Flickvännen vill inte att jag tar MC kort!

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Det verkar mest som om HON har alla dessa fördommar du listar.
Hennes problem att göra sig av med.

Att hon är orolig när du är ute och kör är mer normalt, det tror jag gäller anhöriga till oss alla.
Men man kan inte undvika alla faror bara för att dö en stilla död...
(vilket inte betyder att man inte ska ta hand om sig och använda sunt förnuft, med att ligga hemma i sängen för att det är säkrast är heller ingen lösning)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Spray skrev:
2176945 Jag tror iallefall det är baserat på rykten...
Vi har bott ihop i snart 3år...
Hästar! Hon rider dressyr på ganska hög nivå

Och som sagt... Inte byta flickvän.

."


Nja 3 år då har man lärt känna varandra en del. Rida häst är också rätt farligt så jag förstår inte hennes oro, är inte du orolig för henne när hon rider kan du kontra med!! Om hon kan förstå din oro så borde hon också lägga av! :va
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Spray skrev:
2176994 Oj vilket gensvar!

Men vad fanken.. Ska jag bara göra det och skita i att hon blir lessen? Det känns inte bra.. Jag funderar allvarligt på att göra det "i smyg".... Jag kan ju vara ute på andra ärenden, när jag egentligen tar MC lektioner...

Nåt sånt skulle jag absolut inte göra, du lurar bara dig själv och gör henne ännu mer förbannad när hon får veta det. Man ska inte hålla sånt hemligt i ett förhållande OM det nu skulle hända dig något!
 

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Spray skrev:
2176877
Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka =/

Shit! Vad har hänt med männen i samhället - det snackas om att kvinnor är förtryckta... men efter antal sådana här inlägg börjar man ju undra om det inte är tvärtom.

Vad hände med männen med pondus och kurage... Rustning o svärdet är bytt mot förkläde och damvippa.

Kan man inte vara den man är utan att bli omtyckt av vänner, käresta då är det dags att byta umgänge!

Hämta lite inspiration av mannen på bilden... :hihi
 

Bifogat

  • feminists.jpg
    feminists.jpg
    85.4 KB · Visningar: 295

peppureikä

Guest
mc kort

Det gäller att kompromissa i ett förhållande , vad har hon för intresse??? Om ni verkligen älskar varandra då kan man väl tillåta att du tar hojkort och kör hoj när du vill , om hon vill gå till frissan eller rida då säger du att det är ok för mig Älskling.....viktigast är att ni RESPEKTERAR varandra!!!! Annars kommer förhållande dö ut ganska snabbt......jag har fru o 2 barn och kör hoj varje dag , fast frugan säger varje morgon när jag ska till jobbet att k "kör försigtig",,,jaa jaa det gör jag älskling , lycka till ...!
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
1. Att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att åka bakpå en motorcykel,
2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.
3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant...
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?
5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :(
6. En bekant till henne jobbar som sjuksköterska...


Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka =/

1. OK, det är väl hennes förlust
2. Din ålder förändas inte utav ditt köp, jag lovar dig. Du kan lova henne.
3. Who gives a shit
4. Who gives a shit
5. Fråga henne hur man kör normalt, eller hur de med gott omdöme kör båge.
6. Jaha, tur att hon inte är arbetslös eller utbränd.

Edit: Ifrågasättanden som 3, 4 och 5 är en vämjelig indikation på att din regering föredrar att vara manipulativ istället för att kommunicera rakt och tydlig.
 
Last edited:

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Furulund
Hoj
GSX-R 750
Hallå? Det handlar om vad DU vill... Nån vilja finns väl i din hjärna? Min flickvän/sambo vill heller inte att jag tar MC-kort, men vad ska hon säga? Det är faktiskt upp till mig... Hon vill inte att jag tar MC -kort för att det har hänt så mycket olyckor och liknande... Sen å andra sidan så kan man faktiskt dö när man blir överkörd för att man går, vad har då MC kortet för betydelse? Skaffa egen vilja o stå för vad DU vill och tycker, inte för andra. Så länge du betalar det själv och inte ur den gemensamma kassan om ni nu har sån.. Ärligt talat? Vad ska hon säga? Göra slut? Då är hon inget att ha om hon gör en sån grej... Hon kan visst misstycka, det är helt ok men hon kan inget göra. Det är faktiskt en grej DU vill göra. Då tycker jag att hon ska stötta dig istället för att avråda dig... När du väl har kortet o bågen så låt henne åka med, men kör försiktigt för att visa henne att det faktiskt är KUL att åka/köra hoj... Kör inte som en galning. Min tjej hatar att jag tar kortet och skaffar båge och försöker med alla medel att avråda mig men hon kan inget göra då jag har bestämt mig.
Livet handlar faktiskt om att ge och ta..

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll kompisar :)
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Spray skrev:
2176877
3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant...


Skinnställ är jävligt fult men ridkläder är nog det värsta en människa kan ha på sig.
 

Paradoxy

Guest
Spray skrev:
2176877
3. Skinnkläder är äckliga


Hästar är äckliga.

Rigge: Amen till det. Tajta fula byxor. Är ridcheyer färgblinda? Känner dom ingen lukt? Hästar luktar inte precis sommaräng.
 

