fler folk e fan mer galna än man tror!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Fast det är stor skillnad på tankar och att verkligen omsätta det i handling. Det är fullt normalt (dvs. vanligt) att i någon enstaka situation inte kunna låta bli att tänka någon tabubelagd tanke, t.ex. "tänk ifall jag tar den här bäbisen och slänger ut genom fönstret" osv...

För vissa tar dock de här tankarna särskilt stor plats och ju mer de försöker sluta att tänka på det, destå värre blir det. Det är egentligen inte så svårt att förstå, om någon säger till dig att du absolut inte får tänka på en rosa elefant så tänker du troligtvis på en rosa elefant just därför. Hur som helst, ett sätt att bli av med dessa "tvångstankar" kan vara att exempelvis räkna högt till 10 upprepade gånger tills dom försvunnit. Ett sådant beteende bli snart till en "tvångshandling". Ungefär så fungerar tvångssyndrom...

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
borde ju fan finnas en dödspatrull som kunde skörda bort dom där värsta, vafan ska skattebetalarna betala feta pengar för att ta hand om ett psykfall? :kocko

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Ka11e skrev:
Kännner igen min ibland :D

"Jag sitter på jobbet och tittar på filmer.
Jag chattar och surfar nätet.
Brukar också koppla upp mig remote till datorn hemma bara för att känna mig mer som hemma.
Jag jobbar nog uppskattningsvis ca 1h per dag, resten av tiden går åt till personliga intressen.
Jag hatar att jobba, men det måste juh göras för att få pengar.
Jag har tom börjat hata kunderna för att dom stör mig i mitt surfande."

ha ha ha.. jag skratta så jag fick ont i magen av den här :D
den känner jag också igen mig i. kan lätt bli som om man har ett tråkigt jobb där man tycker att man har lite för dåligt betalt. man tänker att då är det ok att jag surfar lite som kompensation. sen surfar man lite mer. sen surfar man ännu lite mer. osv. fast jag har du aldrig varit i närheten av att surfa så mycket, men det finns nog vissa arbetsdagar på ett jobb jag hade förut som jag surfade 50% av tiden vissa dagar :D

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Messiah skrev:
borde ju fan finnas en dödspatrull som kunde skörda bort dom där värsta, vafan ska skattebetalarna betala feta pengar för att ta hand om ett psykfall? :kocko
Hmm... :va Skaffa lite perspektiv på världen.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Den enda "sjuka" tanken jag fått ibland är typ när man går över en brunn eller på en bro... Då kan jag bli jävligt sugen på att bara kasta iväg mina nycklar, elelr släppa ner dom i brunnen.... Jävla sjukt... Man vill ju absolut inte göra det...

Eller nån gång har man vart ritkigt sugen på att trycka på brandlarmet... Man har ju givetvis inte gjort det, självfallet inte, det skulle jag aldrig göra om det inte var en nödsituation... Men tanken har funnits ett par gånger...

Det verkar dock som om de ni citerat i denna tråd har lite allvarligare problem än mig =) :lol

:hej

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
berggren_martin skrev:
Hmm... :va Skaffa lite perspektiv på världen.

varför? folk som utgör en fara för andra...och jag skrev BORDE

EX: Jag brukar fantisera om att döda stora mängder människor, när jag t ex. tittar på fotbollsmatcher tänker jag ofta på var jag skulle placera sprängämnen på läktaren, hur mycket som skulle behövas och hur många som uppskattningsvis skulle gå åt.
Min dröm är att lyckas med ett liknande attentat som wtc, att ta en hel skyskrapa med folk och allt i.
Jag fantiserar också ofta på hur jag skulle göra mig av med kroppen om jag skulle döda någon.
Jag tror att jag skulle vara en grymt duktig seriemördare.

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
lr. den här:
Jag hatar barn, mår illa av att se dem bara. Jag tror att alla barn har damp eftersom de springer runt hela tiden. När ett dagis/ skolklass går på mitt tunnelbanetåg hoppar jag av. Ibland drömmer jag om att aptera rakblad på lekplatsernas gungor och rutchbanor. Äckliga glin!

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Messiah skrev:
lr. den här:
Jag hatar barn, mår illa av att se dem bara. Jag tror att alla barn har damp eftersom de springer runt hela tiden. När ett dagis/ skolklass går på mitt tunnelbanetåg hoppar jag av. Ibland drömmer jag om att aptera rakblad på lekplatsernas gungor och rutchbanor. Äckliga glin!

Det måste vara en lärare som har skrivt det där.... Jag kan lova att man känner så ibland....

/FW

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Hmm.. Det finns ett otal korkade människor och alltid en mer än man tror.. :3freak

(De underligaste jag själv gör e nog att passa mig för höga höjder.. jag får nämligen en sån känsla av att jag vill kasta mig ut...( OBS! inte falla död ner...även om det kanske just de som skulle hända..)

