fler hästar med kolfilter ?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Den här tråden har potential!:rofl
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Om man köper en pax fläkt som är fuktstyrd och sätter den mellan grenrören och slutburken, sen kopplar fuktstyrnings kabel till varvräknaren så kan man ställa in den på det varvtal man vill. Sen är det bara experimentera med varvtalen så har man sen en turbo för ca 600kr som ger mellan 20-45hk beroende på hur duktigt man är på att få in varvtalet exakt rätt.

Det är egentligen rätt sjukt att det funkar, sen prislappen 600kr plus kanske 2-3 timmar i garaget, sen ett besök hos järnhandeln. kompisen fick 36hk extra när han gjorde detta så han funderar på att börja sälja konceptet för 1500kr. Någon som är intresserad ? Dom 5 första får det gratis som lite marknadsföring. :tummenupp

Maila honom.
bertilvonk@gmail.com
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
nu har jag varit ute i garaget och utfört luftfiltermodden..

för att mera vetenskapligt testa något sånt här så måste man ju ha en bromsbänk.

då ja inte har någon så byggde jag en själv. det är egentligen ganska så enkelt.

alla har ju en köksassistent. och i den sitter det en elmotor. som har magneter samt koppasslingor i sig. vad man gör är helt enkelt att man monterar ett drev på assistenten och sedan hockar upp den på hojen. sedan kör man hojen ett par pulls och när det är gjort så plockar man isär elmotorn och mäter slitage.. sedan plockar man ihop den igen med nya delar. och kör ett pull till fast nu modifierat. den skillnad som då uppmätts i slitage på assistenten mellan omoddat och moddat . ger efter en viss omräkningsfaktor i my och pi . antal hästar som ökat..

okej . nu till testet.

omoddat.. gav:

3 my partikelrester på modulator och pi 16 på magneterna.

moddat gav.

6 my partikelrester på modulator och pi 5 på magneter.

detta ger

pi * 7 / my upphöjt till 43 = 15 hk

alltså 15 hk effektökning =)
 

finnpower

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
Anderstorp
Hoj
Blackbird -07:a Svart
Om man köper en pax fläkt som är fuktstyrd och sätter den mellan grenrören och slutburken, sen kopplar fuktstyrnings kabel till varvräknaren så kan man ställa in den på det varvtal man vill. Sen är det bara experimentera med varvtalen så har man sen en turbo för ca 600kr som ger mellan 20-45hk beroende på hur duktigt man är på att få in varvtalet exakt rätt.

Det är egentligen rätt sjukt att det funkar, sen prislappen 600kr plus kanske 2-3 timmar i garaget, sen ett besök hos järnhandeln. kompisen fick 36hk extra när han gjorde detta så han funderar på att börja sälja konceptet för 1500kr. Någon som är intresserad ? Dom 5 första får det gratis som lite marknadsföring. :tummenupp

Maila honom.
bertilvonk@gmail.com
Du kommer inte så långt innan sladden tar slut, och rycker kontakten ur väggen.
 

Bladerider

Den evige formtoppen
Gick med
30 Aug 2008
Ort
Årsta
Hoj
Fireblade -98, Trimmad Puch flakmoppe på landstället.
Jag är jävligt skeptisk till att det där med kolfilter framför insuget fungerar men däremot har jag meckat in 8 st batteridrivna lattevispar i tanken, för som alla vet så rinner vätska bättre i en virvel. Kolla bara när ni tömmer badkaret.
Soppan bara swoooschar ner i fuggarna å jag får 17.3 extra hästkrafter efter mätningar.
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Jag är jävligt skeptisk till att det där med kolfilter framför insuget fungerar men däremot har jag meckat in 8 st batteridrivna lattevispar i tanken, för som alla vet så rinner vätska bättre i en virvel. Kolla bara när ni tömmer badkaret.
Soppan bara swoooschar ner i fuggarna å jag får 17.3 extra hästkrafter efter mätningar.

app app app.. är det mätt lateralt eller bilateralt , bi har en tendens att svinga sig åt båda håll och är därför inte pålitlig som referenspunkt
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
finns flänsar som du sätter bakom luftfiltret på bilar. som får luften att rotera och där med "skall" de ge bättre luftflöde till motorn. men men...

men en liknande grej till datorer för att kyla CPUer bättre är att man sätter på en rörkrök som har 45grader vinkel å sen monterar man fast fläkten på rörkröken, med den så får du snurr på luften och du får inget död område i mitten under motorn å de kyler bättre.. så den varianten funkar mig veterligen.



så de är väll inte helt omöjligt att bil tillbehöret funkar också..
 

Bladerider

Den evige formtoppen
Gick med
30 Aug 2008
Ort
Årsta
Hoj
Fireblade -98, Trimmad Puch flakmoppe på landstället.
app app app.. är det mätt lateralt eller bilateralt , bi har en tendens att svinga sig åt båda håll och är därför inte pålitlig som referenspunkt

Nja det blev trilateralt vilket funkade bäst för mig i denna applikation!
Det absolut viktigaste är att lattevisparna måste snurra medsols här uppe på norra delen av jordklotet. Sålde idén till en snubbe i Australien och där sket det sig kapitalt tills han bytte polaritet på batterierna och visparna gick motsols. Faan han tappa halv effekten innan han hitta felet. :huvet
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Nja det blev trilateralt vilket funkade bäst för mig i denna applikation!
Det absolut viktigaste är att lattevisparna måste snurra medsols här uppe på norra delen av jordklotet. Sålde idén till en snubbe i Australien och där sket det sig kapitalt tills han bytte polaritet på batterierna och visparna gick motsols. Faan han tappa halv effekten innan han hitta felet. :huvet

jo men det där har jag också hört berättas om .. har tydligen att göra med att man är vid sydpolen istället för nordpolen i australien. man är alltså redan utsatt för en polvändning och måste således skifta dom för att vara i ursprungsläge igen.
 

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
ska ut boch grilla sen lägger jag kolet från grillen i en strumpa och trycker in den i luft burken sen har jag 15 hk till najs hahaha....
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top