Becker

Medlem
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Kulltorp
Hoj
Yamaha R1 -99 Suzuki rm250 Yamaha R1 -03
Min flickvän tycker det är konstigt att din sambo får ha hästkrafter mellan bena men vägrar dig detsamma :pannkyss. Vidare så luktar ju hästar och det är ju inte smidigt att lägga knäskrap med asen :yoparty
 

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
1. Att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att åka bakpå en motorcykel,
2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.
3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant...
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?
5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :(
6. En bekant till henne jobbar som sjuksköterska...

Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka =/

1) Inget problem eller?
2) Gamla som kör? Vidrigt med MC åkare? Inte like vidrigt som Golfspelare...
3) Skinnkläder är äckliga? Hmmm, smak sak, har aldrig skinn på mig när jag inte hojar...
4) Vem bryr sig? Jag jobbar som projektledare på en B2B reklambyrå, mina kollegor och kunder tycker att det är tufft!
5) Det är rätt personligt och låter inte lovande för framtiden, dåligt omdömme? Du gillar henne väl?
6) Samma här, hom ser en massa utbrända gubbar med högt blodtryck, hjärtproblem... prostata cancer.

Ta kortet,

Phil
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
1. Att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att åka bakpå en motorcykel,
2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.
3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant...
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?
5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :(
6. En bekant till henne jobbar som sjuksköterska...

Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka =/


well, ta kortet. hon får väl tycka vad hon vill med det är ditt val.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Spray skrev:
2176902 Jag gillar henne mycket, det är ingen utväg... =/
ALLT utom det...

Stämmer hennes påståenden föresten..?

Det enda jag kan hålla med henne om är ju själva oron, det andra är ju bara för att spä på sitt förakt mot mc pga oron för dig.
Bara förklara att du ska ta körkort och att du kommer köra lugnt. Hon får tycka vad hon vill men hon kan ju inte bestämma över dig på det viset.
 

lokla

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Älvdalen
Hoj
R1
Köp en r-etta så löser det sig :)

Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
1. Att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att åka bakpå en motorcykel,
2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.
3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant...
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?
5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :(
6. En bekant till henne jobbar som sjuksköterska...

Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka =/
 

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -99
Mr_Mike skrev:
2177057 Självkart är alla äckliga och busar på sport hoj :)

För i H_veter byt kärring hon verkar ju helt osocial och typ alldrig vill träffa eller lära känna nya människor, som man gör när man åker båge....

Tur att man är ihop med en som ÄLSKAR att åka hoj :yoparty

///M



WORD :fakta
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Spray, ta de mogna och genomtänkta råden i den här tråden med en nypa salt. Eller en stor jävla lastbåt med salt. Råden att dumpa tjejen, göra som du vill och skita i henne etc, kommer sannolikt från pojkar som aldrig haft något långvarigt eller seriöst förhållande överhuvudtaget. Insikt kommer med ålder och mognad, två faktorer som inte finns i direkt överflöd på SH... :hihi

Till att börja med, tappa inte sugen. Och dumpa inte tjejen.
För att få ett förhållande att funka behöver man inte ha samma intressen, eller tycka lika om allt. Däremot behöver man kunna prata, och kunna kompromissa. På båda håll.

De argument du skrev om låter som desperata svepskäl. Det är uppenbart att hon inte tycker att det är någon bra idé att du kör hoj, men frågan är varför hon egentligen tycker det? Knappast för att det t.ex. bara skulle vara gmla som kör hoj... Det är det första ni måste prata om. Bland de flickvänner och fruar (och någon enstaka pojkvän/man) jag känner som inte gillar att deras partner kör hoj brukar det finnas några typiska anledningar.
Bland yngre par handlar det ofta om ekonomi, man är rädd att hojintresset skall kosta för mycket av den gemensamma ekonomin (om den nu är gemensam). Och visst, hoj är en dyr hobby. Men du kan du ta upp hennes hästintresse, och kanske hitta en lösning där ni kan göra av med ungefär lika mycket pengar på era olika intressen?
Det vanligaste argumentet är att det är farligt att köra hoj, man är helt enkelt orolig för sin partner. Självklart är man rädd om den man älskar. Och visst kan det vara farligt att köra hoj - inte minst om man är 22 med färskt hojkort och vill ha sporthoj. Men det finns utrymme att diskutera även om det; du har förstås självbevarelsedrift och vill lika litet som hon att något händer dig. Du kanske är en lugn och mogen person med bra omdöme (på riktigt), och kan lugna henne på så vis.
I enstaka fall vet jag medelålders kvinnor som faktiskt tyckt att deras drygt medelålders makar varit töntiga med hoj och skinnställ, men det har så gott som alltid handlat om avundsjuka eller fåfänga. När de märkt hur löjligt kul maken har, så brukar de ändra sig och kanske rent av börja köra själv. :D
Det kan ju säkert finnas någon annan anledning till att din tjej inte vill att du kör hoj, det viktigaste är att du blir klar över vilken den egentligen är. För jag tror inte de skäl du radade upp har så mycket med saken att göra. Först då kan ni prata om det, och försöka komma fram till en vettig lösning som funkar för er båda! :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top