dl grädde lägg nu i laxen låt den gå klart blanda till sist i den nu färdiga tagliatellen försiktigt servera med nymald svartpeppar.

Dessert: Har många "vassa" desserter i garderoben men kör på chokladfonduen
som mr R sa men mitt förslag är att du tar bara jordgubbar,persikobitar och doppar i vitchoklad.

Kör hårt grabben :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ähh, fan vad ni krånglar till det, ta na på brösten och slicka i örat...
Sen är det bara att köra på med gaffatejp och lyktstolpe, vill du ta det försiktigt, grunda med valfett..

Eller så kan du göra som i dom tidigare tipsen.

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Vin och kyckling.. Låter självplågande för dig lilla gubben.. :D

KöR HÅRt IAF! HOPPAS DET ÄR RACHEL BILSON VI SNACKAR! :tuttar

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Är det taktiskt korrekt att bjuda på skata i dessa fågeltider?

jag bryr mig inte ett skit, men just fertila kvinnor var ju dom mest oroade enl. sifo (tror jag att det var)... :va

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...