Men är det för att du just är uppe i luften, eller är det för att det inte är du själv som flyger? Alltså att du inte har kontroll över vad som händer.
Luften, kontrollen är ok. Har ju ine kontroll när jag åker buss eller taxi elelr tåg heller och det stör mig inte.
Ett av kraven för att ett flygplan ska få flyga som mest 180 minuter från en flygplats är att antalet motorstopp är färre än 2 st per 100 000 timmar de har varit igång.
Men hur går det ihop, du menar motormodellen väl? Själva motorn kan ju ine behöva flygas i 100.000 timmar innan den får åka på transatlantisk flygning t.ex.? Eller testkör de dem i 100.000 timmar innan de monterar på dem?
Det du sa om att piloterna inte får träna på att nödlanda i vatten vet jag faktiskt ingenting om. Är det konkret information eller?
Nja, det är typ Wikipediakonkret, inte SAS Flight Academy direkt. Hittar det inte nu, men läste det någonstans.
Säga vad man vill om all elektronik, men telefoner ligger på en annan frekvens som all flygelektronik, så det borde inte vara någon fara.
Och mp3:an, varför inte?
Men ärligt, är det inte skönt att slippa har någon idiot bredvid sig som sitter och pratar telefon?
Jojo, och det lär ju inte finnas täckning på 10.000m heller men det är ju ändå märkligt. Om det vore farligt skulle jag önska att de visiterade alla och beslag tog telefoner mm, om det inte är farligt ska de inte bry sig och om de inte vet ska de ta reda på det. Ungefär.
.
Om transatlanticflygning skulle få problem så finns det ett antal öar med landningsbanor som kan ta emot stora passargerarkärror, och glidflyga kan dom göra ganska länge
.../Yoshi
Det finns Portugal-Azorerna-New York. Eller om man flyger över Island så finns det vatten-snö-is-vatten-Kanada. Det är fett fucked om de får soppatorsk på väg hem. Läste om en Swissair från NY till Europa som fick strul bara någon minut efter start typ, ca 90-tal, de vände men de tappade höjd och det gick åt pipan. Precis som jag tror det kommer ske varje gång jag flyger.
Jag går från tre olika sinnesstadier:
1. Det här kommer aldrig gå
2. Det här kan gå
3. Det här lär gå
Tyvärr infinner sig '3' först någon sekund innan landning, eller i bästa fall några minuter.