Flygrädd - vad göra?

swanx

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Honda VFR 800 -02
IronMike skrev:
Haha - mm, tydligen så kan man anmäla till bolaget i förväg ang flygrädsla å få en värdinna i sin närhet, hoppas bara man slipper en steward, dom e gay...


då är de bara på me ögonbindeln o hörlurarna o be "den" hålla handen.. då märker man ingen skillnad.. vad gör man inte för o glömma rädslan.. :tummenupp funkar utmärkt.. jag har testat själv! ;)
 

Solid snake

Guest
tes skrev:
då är de bara på me ögonbindeln o hörlurarna o be "den" hålla handen.. då märker man ingen skillnad.. vad gör man inte för o glömma rädslan.. :tummenupp funkar utmärkt.. jag har testat själv! ;)
Ja du kommer väl på andra tankar om du får hålla "den" i handen. :rofl
 

swanx

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Honda VFR 800 -02
Solid snake skrev:
Ja du kommer väl på andra tankar om du får hålla "den" i handen. :rofl

Nu va de ju inte mig vi skulle prata om.. så vi lämnar det ämnet illa kvickt.. :rolleyes: :D
Fast å andra sidan så lär ju han också komma på andra tankar, och det var väl det som var syftet? :hihi

(borde förstått att det skulle misstolkas, my bad) :fatta!
 

Solid snake

Guest
tes skrev:
Nu va de ju inte mig vi skulle prata om.. så vi lämnar det ämnet illa kvickt.. :rolleyes: :D
Fast å andra sidan så lär ju han också komma på andra tankar, och det var väl det som var syftet? :hihi

(borde förstått att det skulle misstolkas, my bad) :fatta!
Ja ironmike blir nog också glad om han får hålla "den" i handen. :lol
 

swanx

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Honda VFR 800 -02
Solid snake skrev:
Ja ironmike blir nog också glad om han får hålla "den" i handen. :lol


om inte annat så lär ju gayen bli glad, iaf för en stund tills ironmike kommer på vad han sysslar med.. :rofl

Citerar polarens lilla bok :
:Tänkvärt:
Försök att göra någon glad varje dag, om det så bara är dig själv :gnissla
 

IronMike

Guest
tes skrev:
Nu va de ju inte mig vi skulle prata om.. så vi lämnar det ämnet illa kvickt.. :rolleyes: :D
Fast å andra sidan så lär ju han också komma på andra tankar, och det var väl det som var syftet? :hihi

(borde förstått att det skulle misstolkas, my bad) :fatta!
Boka en biljett å var min värdinna :tummenupp .. 10000 metersklubben kanske kan va nåt? Jag bjuckar på "gt" i plastglas while ;)
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Större risk att du kör i hjäl dig på vägen till jobbet än att du dör i planet.

Att flyga är ju på sätt och vis samma sak som att åka med när någon annan kör bil eller du åker taxi/buss. Du kan inte göra ett skit om något händer bara att lita på den du åker med. Kliv på, lita på att piloten gör sitt jobb.

Testamentera din fordonspark till mig innan du åker!
 
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
IronMike skrev:
Boka en biljett å var min värdinna :tummenupp .. 10000 metersklubben kanske kan va nåt? Jag bjuckar på "gt" i plastglas while ;)
Uj, det där låter otroligt jantilt (uttalas: Schangtiilt, stavas: :va ) eftersom man alltid dricker gratis med sprit på regionära flygresor :hihi

Du kan du få en 12:a om du ber snällt :tummenupp
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Okej och över till seriöst nu istället :)


Jag går ofrivilligt Psykologi i skolan,
och något som jag iallafall har lyckats snappa upp är att det enda botemedlet för dig
är att utsätta dig för "faran".

Helst skulle du få öva gå in i flygplanet först och vara där längre och längre stunder
med en paus emellan, och sen få flyga längre och längre sträckor
och samtidigt få förklarat vad som händer, var alla ljud kommer ifrån.

Men det bästa du kan göra är att sitta igenom det eftersom du inte
har möjligheten att landa och starta igen då och då.

Men sup dig INTE full och Ta inga sömntabletter eller liknande,
om du undviker problemet så kommer det bara att blir värre.

