amullo skrev:Och jag tänker med huvudet. Ungefär som 99% av resten av Homo Sapiens.
Homo Sapien Sapiens
(Homo Sapien; Mänsklig föregångare som dog ut för över 100 000 år sedan )
amullo skrev:Och jag tänker med huvudet. Ungefär som 99% av resten av Homo Sapiens.
benkar skrev:Dra inte alla 40-50-åringar över samma kam... ganska många sådana som kör sporthoj....
Det är ju precis det de flesta på detta forumet gör, på ett sätt i vart fall. Däremot skriver de snabbt som fan, även den stora grupp som varken har körkort eller motorcykel.kle1991 skrev:Så om alla körde som tjejer i trafiken...
kle1991 skrev:Nu skall jag ge oss killar en j-a känga..Hur många mc-burna tjejer/kvinnor förolyckas eller ens är inblandade i en mc olycka???? Nu menar jag BARA de som kör, inte passagerare, sen kan man räkna ut procentuellt hur olycksbefriade de är, tror det är en skrämmande jämförelse. Är de inblandade så är det nog sällan deras fel.
Tjejer 1) Kör sällan eller aldrig för fort,2) Chansar inte i onödan
Jo det behöver ju som bekant inte gå särskilt fort för att det ska vara vådligt.Bingo skrev:Det är ju precis det de flesta på detta forumet gör, på ett sätt i vart fall. Däremot skriver de snabbt som fan, även den stora grupp som varken har körkort eller motorcykel.
Hanzzon skrev:Hur många MC förare har kört ihjäl någon annan med Mc då ???
Oftast är det ju MC föraren som det går värst för, så det är väl upp till var och en om han/hon tycker att dom kan köra hoj...
Nä hellre att dom gör B kortet svårare och äldre får ta en uppkörning och visa vad dom kan, är ju var och varann gång man är ute och köra med hojen men träffar på nån Going i sin bil.....
Santo skrev:Homo Sapien Sapiens
(Homo Sapien; Mänsklig föregångare som dog ut för över 100 000 år sedan )
von reisen skrev:Angående A-kort på köpet, fråga er själva om ni är under 46 år vem kör värst du eller din farsa...
Galne Dansken skrev:Jag får igen henvisa till forriga studier från SMC & VV om dödsolyckor. LÄNK
Du bör ku få hela "Studiet" fram i en powerpoint version.
Yepzz, flera är redan förre året vuxna...
Jag tror att utbildning ska göras rolig - exact som SMC har på Rörken, och även på dom större banor. Det är min uppfattning att man får oss på hoj utt och leka trafiksäkerhet.
I BMW MC Klubben, har denne lek betytt att vi senasta året har haft 600 BMW MCs på bana och tränat broms och kurvteknik.
Tar jag fram dom 600 från BMW MC Klubben och dom som vi vett har kört med SMC på Rörken dom senasta 2 år - kan vi konstara att inga har avlidat i MC olyckor - jag tror att det vi gör är rätt..
Jag ser vår uppgift som en aktiv del av hojsamhället, att se till att det finns banor vårt vi komme och köra, leka, gassa av oss - varje vecka. Det bästa sätt att få detta att bli verklighet är att vi får SMC att jobba för detta - stödja sålunda SMC och bli aktiv där..
På snack om konkreta siffror kolla gärna på www.acembike.org - regga dig och tanka hem "Maids"
Bara engelsmän som kan lyckas med sånt, lysande film!TomK skrev:Brittiska transportministeriet gör i alla fall mer än våra svenska motsvarigheter. Här är deras senaste alster om vikten av att köra aktivt och medvetet: http://www.thinkroadsafety.gov.uk/campaigns/motorcycles/download/perfectday.mpg
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|