KIRE

Guest
Messiah skrev:

Du menar sådana som dig själv :confused:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
hållundan skrev:
Den enda "sjuka" tanken jag fått ibland är typ när man går över en brunn eller på en bro... Då kan jag bli jävligt sugen på att bara kasta iväg mina nycklar, elelr släppa ner dom i brunnen.... Jävla sjukt... Man vill ju absolut inte göra det...

den där känner jag igen. fast för mig är det värst när jag står på en balkong många våningar upp eller när jag hänger lite över räcker på typ en finlandsfärga. då kan jag knappt bärga mig. jag vill kasta i plånbok och allt möjligt.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Messiah skrev:

Vad skall vi göra med alla som vädrar sina omogna åsikter då?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
He he man får sej goa garv där!

Ha ha! man får sej då goa garv där o kanske tips för somliga som är uttråkade nu under vintertid...finns tydligen allehanda sysslor o ägna sig åt.
Exempel.

Bikt 5222299
En gång när jag hade tråkigt så gick jag in till mina grannar och borstade mig i röven med deras barns tandborstar... Ohyggligt roligt!

Pommes

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
R1150R
Just D - Tvångstankar

"Varför en tok är jag..."
Din polares morsa har gigantiska tuttar
Tror du inte hon märker hur du går där och gluttar

Även om man tror sig vara normal och håller sig på spåret
så är man ändå någonstans där inne en dåre
Utan att kalla sig knäpp
Så får man ändå ett och annat släpp
Och vem blir inte då och då sugen på att helt enkelt bara gå rakt fram till morbror Kaj
Säga: "Hej, du luktar bajs!"
Det får man inte göra, nej, vad är det du tänker?
Hugga någon i skallen så att blodet stänker
Vad är det som snurrar i huvudet?
Det är sådant som bara du vet

Har du haft sådana tankar någon gång?
Har du haft sådana fula och smutsiga tankar?
Har du haft sådana fula och smutsiga tankar någon gång?

Så vad gör du med dåren inom dig?
Du är en fara för alla som står runt om dig
Rätt vad det är så går du i spinn
Du borde kanske spärras in
Och är det inte du som flippar ur
så är det väl någon annan, eller hur?
Utan varning, utan aning
hamnar man bredvid en galning
När du står på perrongen, ser tågen tuffa
Då har någon bakom lust att knuffa
Och när du ligger i käftis händer
vad tror du han egentligen vill med dina tänder?
Och när du sitter i bilen
vad tror du dom tänker i den mötande filen?
Var du än är, låt mig säga så här:
Det är bara en fråga om när!

Har du haft sådana fula och smutsiga tankar någon gång?

Så enkelt det vore att få fart på en barnvagn
Så hamnar den lille snart framför en spårvagn

Det börjar med en liten ful impuls, du vet vad jag menar
Man får bara gå på vissa stenar
Runda en stolpe moturs
för annars betyder det otur
Sedan blir det bara värre, det går inte att stoppa
Varje gång man står på en balkong så vill man hoppa
Och sedan ligger du väck i
sluten cell på Beckis

Har du haft sådana fula och hemliga, skändliga
vidriga, låga
abnorma, bisarra
mentalsjuka, rubbade
snedvridna tankar någon gång?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Messiah skrev:
varför? folk som utgör en fara för andra...och jag skrev BORDE

EX: Jag brukar fantisera om att döda stora mängder människor, när jag t ex. tittar på fotbollsmatcher tänker jag ofta på var jag skulle placera sprängämnen på läktaren, hur mycket som skulle behövas och hur många som uppskattningsvis skulle gå åt.
Min dröm är att lyckas med ett liknande attentat som wtc, att ta en hel skyskrapa med folk och allt i.
Jag fantiserar också ofta på hur jag skulle göra mig av med kroppen om jag skulle döda någon.
Jag tror att jag skulle vara en grymt duktig seriemördare.

Vadå, vem har aldrig haft såna tankar? Jag brukar iofs mest ha tvångstankar om att skada mig själv. Tex "Undrar hur det känns att styra över och fronta med den där långtradaren". Tvångstankar förekommer i allas hjärnor och har inget med att man är farlig eller sjuk att göra.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Alex 6R skrev:
jag har skrattat oavbrutet åt detta nu... måste vara omogen lr trött

" 4544232
jag blev lurad av föreningssparbanken, dom svinen, men jag hämnades.
Tog en tjock ostskiva och skar ut den längs kanterna efter mitt kreditkort sen gick jag ner till den fula bankomaten och körde in den. Den kom aldrig ut och reparationerna pågick i två dagar."

Roligaste denna veckan :D

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Jag brukar bakåtskita mina kompisars toaletter, alltså sitta åt fel håll så det blir massa ränder som jag sedan låter vara.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...