Hur löjligt det än låter så kommer du att börja förknippa saker med
flygplan, du kommer ej att kunna äta micro-mat
du kommer ej att kunna vara nära crêpes, du kommer
kanske inte ens att sitta på bussen för den påminner om ett flygplan.


Du har väl viljestyrka? Använd den, lid igenom resan så kommer det inte
att kännas så farligt efteråt.
 

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
En liten YZF
Var inte för full när du ska igenom USAs tull bara...
Min morbror fyllde i "no" på frågan "Have you been arrested", han kom inte in.
(körde rattfull och satt i fyllecell på 60talet.)

Bara att ta nästa plan hem för hans del.
 

Gabor

Guest
Flygräddsla går att bota..

..finns kurser på Bromma, Landvetter bla.

Tala om för incheckningen att du är flygrädd, likadant för de som jobbar i cabinen. Dom kommer att hjälpa dig. Är du full när du kommer kan du bli nekad att följa med pga säkerhetsskäl. Flygbolagen har blivit mer noggranna med det numera.

Alla manliga cabin anställda är gay, alla flygvärdinnor har stora tuttar å ingen hjärna. Piloterna är oftast fd jaktpiloter å vill bara rolla å få passagerarna sjuka. 10000 metersklubben innebär INTE att man "nullat " på 10000 meter utan att flygvärdinnan fått i sig 10000 meter " snabel" under sin tjänstgöringstid, sen går dom i pension.
I vissa bolag finns det många äldre flygvärdinnor......"onullade" alltså.. :lol

Sitt alltid vid nödutgång, du kan kliva av när det blir obehagligt, tex flygplanet kör i diket å det skumpar... :7peta

Nä , ta det lugn, det är säkert att flyga, seriösa stora flygbolag i väst är inga problem.

De olyckor som skett på senaste tid är riktiga skitbolag med gamla maskiner, urusel tekniskt underhåll, flugna oftast med blandad personal från olika länder så språkförbistring uppstår.....men det är BILLIGT med dessa biljetter...

Flyg på du, käka inte det som är suspect, kräv annan mat din rätt som kund.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Intressant att en kille som kör en 954RR är rädd för att flyg.

Jag tror det går en flygincident på en miljon flygtimmat, typ. På en miljon körtimmar har du måååånga incidenter. :)

Sup inte dig full.
Prata med piloterna innan, förklara läget.
Säg till kabinpersonalen så de har "koll" på dig.
Försök koppla av.

Tänk på att flygplanen har jättestora marginaler i flygprestanda och att endast en bråkdel används vid normal flygning.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Det låter som du har allvarliga problem.
Gå till någon psykolog eller någon som kan hjälpa dig bättre än ett internetforum (där alla ska vara så macho som möjligt och stewards är just gay)
 

Blackadder

Professionell fegis
Gick med
4 Apr 2003
Ort
a
Hoj
a
Tja, har flugit en hel massa med jobbet...
I början var det svårt, gillade det inte alls. Och allt snack om att det är så säkert, ingen fara, värre att.. bla, bla, bla, bet inte på mig. Det är ju fan ingen rationell rädsla...

En dag sa jag att nä nu orkar jag inte vara nervös, så jag ändrade inställning och tänkte att nu jäklar ska det bli åka av. Började föreställa mig att jag var stridspilot och 'hängde med i starten i huvudet'. Alltså låtsades att jag spakade själv, fullt ös, upp med nosen, in med hjulen etc etc. Fånigt kanske men det funkade för mig.

Numera är jag så tam att jag tycker att det är tråkigt bara. Fast det är roligt att flyga turbopropp, jäklar vilket acc det är i de kärrorna och de stiger ta mig f-n lodrätt.
 

Beanise

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Vit plastraket
Köp åksjuketabletter, finns receptfria på apoteket. Tas cirkus en timma innan avgång, effekten blir att man blir lugn och avslappnad men samtidigt helt klar i huvudet. Det är värt att prova :)
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
IronMike skrev:
Hur lång tid tar en båt? :rolleyes:
Jag vet inte men jag tror vi snackar 1-2 månader. Det går lyxkryssare från england har jag det för. Men sitter det inte i tiden eller pengarna så kanske det är ett alternativ.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top